PSP eller DS?

Hvilken bærbar kommer du til å kjøpe

  • Sony PlayStation Portable

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nintendo Dual Screen/Developer System

    Stemmer: 0 0,0%
  • Begge

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Kilik

Lokal moderator
#1
ja, jeg håper de kan fikse et deksel noe á la det som er på TI og Casio kalkulatorene (alle som har hatt VGS matte skjønner hva jeg mener)...
 
#2
Super Mario Bros remaken til DS er alene grunn nok til at jeg -skal- ha denne maskina! Kan det hende at vi får Super Mario World Remake også!?

PSP ser også snax ut, men jeg vil vente og se åssen spillene blir først. Men kjenner jeg sony rett, så blir det nok av titler som vil få blodet til å rushe til tider.

Jeg stemte begge, under tvil :svette:
 
#3
Opprinnelig skrevet av Bocoraton@12.05.2004, 17.26
Jeg kommer kun til og skaffe meg DS. Grunn: 90% av spillene som kommer ut til Sony sine ting er bare møkka. 10 % bra. Nintendo er 90 % kvalitetspill og 10 % dritt. Valget er enkelt.
Med noen enkle tastetrykk kan jeg vise deg hvor feil du tar. Det er ikke uten grunn at Sony rævkjørte Ninty når de hoppet inn på konsollmarkedet. Flere spill, betyr selvfølgelig mer anti-kvalitet. Men det betyr også mer for alle og enhver, som sørger for at flere kjøper nettopp denne maskina. Jo flere folk som eier maskina, desto større er sjangsen for at de virkelige store titlene havner hos nettopp... Sony.

Ninty skal ikke være så alt for sikker på sin dominanse i det bærbare markedet, for de har sine gedigene svin på skogen. Foreks ble de dømt til å betale en bot på flere 10talls millioner grunnet en unaturlig høy justering av prisene her i Europa. Jeg kan faktisk se for meg at de mistet mange "fans" under den perioden.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Analogspak er must i 3D-spill. Får vondt i tommelen bare av å tenke på å spille FFVII på PS1.
 
#5
Noen som har linker til sider der jeg kan se PSP in action? Med spill og sånt altså...
 
#7
Var veldig for PSP før jeg hørte noe om DS
Nå heller jeg helt klart mot DS, spesielt fordi den er bakoverkompitabel med GBA spill. Det er et stort pluss!
DS's nye muligheter i forhold til andre konsoller virker fantastiske, håper disse blir så spennende som det høres ut som.
Gleder meg!
:tommelopp:
 
#9
Nintendo DS selvsagt ... No doubt about it! Men jeg kommer selvsagt til å kjøpe PSP`n også da. Er jo to revolusjoner innen det håndholdte markedet.

PS! Sier bare Metroid Prime på NinDS!
 
#10
Opprinnelig skrevet av Lauritz@14.05.2004, 10.06
Jeg gleder meg bare mer og mer til Psp kommer. For første gang i historien kommer jeg til å kjøpe en håndholdt. Nintendo DS vurderer jeg ikke i det hele tatt. Virker som den har stygg grafikk i forhold til psp, dyrere spill, super stygt design (minner om 2 av de gamle håndholdte greiene som fantes når jeg var 9 år som er limt sammen) samt spillene kommer sikkert til å være sinnsykt mange konverteringer av spill fra snes og eventuelt N64 bare lavere oppløsning og dårligere grafikk. Så egentlig forstår jeg ikke klaging på at psp bare får ps2 spill, når DS får en haug av mario i forskjellige varianter og andre spill med nintendoes kjente og kjære figurer.

Men til slutt blir vel dette en smakssak uansett.
Jeg vil heller klage på at det kommer PS2 konverteringer ti PSP enn å klage på at det kommer N64 konverteringer til DS. For meg er grunnen den at jeg har solgt min Nintendo 64 og jeg kunne veldig gjerne tenke meg å få spille foreksempel Super Mario 64 igjen. Playstation 2 spillene er ikke akkurat blitt klassikkere enda og de aller fleste PS2 spill kan lett skaffes. Det ble litt rotete forklart det her, men håper folk forstår poenget mitt.

Når det gjelder den litt dårlige grafikken på DS (i forhold til PSP) så bryr det meg egentlig ganske lite så lenge Nintendo klarer å imponere med konsollen på andre måter. Jeg liker foreksempel Final Fantasy VI til snes mye bedre enn jeg liker Final Fantasy X2 til PS2. Grafikken er jo selvfølgelig mye dårligere på FFVI, men det betyr så lite når jeg ikke liker gameplayet i X2.

