PSP blir utsatt?

Kilik

Lokal moderator
More trouble in PSP-land?

Ja, i følge to ny analyser kan det komme en utsettelse i Japan til neste år, som i verste fall kan føre til at den amerikansk lanseringen blir forskjøvet til november 2005. Da har Nintendo DS fått et års forsprang i USA...

Foruten 90 minutters batteritid, ryktes det om at selve maskinen har varmeproblemer (transistorene går fort varme). Sony har med andre ord noe å jobbe med før de kan slippe konsollen på markedet...

Frister jo bare mindre og mindre å skaffe seg en PSP jo, ser ikke hvordan sony har tenkt å vinne denne "krigen" nå.

hva er det for et innlegg?

ikke kudos til deg, red dragon.

hvis den slippes november neste år, da betyr det at det er nesten et år siden DS ble sluppet, og da kan jo kanskje forbrukerne ha lyst på nytt kjøtt. hvem vet. kanskje dette hjelper sony?

Lodin

Der Waaaah
Dette kan gå begge veier for Ninty. DSen kan vise seg å bli enten en ny Playstation eller Dreamcast (begge kom tidlig på markedet).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De kan jo bare gi den ut nå, da. Riktignok kan du bare spille i halvannen time, men i det minste kommer huden på hendene dine til å smelte!
Hadde jeg vært sjef for Sony, hadde jeg smelt ut PSP-en på markedet sånn som den er nå og gjort om oppstartslogoet til et filmklipp der jeg satt i direktørstolen min og klappet min hvite katt mens jeg brølte "AAAHAHAHAAA! HAHAHAHAAAA! AAAHAHAHAHAHAHAHAAAA!". Det hadde eid.
Opprinnelig skrevet av red dragon
de vinner krigen med å ikke gi ut en barnemaskin!!!
Men da kan jo ikke du spille på den, så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan se på det som en fordel.

Opprinnelig skrevet av red dragon@05.10.2004, 12.08
de vinner krigen med å ikke gi ut en barnemaskin!!!
112410​
...Sarcasm...overload...too-much....stupidity...

uansett om det er ville spekulasjoner eller ei, virker psp bare dårligere og dårligere. november 2005... det er alt for lenge til

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@05.10.2004, 16.41
90 minutter batteritid? Er det offisielt?
112585​
Det er sikkert snakk om worst-case (altså at UMD-platen spinner hele tiden som f.eks. når man ser en film). Spillutviklerne har jo fått bedskjed om å minske bruken av streaming fra UMD, og heller loade inn mer data på en gang for å spare strøm.

1time og 30min får å se en film, da må det jo enten være en hjernedød actionfilm eller en dårlig komedie, og da dør jo også poenget med å ha film-egenskapen på den lille maskina.

Uansett så er det heller ikke et skjakktrekk å komme ut med maskina et år etter konkurenten.

dere tror ikke det blir det samme som gc da? Ps2 og gc er jo likestilt, i "preformence" messig altså. PS2 ble jo sluppet lenge før GC, dermed kapret de ganske mye av markedet før nintendo fikk slippe til med GC-en sin...?

ble litt rotete, er trøttt. balleballe blabla osv... 0_Ô

shadar, shadar,shadar: er tross alt sony vi snakker om!
du må jo innrømme at all specs er mye bedre på psp en nintendo leka!
og at sony har banket nintendo i alt de har gjort til nå!!
mest på grunn av at de har et mye bredere spekter av spill( spill til alle aldre).
Nintendo var kult når jeg var 7-12 men, nå er det alt for barnslige spill(ikke alle men, de fleste)

så ikke kom her og kom her!!

ps: shadar:1984 red dragon:1983

Hvis du tror at det kun er specs som avgjør om en konsoll vil gjøre det bedre på markedet enn en annen, må du tro om igjen. Xbox og Gamecube er begge kraftigere enn PS2, men fortsatt er det den som selger best. Og hva hjelper det at PSPen kan vise bedre grafikk, når du ikke kan se på den i mer enn et par timer før du må lade opp batteriet? Det er mange flere punkter enn bare grafikken som kommer til å telle i denne "krigen", og hvis du tror at Sony er sikret en seier siden de har klart det før, beviser det bare hvor naiv du er.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av red dragon@05.10.2004, 21.47
mest på grunn av at de har et mye bredere spekter av spill( spill til alle aldre).
Nintendo var kult når jeg var 7-12 men, nå er det alt for barnslige spill(ikke alle men, de fleste)

