PSP: 2-3 timers spilling

Damn da. Han sier jo ikke at batteritiden blir 2,5 - 3 timer, han sier at den blir 2,5 - 3 timer kortere ved spilling av et krevende spill. Hvis man da går ut ifra at batterilevetiden er 10 timer, som Sony sa, vil man kunne spille minst 7 timer. Og jeg som rev meg i søvne av bekymring. :(

Men det beste er vel å vente. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

Opprinnelig skrevet av red dragon@06.06.2004, 00.25
uansett, saa kjoper jeg heller en rangle enn leka til nintendo!!!!!!!!!!!
Dette her krever at jeg legger til ett "Årets sitat" i siggen min...

DS imponerte mest under hele E3 i år, så om ikke Sony fisker frem noe mer interresant enn det der...

Uansett red dragon, 2 thumbs up!

Opprinnelig skrevet av Jani@06.06.2004, 14.17
Damn da. Han sier jo ikke at batteritiden blir 2,5 - 3 timer, han sier at den blir 2,5 - 3 timer kortere ved spilling av et krevende spill. Hvis man da går ut ifra at batterilevetiden er 10 timer, som Sony sa, vil man kunne spille minst 7 timer. Og jeg som rev meg i søvne av bekymring. :(
-if you're just listening to music with no visuals at all then it should last, as I said yesterday, about eight to ten hours just like an iPod would

-If you are playing a game that is consistently cycling through and putting the CPU to good use, yeah, battery life is going to be shorter. Maybe about two and a half, three hours.

Ser ikke hva som kan missforståes her jeg :/

Opprinnelig skrevet av Scorpiux@06.06.2004, 21.53
Jeg mins de snakket om ca samme tid som GBA SP har.
Hvis det skulle bli som SP blir jeg veldig fornøyd, den lader jeg svært sjeldent.

2-3 timer holder for meg. Den skal kjøpes uansett!

Opprinnelig skrevet av Coma2020@06.06.2004, 14.41
-If you are playing a game that is consistently cycling through and putting the CPU to good use, yeah, battery life is going to be shorter.  Maybe about two and a half, three hours.

Ser ikke hva som kan missforståes her jeg :/
Selv synes jeg fortsatt det kan tolkes som at det blir 2-3 timer kortere.

Uansett,jeg har fortsatt tro på Sony. De har sjelden gjort store tabber i spillmarkedet. Hvis ikke du regner med overdreven hype som en tabbe, noe det ikke er.

SHDR

Gullmedlem
Tabber forretningsmessig har de vel egentlig aldri gjort. Men det er bare fordi de produserer noe og markedsfører det som noe annet. De skaper et behov for sitt eget produkt, som produktet kun makter å fylle dersom forbrukerne tror produktet på hypen og aksepterer det som sannheten.

Jeg vet om flere som alvorlig tror at PS2en er kraftigere enn GCen og like oppunder X-Boxen fordi Sonys tall peker mot det.

jeg må si at jeg ikke forventer stort av DS når det gjelder spill, for alle spill consolene til nintendo blir bare en skuffelse.
Nintendo gamecube er den consolen som selger minst,og det er pga spillene selv om de har noen gullkorn innimellom og slik kommer det også til å bli med DS.

SHDR

Gullmedlem
Dersom det er spillene som gjør at GC ikke selger kan du vel samtidig fortelle meg hvorfor X-Box selger. X-Box har Ninja Gaiden og Panzer Dragoon Orta, og lite annet.

Nintendos konsoller en skuffelse? Siden når da? NU64 revolusjonerte på mange måter hva man kunne forvente fra en konsoll. 4 kontrollporter, analog kontroller, memory expansion bay, rumble packs, samt faen og oldemoren hans. Den første konsollen designet for å kjøre kul 3D.

GC var ikke den samme revolusjonen, men gikk imot trenden ved å ikke være en såkalt convergence-box. Du kan ikke spillhistorie, gutten min.

Det holder ikke.

Hva så om maskinen er bra når de bare lager barne spill? for det er det de gjør i stor grad. Jeg hadde N64 og den solgte jeg nesten med en gang og kjøpte en ps1 i stedet for og det var akkurat på grund av det med spillene.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Cerboros@09.06.2004, 12.49
Hva så om maskinen er bra når de bare lager barne spill? for det er det de gjør i stor grad. Jeg hadde N64 og den solgte jeg nesten med en gang og kjøpte en ps1 i stedet for og det var akkurat på grund av det med spillene.
Nintendo selv lager en del spill med barnslig utsende ja, men det betyr ikke at alle andre utviklere gjør det samme. RE 4 er et meget godt eksempel nå for tiden.

