Opprinnelig skrevet av red dragon@05.10.2004, 21.47
shadar, shadar,shadar: er tross alt sony vi snakker om!
du må jo innrømme at all specs er mye bedre på psp en nintendo leka!
og at sony har banket nintendo i alt de har gjort til nå!!
mest på grunn av at de har et mye bredere spekter av spill( spill til alle aldre).
Nintendo var kult når jeg var 7-12 men, nå er det alt for barnslige spill(ikke alle men, de fleste)
så ikke kom her og kom her!!
ps: shadar:1984 red dragon:1983
112929
Hvem av oss sier det mest om ..? Spill blir ikke barnslige. Spill skal spilles, ikke viftes med som trendsymbol, og Nintendo lager mer spillbare spill enn rundt 90% av alle andre utviklere i markedet. Sony har ikke et særlig bredt spekter av spill i det hele tatt, de har stort sett Arthaus-spill luringer som deg ikke engang gidder å prøve, fordi de ikke har eksplosjoner på coveret. Lisenstakerne deres, derimot, har bøtter og spann av generiske spill jeg aldri ser to ganger på i hylla. Need for Speed Underground 2? Lord of the Rings? SWAT: Global Operations? Hva angår mengden interessante spill på hver konsoll er det jo passende at jeg ser frem til en god del flere spill på GC enn på PS2. PS2-en kan friste med ... ICO 2 og Okami. GC-en har Killer 7, Resident Evil 4, Metroid Prime 2: Echoes, og ikke minst det neste Zelda-spillet, Wario Ware Inc, ... the list goes on.
dere tror ikke det blir det samme som gc da? Ps2 og gc er jo likestilt, i "preformence" messig altså. PS2 ble jo sluppet lenge før GC, dermed kapret de ganske mye av markedet før nintendo fikk slippe til med GC-en sin...?
GC-en er en ganske god del mye kraftigere enn PS2-en. Uansett ... det har vel mye mer med å gjøre at for eksempel EA nektet å støtte GC-en med en gang, ettersom de husket hvor dårlig N64-en hadde fart, og ville slippe å satse på enda en tapskonsoll. Siden EA står for 20% av markedet sier det seg selv at det var et hardt slag for Nintendo. Etter litt reforhandlinger kom EA endelig på banen, men da var det egentlig for sent. Tross dette ligger Xbox og Gamecube temmelig likt, så det er tydelig at Nintendo har noe gående for seg når deres offline-only-konsoll konkurrerer side om side med den konsollen med best online-støtte. Gode spill, kanskje?