DS er veldig nyskapende og spennende. Sony kjører bare safe og stapper PSPen med masse overlegen hardware og en del andre funksjoner som jeg tviler på at folk får veldig mye bruk for. Jeg vet ikke med dere andre, men jeg kjøper hvertfall spill konsoller for å spille på dem. Jeg blir rett og slett litt forbanna på hardware utviklere som skal gjøre spillkonsollen om til en multimedia maskin. Da blir jo prisen mye høyere. Jeg har kanskje brukt DVD spilleren på PS2en min 3-4 ganger totalt. Og PS2en har jeg hatt i et par år snart så den har ikke akkurat vært nødvendig.

Til slutt vil jeg bare si at det kan godt være at jeg kommer til å skaffe en PSP i tilegg til DS. Men i første omgang prioriteres DS. Det eneste som var litt skuffende med DS var designet, men det vi har sett er jo ikke det endelige designet så jeg har tro på at et også blir bra.
 
#11
Så nettopp "Nintendo DS Demonstration" på Gamespot, og DS imponerer bare mer og mer. Den så virkelig fantastisk ut. Spesielt Wario Ware Inc. DS og Metroid Prime: Hunters. Og noen av de tech-demoene så fete ut. Spesielt Carving, eller hva det var for noe og den der man kunne dra i Mario og Wario (dra i øre, eller dra ned kjeften eller ta av hatten til Mario via Touch Screen). Touch Screen-funksjonen virka i hvert fall utrolig stilig.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@14.05.2004, 17.22
Så nettopp "Nintendo DS Demonstration" på Gamespot, og DS imponerer bare mer og mer. Den så virkelig fantastisk ut. Spesielt Wario Ware Inc. DS og Metroid Prime: Hunters. Og noen av de tech-demoene så fete ut. Spesielt Carving, eller hva det var for noe og den der man kunne dra i Mario og Wario (dra i øre, eller dra ned kjeften eller ta av hatten til Mario via Touch Screen). Touch Screen-funksjonen virka i hvert fall utrolig stilig.
Helt enig, så demonstration selv, og ble mer imponert, stilig hva de kan gjøre med grafikk kapasiten også, da de visste sonic i en meget stor fart, og slow motion uten lagg, det var nydelig å se på :)
Og Pac-man demoen da, da de tegnet pacman så ble han til og så spiste han fiendene, og så kunne de streke opp veien til pac-man på hvor han skal neste gang osv, utrolig ja :tommelopp:

Den nye Touch Screen er genialt bra, man kan gjøre så mye morro med det, så det kommer nok mange artige fremover til DS ja :kul:

Anbefaler andre som har muliget til å se "DS Demonstration", da de visser flere Tech demoer og hva den er av kapasitet til å gjøre.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Jepp, ble skikkelig imponert over den DS-demonstrasjonen. Touchscreen og 2 skjermer gir virkelig helt nye originale spillopplevelser.

Når det gjelder PSP, så sjekke ut denne videoen (høyreklikk for å laste ned) av GT4 på PSP. Makan til grafikk! Langt bedre en Metal Gear Acid-grafikken...
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
Opprinnelig skrevet av Shadar@14.05.2004, 16.02
Pleier Nintendo å skyve noe middelmådig ut døren?
"We're not that company."
Virtual boy...
 
#18
Foreløpig er det litt vanskelig for meg å fastslå hvilken håndholdt jeg kommer til å kjøpe; det ser ut til at begge har noe positivt og negativt å komme med. To skjermer høres fint ut, men samtidig får PSP noe bedre grafikk. Jeg må nok ta en nærmere titt på hva de har å by på.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#19
Opprinnelig skrevet av Thinaran@15.05.2004, 16.39
Virtual Boy var ikke middelmådig, den sugde.
Det var ganske kult å bruke den som balltre.
 
#20
*reise seg på bussen*

«Noen som er med på et slag Metroid Hunters, eller? Jeg håoster!»
Hvis dere ikke vet så har PSP også Wireless connection for å spille Multiplayer.. Ikke bare det den kan også gå Online....!
Edit:

Product Name: PlayStationPortable (PSP)
Color: Black
Dimensions: Approx. 170 mm (L) x 74 mm (W) x 23 mm (D)
Weight: Approx. 260 g (including battery)
CPU: PSP CPU (System clock frequency 1~333MHz)
Main Memory: 32MB
Embedded DRAM: 4MB
Display: 4.3 inch, 16:9 widescreen TFT LCD
480 x 272 pixel (16.77 million colors)
Max. 200 cd/m2 (with brightness control)
Speakers: Built-in stereo speakers
Main Input/Output: IEEE 802.11b (Wi-Fi)
USB 2.0 (Target)
Memory StickTM PRO Duo
IrDA
IR Remote (SIRCS)
Disc Drive: UMD Drive (Playback only)
Profile: PSP Game
UMD Audio
UMD Video
Main Connectors: DC IN 5V
Terminals for charging built-in battery
Headphone/Microphone/Control connector
Keys/Switches: Directional buttons (Up/Down/Right/Left)
Analog pad
Enter keys (Triangle, Circle, Cross, Square)
Left, Right keys
START, SELECT, HOME
POWER On/Hold/Off switch
Brightness control, Sound Mode, Volume +/-
Wireless LAN On/Off switch
UMD Eject
Power: Built-in lithium-ion battery, AC adaptor
Access Control: Region Code, Parental Control
"3D-CG" In level with PS2

