[PS4] PS4 bice urn unit

Terje

mostly harmless
Jaggu, strømmen kom eventuelt tilbake for noen timer siden. Jeg har aldri opplevd sånne strømavbrudd her før. Stabilt som bare det. Men i dag. Akkurat i dag. Fy faen.

Har dilla rundt med maskina og gjort meg kjent med den. Lasta ned den oppdaterinen og heiv den på en USB-pinne i går. Men før jeg var igjennom førstegangsoppsettet av konsollen så poppa det opp en melding om at oppdateringen var ferdig nedlastet så det viste seg å være liten vits. Tydelig at bakgrunnsnedlasting funker ihvertfall. Linka til Playstation App på fonen og linka opp Vitaen. Har ikke prøvd å Remote Playe noe enda, men å linke tinga var ihvertfall null stress. Åpne appen og taste en kode, that's it. Har så prøvd Myrdeområdet en times tid. Det er pent, det skal de ha. Ellers ikke sett noe revolusjonerende men det er fortsatt tidlig. Alle anmeldelser sier jo at man ikke skal forvente mye av det heller. Har prøvd å få opp Playstation Store for å få dratt ned Resogun men det ser det ut til at bare er å drite i. 'down for maintenance'.

Har forøvrig valgt å bruke virkelig navn online istedet for brukernavnet foreløpig. Litt usikker på om jeg fortsetter med det i lengden. Har noen andre tenkt til å gjøre det samme? Mitt typiske brukernavn, Teho, er likevel bare en innsnevring av navnet mitt uansett. Har jo lenge bare brukt Terje som brukernavn der det går, men nå står det fullt navn for alle og enhver å se. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes.
 

Terje

mostly harmless
Det var ikke sånn jeg forstod det. Virket mer på meg som at den requesten er for de som ikke har satt til å vise virkelig navn som standard. Når man velger visning så får man opp forhåndsvisning av hvordan det blir seende ut, og for meg virker det som hvem som helst ser det fulle navnet istedet for brukernavnet. Mulig ting er litt uklart.
 

Lodin

Der Waaaah
Sony har bekrefta at Europa får en bundle med PS4 og Vita, men det følger ikke med no spill. Den er da i Englandia prisa til 500 pund. Om du kjøper de hver for seg er markedsprisen 490 pund. Ikke mye til deal der altså. :ras:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Sliter med å oppdatere. Tydeligvis solid press på serverne.

Men faen så sexy den er. Stilrent, kaldt, sexy. Til og med ambient-musikken i menyene eier. Peneste konsollen siden PS2!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Nå kaver Sony her. Ikke mulig å logge seg inn på PSN.


Det kan forresten ikke sies nok hvor mye det eier at du kan kjøre systemlyden gjennom 3.5 jacken på kontrollen. Så enkelt, så genialt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Startet min PS4 for første gang i sikkerhetsmodus og la inn oppdateringa ja. :)

Dette eier! Har dere prøvd å trykke ned R3 når dere skriver på tastaturet? Dere vil da kunne kontrollere markøren med gyroen, og det funker dritbra. Trodde ikke noe slikt kunne fungere uten et kamera.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Da er jeg logget inn, men butikken deres er tydeligvis nede.

Gyroskrivingen eier, ja. Har ikke akkurat touch-metoden inne, men kommer med læring.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Butikken er ikke nede, bare prøv igjen og igjen og igjen. Jeg fikk etterhvert "Resogun added to download list!" og nå mens jeg prøver å få til det samme med Contrast ble Resogun akkurat ferdig nedlasta og installert. Woop

Liker at man kan "tabbe" ut av PS Store endelig.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Faktisk kan du hoppe ut av spillet, se på Netflix, skru av maskinen (standby mode) og du vil være på samme stedet i spillet! Tøft! Egentlig fungerer PlayStation 4 som en forvokst Vita, og det er egentlig kult.

Jeg testa nå Remote Play av Killzone, og det funker … relativt bra. Dvs streamingen av spillet og alt er knall, men den mangler jo en del knapper, som betyr at L2, L3, R2, R3 er mappet til øverste til venstre, nederste til venstre, øverste til høyre og nederste til høyre kvadrant av touchpadden på ryggen til Vitaen. Skal være mulig å mappe dette om tror jeg, så du i det minste får sikt og skyt på skulderknappene.

edit: nevermind, jeg var i verdensrommet så jeg fikk ikke testa skytinga. Selvsagt har de mappet sikt og skyt til L og R. Å bytte funksjon på OWL var også like enkelt som på PS4, bare sveip på touch-skjermen. Det er nok egne knappesettings per spill, du finner dem på PS-knapp -> Button Guide. Hendig.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Killzone ferdig nedlastet for meg om 7 minutter. Har gått ufattelig tregt, men man kan vel ikke forvente noe annet på en dag som dette.

En detalj: Jeg leser på 'gaf at de europeiske konsollene er laget i Japan og at de amerikanske er laget i Kina. Japan-modellene skal visst nok være bygd med komponenter av en høyere kvalitet enn de kinesiske.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Resogun ja. Kan noen forklare meg hvordan i helsike man forhindrer at menneskene dine i boksene bare plutselig dauer uten at du forstår hvordan? :p
 
Nei, vi fatter ikke selv hvordan vi skal unngå det.
Ill try my best to explain. When they say "Keepers Detected" you have to kill the enemy's that glow green. Once they are all killed the blinking box will blow up and the human will be free for you to pick up.

If you do not finish them off in a certain amount of time the human inside the box will just die.

So....

Kill all enemy's that have the green aura around them, some form a line that they follow, some just fly around but they all have the green aura around them.
Btw, maskinen min har hengt seg ved 3 anledninger slik at den reagerer ikke på av/på knapp. Må rett og slett dra ut ledningen og det var jævlig irriterende. En fysisk av/på knapp bak som på PS3 hadde neppe drept Sony..

Edit: Når jeg tenker meg om så skjedde det hver gang jeg var ferdig med å laste ned et spill.
Edit2: Fant forklaring på hvordan man unngår at folk dauer.