[PS4] PS4 bice urn unit

Lodin

Der Waaaah
#22
Så øh, kameraet følger ikke med? Da blir Move garantert en gedigen flopp nok en gang. Jeg likte Move. :sukk: På den annen side er PS4 sonefri og det er jo enda en spiker i kista til XONE.
Forøvrig er det ikke snakk om å coppe en PS4 ved launch. Lista over ting som skulle komme rundt den tida var ikke veldig imponerende.

Ellers da? Microsoft var ikke de som ble sparka hardest i balla i går. Noen brøyt seg inn i studioet Giantbomb hadde leid og bøffa en masse utstyr. De måtte droppe livestreamen, men skal desperat prøve å få til no. Litt funny at de snakka om nøyaktig dette på forrige paddekast. Det er sikkert guds straff for at Patrick (såklart) syntes MS hadde det beste showet.
 
#23
Så øh, kameraet følger ikke med? Da blir Move garantert en gedigen flopp nok en gang
Ja, jeg tenkte også at det var litt rart. Kamera koster $59, og du må jo ha den greia for at de derre svære ledlysene på toppen av kontrolleren skal kunne brukes som noe annet enn overfladisk visuelt tullball.

Men konsollen er fortsatt billigere og langt kraftigere, selv om du slenger med kamera.

Og Move er da shizznitz. Utrolig god tech de ikke veit å ta i bruk. Samme kan sies om PS Vita. Mark Cerny var involvert i alle tre prosjekter (inkl. PS4). Håper det tar seg opp, sånn softwaremessig.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#24
Neida, nå har jeg fått sett meg opp og ja, Sony tok med alle damene hjem. Det meste er nevnt men spillene de viste var spennende nok, synes selve maskinen ser grei nok ut, prisen var et genialt trekk og at de flipper fingern helt til alt av bruktspilldrit er FANTASTISK. Både for oss og Sony!

Men som Lasse Lervik nevnte på twitter, kan dette føre til at utviklere ønsker å gi ut spillene sine på Xbone over PS4 for å få igjen kroner på bruktspillsalg?

Blir vel uansett å vente på å se hva de selger, slik det ser ut nå vil PS4 dra fra Xbone ganske kjapt og da gidder ingen lage spill til den anywayz. Begge kommer ut før jul, rait? November begge to?

Edit: Masse småinntrykk jeg ikke gidder å ramse opp, men gleder meg til mer inFamous!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#25
Der kom det Final Fantasy ja! Det er jo kult og sånn men jeg skjønte ikke en dritt av det de viste fra selve spillet, er det et hacknslash nå? Rollespill var det ikke ihvertfall.

Kingdom Hearts blir koselig :)
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#27
Nå kommer denne her på en tid hvor jeg ikke aner hvordan bosituasjonen min blir, så tipper jeg avventer kjøp til først store prisdropp. Kanskje neste sommer? Ingen stor krise egentlig, er ikke den samme spillegale jeg en gang var.

Men det blir uansett garantert en PS4 og ikke en XBone/Wii U
 
#28
PS4 er maskinen som frister mest av de tre akkurat nå, men er spent på å se hva det egentlig blir til på DRM-siden. Veldig bra at maskinen i seg selv ikke trenger å koble seg til nettet for å autentisere alt du driver med, men det er jo ingenting som stopper utviklere fra å bygge inn denne funksjonen selv, og hvis det er sant at Microsoft gjorde valgene sine under press fra EA, Activision og andre utgivere så er vi muligens i de fleste tilfeller like langt? Synes også det var feigt å ikke gjøre det klarere under konferansen at man må ha Plus for å spille multiplayer-spill nå. Smart å ri bølgen av overveldende positivitet, men mer uærlig enn noe annet.

Må si jeg mer og mer begynner å ha lyst på en framtid der alle har PC-er under stueskjermene sine. Best for folk flest om alt funker på alt.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#29
Men off... jeg orker aldri mekke meg en ordentlig PC og holde den oppdatert greit nok. Blir så mye enklere med en ålreit konsoll. Jeg får passe på at ungen min blir mindre DataMartin enn meg.
 
#30
Nei, det kan ikke funke før det finnes PC-er som er små nok til at folk gidder å ha dem under TV-en, billige nok til at folk gidder å investere, sterke bok til at spill flest kjører bra og med et operativsystem+skall som er stabilt og enkelt nok til at hvermansen ikke trenger å bry seg med det tekniske :)
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Ikke noen stor sak, men touchpaden på kontrollen er en knapp også. Så den tar vel over for select pga. sharedritten.
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Jeh, Sony lar EA og Activision få bestemme at om noen skal spille Call of Manshoot 14 må de ha et PSEye kobla til og de må være online hele tida de kan fritt gjøre sånn at brukte spill ikke kan brukes osv. osv. Eller kanskje det bare betyr at Sony lar dem fortsette å bruke online pass som før. :rolleyes:
 
#34
Se der ja, utgivere kommer trolig til å kjøre på med egne DRM-tiltak på PS4. Er bare ingen som tørr å trekke det negative fokuset over på seg helt enda.
Så det blir akkurat det samme slik det er nå da? Onlinpass? Ja samme faen...men tviler på at Sony sine 1st party kjører på DRM. DRM er jo i software systemet til xbox one, det er ikke det på ps4.
 
#35
Sony sine spill blir nødt å være DRM-frie hvis de ikke har lyst på en enorm backlash. Onlinepass har visstnok ikke hjulpet noe særlig, så i verste tilfelle så er det snakk om noe alá CD-keys, altså at hele spillet er verdiløst uten å låse det opp på nettet. Selv håper jeg at de løser dette med bedre priser på digitale nedlastinger så folk blir fristet til å kjøpe spillene sine på PSN, eller at de kan budsjettere spillene sine på en realistisk måte så ikke hvert jævla spill er en vinn/tap-situasjon.
 
#36
Men Jack sa det jo rett ut: "the same as the PS3".
Fatter ikke hvorfor EDGE ikke skjønner det....

Edit:
The major difference between PS4 and Xbox One, of course, is that Sony hasn't made it easierfor corporations to control the behavior of their customers, because the PS4 doesn't tie your copies to your accounts, or initiate checks to scrub traded game data off your system. Basically, Microsoft designed the Xbox One to make it as easy as flipping a switch to eradicate any possibility of sharing your games, while Sony is maintaining its policy of this current generation.
Saus: http://www.destructoid.com/did-tretton-confirm-drm-on-ps4-after-all-not-quite--256052.phtml
 
#37
Utgivere kunne gjort dette på PS3 også om de ville. Om det blir en slags "enighet" mellom store utgivere som EA, Activision, Ubisoft osv. så kommer de til å gjøre det. Akkurat nå er det dog ingen som vil ta på seg skylda ved å være førstemann ut. Sony har lagt presset over på utgiverne, så får vi se hvordan de velger å svare.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#38
Eller, Sony fortsetter samme linje som før. Så får vi se hva utgiverne gjør.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#39
Det viktigste for meg var muligheten for utviklere til å bare publisere spill slik de selv vil. Altså. Spillene vil sikkert gå gjennom en slags prosess for å sjekke at det ikke ulovlig innhold og slikt, men tipper utviklerne får en slags avtale om at de kan publisere som de vil, men hvis de har fucket opp så er det deres ansvar, eller noe i den duren.
 
#40
De sender nok ikke ut dev-kits til hvemsomhelst, så prosessen er trolig kort og enkel. Virker som et bra tiltak og absolutt ett steg i riktig retning. Regner med at Microsoft blir å revurdere holdningene sine fort om den generelle holdningen blant folk holder seg slik den er nå.