Accessories:
Stand
Headphone with remote commander
Headphone with remote commander and microphone
External battery pack
Case
Strap
E3 Prototype Exhibition: USB Camera for PSP
USB GPS for PSP
USB Keyboard for PSP

UMD Specifications
Dimensions: Approx. 65 mm (W) x 64 mm (D) x 4.2 mm (H)
Weight: Approx. 10g
Disc Diameter: 60 mm
Maximum Capacity: 1.8GB (Single-sided, dual layer)
Laser wavelength: 660nm (Red laser)
Encryption: AES 128bit
Profile: PSP Game (full function)
UMD Audio (codec ATRAC3plus, PCM, (MPEG4 AVC))
UMD Video (codec MPEG4 AVC, ATRAC3plus, Caption PNG)

Alt dette er i PSPen .....

Og nå liste med Developers og Publishers som skal lage spill ting O.S.V for PSP....

Japan


Atlus Co.,Ltd.
Bandai Co.,Ltd.
Banpresto Co.,Ltd.
Capcom
Cyberfront Corporation
Dimps Corporation
Dorasu Corporation
Electronic Arts K. K.
Fromsoftware, Inc.
Genki Co.,Ltd.
Gust Co.,Ltd.
Hudson Soft Co., Ltd.
Idea Factory Co., Ltd.
Koei Co., Ltd.
Konami Computer Entertainment Japan
Konami Computer Entertainment Studios
Konami Computer Entertainment Tokyo, Inc.
Konami Corporation
Marvelous Interactive Inc.
Mto Co.,Ltd.
Namco Ltd
Nippon Ichi Software Inc.
Now Production Co.,Ltd.
Sammy Corporation
Sega Corporation
Snk Playmore Corp.
Spike Co., Ltd.
Square Enix Co., Ltd.
Success Corporation
Taito Corporation
Tecmo
Tomy Company, Ltd
Workjam Co.Ltd.
Yuke's Co., Ltd.

34 Companies In Total

North America


Activsion, Inc.
Atari, Inc.
Backbone Entertainment
Bethesda Softworks Llc
Eidos
Electronic Arts
Factor 5
Inxile
Konami Hawaii
Lucasarts
Majesco
Midway Games Inc.
Namco Hometek, Inc.
Radical Entertainment Inc.
Rockstar Games/ Take 2
Saffire
Sega Of America
Snowblind
Sony Online Entertainment
Stormfront Studios
Surreal Software
Thq
Ubisoft
Vicarious Visions

24 Companies In Total

Europe/Pal


Acclaim Entertainment Ltd
Activision Uk Ltd
Argonaut Games Plc
Atari Group
Blitz Games Ltd
Broadsword Interactive Limited
Codemasters Software Company Limited
Criterion Software Ltd
Driver-Inter Ltd
Eidos Interactive Ltd
Eko Software S.A.R.L
Engine Software Bv
Eurocom Entertainment Software
Full Fat Productions Limited
Hothouse Creations
Icon Games Ltd
Ignition Entertainment Ltd
Kuju Entertainment Ltd
Pocket Studios Ltd
Publishing Identity Svenska Ab
Rebellion Developments Ltd.
Revolution Software Limited
Rockstar Games
Rockstar Leeds Ltd.
Sidhe Interactive
Tantalus Interactive Pty Ltd
Team17 Software Limited
Torus Games Pty. Ltd.
Ubisoft Entertainment Sa
Visual Impact Bvba
Warthog Plc

31 Companies In Total

South Korea


Axis Entertainment Inc.
Cinepix
Coong Entertainment Inc.
Expotato Corp.
Lions Logics
Neowiz Corp.
Nexon Corporation.
Seed9 Entertainment Inc.
Skonec Entertainment Co., Ltd.
Zepetto Studios Inc.

Det er mye... Bare tenkte å oppdatere... :D ....

Edit:

Connectors offered include a full 802.11b wireless LAN option (for connection in the home and to the wider network), as well as USB 2.0. The wireless functionality will allow several PSPs to connect and enjoy multiplayer gaming or take the player online. Data will be downloadable wirelessly, via USB, or using the Sony Memory Stick compatibility offered....