112929​
Hvem av oss sier det mest om ..? Spill blir ikke barnslige. Spill skal spilles, ikke viftes med som trendsymbol, og Nintendo lager mer spillbare spill enn rundt 90% av alle andre utviklere i markedet. Sony har ikke et særlig bredt spekter av spill i det hele tatt, de har stort sett Arthaus-spill luringer som deg ikke engang gidder å prøve, fordi de ikke har eksplosjoner på coveret. Lisenstakerne deres, derimot, har bøtter og spann av generiske spill jeg aldri ser to ganger på i hylla. Need for Speed Underground 2? Lord of the Rings? SWAT: Global Operations? Hva angår mengden interessante spill på hver konsoll er det jo passende at jeg ser frem til en god del flere spill på GC enn på PS2. PS2-en kan friste med ... ICO 2 og Okami. GC-en har Killer 7, Resident Evil 4, Metroid Prime 2: Echoes, og ikke minst det neste Zelda-spillet, Wario Ware Inc, ... the list goes on.

dere tror ikke det blir det samme som gc da? Ps2 og gc er jo likestilt, i "preformence" messig altså. PS2 ble jo sluppet lenge før GC, dermed kapret de ganske mye av markedet før nintendo fikk slippe til med GC-en sin...?
GC-en er en ganske god del mye kraftigere enn PS2-en. Uansett ... det har vel mye mer med å gjøre at for eksempel EA nektet å støtte GC-en med en gang, ettersom de husket hvor dårlig N64-en hadde fart, og ville slippe å satse på enda en tapskonsoll. Siden EA står for 20% av markedet sier det seg selv at det var et hardt slag for Nintendo. Etter litt reforhandlinger kom EA endelig på banen, men da var det egentlig for sent. Tross dette ligger Xbox og Gamecube temmelig likt, så det er tydelig at Nintendo har noe gående for seg når deres offline-only-konsoll konkurrerer side om side med den konsollen med best online-støtte. Gode spill, kanskje?

Opprinnelig skrevet av red dragon@05.10.2004, 22.47

112929​
Gud hjelpe deg! Er du virkelig så trangsynt til tross for din alder??

Selv om Nintendo verken "vant" 32/64 bit konsoll-generasjonen, eller kommer til å vinne denne generasjonen så er ikke det direkte overførbart til bærbar markedet. Nintendo har laget håndholdte spillmaskiner i 20 år, de har mer erfaring enn noen andre i dette markedet. Nintendo er klar tl å lansere en maskin som har fått ekstremt bra positivt respons etter E3. Sony, til tross for gode tilbalemeldinger klarer ikke å lansere maskinen sin i tide engang (ifølge markedsanalytikere). Fortell meg da hvem som tar vann over hodet og hvem som faktisk vet hva de driver med?!

Intet firma er ufeilbart, og Sony har gjort sine blemmer. "Tross alt Sony" holder ikke. Betamax/VHS er et godt eksempel, det samme er deres frustrerende motvilje når det gjelder MP3 støtte til forskjellige enheter. Nei du lille venn, denne "krigen" er i utgangspunktet helt åpen, men det meste tyder på at Nintendo sitter med de beste kortene. Og ser du ikke det så tviler jeg på at din mentale alder står i positivt forhold til din kronologiske alder.

epp

firm and correct
Det jeg har fått med meg er at Sony stiller strenge krav til 3rd hand developere at spillene de gir ut skal bruke lite strøm, ikke være for resursjkrevende. Med en batterilevetid på litt over 2 timer.. Selv Sega GameGear hadde bedre batteritid (6timer med 6AA batt), riktignok 8bit og ikke like på høyde tenknologisk, men alikevel. Dette kan være et ankepunkt så vel som størrelsen/vekten.

"Sony has found a unique solution to the problem of battery life on the PSP - making their game developers solve it for them (akkurat.. bare skyv problemene over på andre). According to the story, Sony is going to give devs a battery emulator which will tell them if their game is within acceptable power consumption limits."