[PS4] PS4 bice urn unit

Hadde det vært en ny aktør på markedet så hadde jeg nok ikke kjøpt konsollen ved lansering. Men det er tross alt Sony og Playstation. Vi vet at det kommer masse spill, det har det gjort siden 1994 så den saken er grei.
Ikke tror jeg at maskinen blir nevneverdig billigere heller innen 12mnds tid når den allerede er veldig billig.
Men hvis du har en PC som danker ut PS4 på multiplattform spill er det ikke like nøye om man venter litt med PS4.

Med mindre man vil spille Resogun, Killzone eller Knack da.
 

Terje

mostly harmless
@Yeti: Vi snakker litt rundt hverandre. Om du har tenkt å vente såpass at en prisjustering er sansynlig så er det noe helt annet. Det er ikke det jeg sier.

Ville forøvrig ikke satsa penger på at prisen er gått ned til neste jul nei. Kanskje i andre marked, men ikke her.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har lyst på ps4. Jeg kunne til og med vurdert å importere den (etter jul), men den krangelen dere har nå er litt bra. Fetthest sier at for han så er det viktigste spillene, og for dirty D er det viktigste at det er Playstation for de får masse spill. Terje sin greie er litt som jeg tenker uten at jeg er uenig med Fetthest.
Sånn som det er nå er det ikke nok bra spill til å rettferdiggjøre kjøpet helt for de fleste, annet enn at man vil være førstemann. Senere kan det komme bundles med "ordentlig bra spill" som kan gjøre at maskinen blir ørlitegrann billigere. Killzone-bundle? Meh. Knack? Jeg har jo aldri likt ratchet 'n'crunk (sic).
Resogun virker som det eneste ordentlig fete spillet som er på maskinen, og det er vel et indiespill? Sort of?
Kontrollen er digg å holde i da, fikk jo holdt den i ti sekunder hos brodern. Men det eneste de spiller er jo fifa og killzone, og som eldste lillebror sa: "fifa er fifa og killzone ser ihvertfall bra ut. Men resogun eide ".
 
For min del handler det ikke så mye om å spare penger ved å kjøpe senere. Ved neste julesalg koster den kanskje 200-300 kroner mindre, da er ikke spareargumentet verdt så mye, såfremt da den 200-lappen ikke betyr utrolig mye for deg. Jeg gjør litt som med de forrige generasjonene og venter til det er et litt større spillbibliotek og flere must-haves på plass. Jeg kommer til å kjøpe en PS4, men jeg ser ikke helt noen særlig grunn til hvorfor jeg skal være så tidlig ute.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg kommer også til å stå over en stund til. For det første så har jeg spilt veldig lite de siste årene. Har hatt noen timer i Skyrim, New Vegas og The Last of Us, og maaaaange dager i Demon's/Dark Souls, men det kan gå måneder mellom hver gang jeg skrur på maskina.
Jeg husker før, da jeg kunne binge-spille hele helgen fra jeg stod opp til jeg la meg. Nå starter jeg å kjede meg etter ett par timer. Herregud, liker jeg ikke spill lengre?
Jeg kommer til å vente med å kjøpe den til det kommer noe Fallout, Elder Scrolls og no ny Soulings.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Spilla i seg selv er ikke god nok grunn nå nei. Men hallo hvilken annen grunn trenger du enn at du er hella interessert i gaming og teknologi? Ingenting slår dat mad endorfinrush i det du unboxer for første gang, eller hver gang når du nå legger øyne på maskina, lukker øynene i ren nytelse og sukker tilfreds til deg selv: "~*day one crew*~".
 
Pluss at man kan selge day one-maskiner for 6000 spenn på internett om et par år.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er jo så klart riktig.

Uansett: Den dagen PS4 byr på noe nytt og spennende i tilfredsstillende mengder, da vil jeg også ha den. Saken er bare den at PS3 var jævlig stusselige saker når det gjaldt eksklusive greier; LittleBigPlanet er det eneste jeg absolutt ikke ville vært foruten på den maskina. Kannnnnnskje Yakuza også. Jeg frykter at PS4 blir mer av det samme, at det er flerplattformsspillene som gjør det stort og at det blir få unike greier. Flerplattformspill er automatisk PC-kjøp i min bok; bedre grafikk, bedre flyt, mer bekvemt med digital distribusjon, osv. Nintendo er de eneste som har mulighet til å selge meg maskiner basert på løfter, siden de er de eneste som konsekvent leverer godsaker. Hva hadde Sony på PS2 som ingen andre hadde? Ico og Shadow of the Colossus, og der er det stopp. Nintendo har Mario, Zelda, Donkey Kong, Metroid, Pikmin, Luigi's Mansion, Smash Bros., Animal Crossing og så jævla videre, og det verste jeg har sagt om et Nintendo-spill de siste åra er vel at New Super Luigi U var for lett og for rehashete. Så, sorry. Sony er fortsatt bare et maskinvareselskap, og jeg blir veldig overraska om det kommer en PlayStation 5 hvis ikke de endrer seg drastisk.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Hva hadde Sony på PS2 som ingen andre hadde? Ico og Shadow of the Colossus, og der er det stopp.

Er det tidlig alzheimer på gang?!

Noen av PS2-spillene som ingen andre konsoller i generasjonen hadde:
Katamari Damacy
Guitar Hero
Contra: Shattered Soldier
Final Fantasy X
Virtua Fighter 4
Odin Sphere
Devil May Cry
Final Fantasy XII
God of War
Gitaroo man
Jak and Daxter
Ratchet & Clank
REZ (serr ingen hadde dreamcast)
R-Type Final
Mark of Kri
Sly Cooper
Forbidden Siren
Twisted Metal Black
Black
Kingdom Hearts
Suikoden 3++
Xenosaga+
.hack

Dette er det jeg rasket sammen etter hukommelse og å sjekke noen lister. Det finnes garantert mye mer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hva hadde Sony på PS2 som ingen andre hadde? Ico og Shadow of the Colossus, og der er det stopp.
Dette kan ikke stå uimotsagt. Devil May Cry, Final Fantasy XII, Dragon Quest 8, God of War 2, Okami, Onimusha 3, Persona 3 og 4, Ratchet & Clank 1-3, Shadow Hearts Covenant, Suikoden 3, Shin Megami Tensei 3, Steambot Chronicles, Singstar og Buzz, Transformers, Disgaea, Gitaroo Man, God Hand, Guitar Hero, Project Zero, Sly Raccoon og Katamari Damacy.

edit: Heh, brofist til Novastrum. Vi har tilogmed forskjellige spill på listene.
 
Poenget til Yetipants er kanskje at han mener spillene er dårlig og derfor ikke gidder å nevne de siden han, som mange andre av ungene her, kun spiller Pokemon og annen Dritt For Unger.

Og for rekorden, PS2 hadde et helt sensasjonelt bra spillbibliotekt etter min mening.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ser at dette var litt svakt formulert, så: Hva var det Sony hadde på PS2. Som i, hva var det de ga ut. Mange andre som ga ut masse snask til PS2, de hadde blitt gitt ut på en annen plattform hvis PS2 ikke var den ledende.

Men ja. PS2 hadde sykt mange bra spill. PS4... ikke ennå. Det er langt fra sikkert at PS4 havner i samme situasjon som PS2, fordi årsaker. Derfor synes jeg det er litt rart å hevde at herregud må jo kjøpe PS4 nå da. Ok?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk du vondt i prostata og/eller nærliggende områder?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aww. :( Her, ta en komplett samling av konsolleksklusive PS4-spill det er verdt å bruke penger på som plaster på såret.