Og uansett, jeg synes ikke spill som Mario og Zelda er barnslige. Det er alt for mange som går etter utsende. "Ja seff er Mario barnslig. Han har jo stor nese og rød caps" :doh: . Det er jo bare å spørre seg. Hva definerer et barnlig spill? Selvfølgelig har utsende noe å si, men en annen faktor som jeg mener er spiller inn er vanskelighetsgraden. Ingen av Mario-spillene er veldig enkle. Jeg er 17 år og har spilt tv og data spill hele livet. Alikevel sliter jeg ganske kraftig med å få tak i en del Shines i Super Mario Sunshine.

Edit: Oy, sorry. Dette ble litt vel offtopic dette her :flau:

Å si at Nintendo kun lager barnslige spill er umodent, og så langt fra intelligens du kan komme. Ja, Playstation har nok flere spill som er beregnet på en litt høyere aldersgruppe, men Gamecube har også flere av disse spillene. Ikke like mange, men de har nok. Nintendo har ikke som mål å være selskapet med kun actionspill, de har litt mer varierte spill. Dette er ikke en kritikk av Playstation 2, for den er knallbra, det er bare et forsvar for Nintendo.
Og jeg kan ikke si jeg har mye til felles for folk som spiller Playstation fordi det er "in", og ikke liker Nintendo fordi det er "barsnlig".

Nintendos egne spill er ikke direkte barnslige, men er mer barnevennlige. Men jeg kjenner flere voksne og tenåringer på min alder som liker Mario og Zelda, enn litt mindre.

Selvfølgelig kan det hende at du ikke liker spillene, det har du all rett til, bare ikke kom med den utdødde påstanden "Nintendo er bare barnslig".

Hva så om maskinen er bra når de bare lager barne spill?
Så det du sier er at om spillene er bra er samma faen, så lenge de ikke er barnevennlige?

for det er det de gjør i stor grad.
Nintendo lager for det meste barnevennlige spill, ja. Den største grunnen til dette er nok at Nintendo vil at alle skal kunne spille spillene deres. Og selv om spillene de lager passer for de yngre, så betyr ikke det at de ikke passer for de eldre.

Jeg hadde N64 og den solgte jeg nesten med en gang og kjøpte en ps1 i stedet for og det var akkurat på grund av det med spillene.
Jeg husker jeg skulle velge mellom PSX og N64 en stund tilbake. Valget den gang var jo "selvfølgelig" PSX fordi det hadde alle. N64 var i mine øyne bare barnslig den gang. Men etter hvert forsto jeg faktisk ikke hvorfor jeg valgte PSX fremfor N64. Jeg mener faktisk N64 har flere kvalitetsspill enn PSX nå. Og N64 hadde da voldelige gode spill - se på 007: GoldenEye, Perfect Dark og Conker's Bad Fur Day.

Har aldrig sagt at nintendo bare lager barne vennlige spill,men at de gjør det i stor grad. Jeg lånte en gamecube for litt siden og det gjorde jeg kun for å spille zelda,metroid prime og mario og kan ikke si at gamecube har stort flere spill som er verdt å spille.Golden eye,perfect dark og zelda er jo selfølgelig gode spill men skulle ønske nintendo tok litt mer hensyn til de forskjellige aldersgruppene.

Det samme gjorde jeg, faktisk ...

Men jeg kjøpte en på nytt igjen da Perfect Dark kom. Hadde også problemer med å takle hverdagen uten Ocarina of Time og Goldeneye.

For å ikke være helt off-topic, her er to avstemninger fra GameFAQs:

Do you plan to buy a PSP when it comes out?

Do you plan to buy a Nintendo DS when it comes out? (pågår fortsatt)

Hittil vil 25,1 % ha en DS nå, mens bare 12,27 % sier det samme om PSP-en.
Det står at det er 21,1% på DS men det er bare 6851 stemmer.. Mens det står 12,27% på PSP og det står 7287 stemmer........ Ville bare si ifra.. ^_^