PSP: Batteriet på armen, bekreftet!

http://psp.ign.com/articles/526/526211p1.html?fromint=1

the magazine interviewed SCEE's Phil Harrison, Executive Vice President of Product Development. In the article, in addition to news about the WiFi features of the upcoming racer sequel WipeOut Pure, Harrison went into details about the PSP battery pack, the codec support of the system, and the UMD video plans.
According to the article, the PSP battery pack is meant to be worn on players' wrists -

LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL !!!!!
Så det er nå altså bekreftet av Sony at man må gå å bære på batteriet separat!!!
Latterlig!

Det må da være en grunn til dette, kanskje det er slik at batteriet trenger pulsen vår til etellerannet...?

Grunnen er gjerne at det ganske enkelt ikke får plass inne i PSP'en.
De skriver også at du kan bære det i en bag o.l. Forutsatt at det går en ledning fra det selvfølgelig.

Det hørtes forferdlig tungvint og upraktisk ut. >_<
Tror jeg holder meg til DS.

hoho! det værste er at jeg tror alle kommer til å drite seg ut etter hva de har sagt om sony, og sony leverer et knallprodukt. jeg har fremdeles troen på de, og det skal jeg ha til det motsatte er bevist.

Nå ble jeg ærlig talt litt redd for PSP. Gå med batteriet på armen, også skal en ledning gå fra armen til PSP-en? Det høres jo helt totalt mongo ut! Nei, jeg tror Sony gjør en stor tabbe om de velger den vrien.

Nå merker jeg godt at det er Nintendo som har erfaring fra det håndholdte markedet, mens Sony er lærlinger.

EDIT:
Men jeg venter til duppeditten faktisk er ute før jeg kommer med noen konklusjon på hvordan det blir, men det høres ...dumt ut.

Jeg driter opprikti talt i om jeg må ha med meg batteri. Jeg mener, folk med mp3 spillere ol. må jo også gå med en ledning ut av lomma. Jeg tror ikke psp vil se så mye dummere ut. Tror dette kommer til å gå bra. Vi vet jo alle hvem som har de råeste maskin spec'a :tommelopp:

Jeg tror PS2 har bevist at det ikke er maskinen med de "råeste" specsa som leverer de beste spillene.

Opprinnelig skrevet av Gunther@03.07.2004, 20.15
Jeg driter opprikti talt i om jeg må ha med meg batteri. Jeg mener, folk med mp3 spillere ol. må jo også gå med en ledning ut  av lomma. Jeg tror ikke psp vil se så mye dummere ut. Tror dette kommer til å gå bra. Vi vet jo alle hvem som har de råeste maskin spec'a  :tommelopp:
Joda, men hvis du skal høre på mp3 med PSP, må du jo gå med to ledninger ut lomma. :p

Jeg er ikke helt villig til å gå med et batteri på armen hver gang jeg skal ha med meg PSP ut, men håper det ikke blir så ille som det kan høres ut. Aller helst håper jeg Sony finner en annen løsning.

Opprinnelig skrevet av Jani@03.07.2004, 19.29

Joda, men hvis du skal høre på mp3 med PSP, må du jo gå med to ledninger ut lomma. :p
Feil jani. Man må gå med en fra lomma eller en fra lomma til psp og en fra psp til øre. Spørs om du skal se på psp'en samtidig :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av Gunther+03.07.2004, 20.31-->
<!--QuoteBegin-Jani
@03.07.2004, 19.29

Feil jani. Man må gå med en fra lomma eller en fra lomma til psp og en fra psp til øre. Spørs om du skal se på psp'en samtidig :tommelopp: [/b]
Høh? Om man hører på mp3, slik som eksempelet du tok med mp3-spilleren (da regner ikke med at man skal se på PSP-en), må man jo gå med én ledning fra PSP til batteri på armen, og én fra PSP til øre.

Men egentlig spiller ikke dette noen rolle da, var egentlig en spøk fra mn side. :p

Opprinnelig skrevet av Agahnim@03.07.2004, 20.48
Man kan vel også ha batteriet i lomma når man har PSP-en i lomma...?
Men kan man ha PSP'en i lomma når man skal spille med den?
(bare en dårlig spøk, no offense really) :p

For min del høres dette batteriet til å ha på armen tåpelig ut,
og grunner til å kjøpe DS istedenfor øker drastisk

Og er ledningen lang nok til å ha batteriet i lomma mens man spiller på PSP'en?

Eksternt batteri?? Syns PSP virker mindre og mindre "bærbar", "lokal" er vel et bedre ord, siden få kommer til å gidde å drasse den med seg ut av hjemmet sitt. ;)

Stoler på sony. Har stor tro på at de finner en løsning... Men batteriet er jo ikke så dumt, la oss si at man er på biltur, og man ikke kjører. Da er det bra med lang batterietid...

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Det er ingen av dere som kommer til å bevege dere noe særlig når dere skal spille uansett. Så jeg skjønner ikke hva dere klager på. Du trenger sikkert ikke ha bateriet på armen, det kan du trygt putte ned i lomma, for så stort kan det vel ikke være?

Nei, det der var ikke mye å skryte av. Klart, det er ikke verdens undergang. Men skal man først ha med seg PSP, så må man jo ha batteriet (sammen med ledningen) i en lomme, og PSP-en i en annen lomme.

Men på armen? Jeg har den heller i lomma (om det er mulig) mens jeg spiller i så fall.

Håper som trøst, at batteriet varer lengre enn 2-3 timer. :p

Opprinnelig skrevet av Stiluz@03.07.2004, 19.20
Jeg tror PS2 har bevist at det ikke er maskinen med de "råeste" specsa som leverer de beste spillene.
Hva mener du med det?

PSP er jo den håndholdte konsollen med de "råeste" specsa!