Edit:

Det skal komme ut UMD Disk burners.. Og med det så kan man laste ned filmer og bernne dem på UMD discene og se de på PSPen.... Kanskje det senere går ann å laste ned spill og Mp3 musikk og brenne dem ... :D ...

Edit:

The wireless multiplayer aspect is one of the most exciting areas of the PSP. Combined with its frankly amazing processing powers the PSP certainly takes the lead as far as delivering visually arresting, high-tech games is concerned. If the right kind of titles are developed and Sony sells the kind of quantities that they must be hoping for, the prospect of PSP cafes opening up where gamers can meet and consume both entertainment and sustenance in the company of other gamers is something I expect to see become a reality, at least in the East.

PSP spillene kommer til å være region free... Som er bra... :)

Music on the PSP!
Sony is going to publish Music Albums on UMD discs that will contain Video specials and other multimedia. Making the PSP indeed the Walkman for the 21st century.

Edit:

Another update...

With the Game Developers Conference kicking-off today, the UK's Criterion Software chose yesterday to officially confirm not only the latest version of their uber-popular game middleware toolset Renderware; but also a brand new version of the developer's best friend for the Sony PSP handheld.
The new version of Renderware confirmed includes support taking advantage of future-generation consoles and cutting-edge PC technology. "RenderWare4 has been squarely targeted at what next generation games will bring: massive data sets, parallelism in architecture and huge calls on visual effects," enthused Criterion's Adam Billyard. "When Criterion began planning for new hardware over two years ago, it was obvious that an iteration of current generation technology simply wouldn't deliver next time around, so we made the critical decision to design and build RenderWare4 completely from the ground up."

Meanwhile, Renderware for the PSP provides a complete set of game development tools, from graphics to physics, and is already being used by Criterion for their forthcoming PSP version of Burnout.

"PSP is a truly revolutionary platform," gushed Criterion CEO David Lau-Kee, "and it has been a pleasure to work on it. Demand from RenderWare users for support for PSP has been phenomenal, and we're looking forward to delivering the full RenderWare toolchain for PSP to them. RenderWare has long provided the underlying power behind many AAA videogames, and in an increasingly high-stakes world, is a brand that people know and trust to deliver. Producing RenderWare for PSP reinforces Criterion's commitment to empowering the publisher and developer communities with open, flexible and future-proofed production solutions."

All in all with this GDC-timed showing Criterion are demonstrating that they plan to stay at the forefront of the middleware market as the next leap in hardware approaches, ensuring that the technology behind such hits as GTA remains their's for the foreseeable future.

Edit:

As Sony PSP handheld development kits start heading to software developers across the globe - SCE's head Ken Kutaragi has been revealing a few details that will certainly concern the likes of Nokia (with their N-Gage phone/handheld due out next month). Namely that the PSP will be able to support add-on peripherals that will add camera functionality - making for one absolute beast of an integrated device. Will there be anything the PSP can't do?

Edit:

PSP Software prices Confirmed...!!

Eurogamer.net are this morning reporting on a spot of news from ELSPA's first annual conference, at which Sony's Chris Deering spoke out on the PSP - the firm's first handheld device.
Apparently, software will be priced in the region of 20-60 Euros, with the majority being in the 20-30 Euro range, but with bigger name titles costing nearer 60 Euros from time to time. Despite no material differences between media, the optical UMD format used will be region coded to prevent cross-over between territories. Which is rather annoying.

Mellom 20-60 Euro...

Vel 20 euro er 163 kr og 60 Euro er 489 kr......!!....

PSP price confirmed

Sony Europe boss Chris Deering has been having a good old chin-wag once again, this time with industry magazine MCV concerning the pricing of the rather exciting Sony PSP. Deering suggested that the UK launch price would be "closer to £200 than £300", with the Japanese price-point of 4,800 Yen translating to about £240, or a hefty $450.

£250 er 3044 norske kr.... Så PSPen kommer til å være dyrere enn DS men spillene til PSPen kommer til å være mye billigere enn DS sine Catridges....

Edit:

Atari announce new titles

As has become usual at financial reporting events, games publishers can also be caught letting-slip word of new titles in the works (as well as the usual milieu of figures), and Atari's conference yesterday is no exception to this rule. A Chris Sawyer developed Rollercoaster Tycoon in full 3D was top of the billing, although rumbles of such a sequel to the immensely popular original have been heard for quite a while.
Also in the works and due for a showing at E3 in May is the Shiny Entertainment developed Enter the Matrix follow-up, as well as console title Godzilla 2 and a 'couple' of Sony PSP games (available from the handheld's debut, if President Bonnell's promise of support from launch is to be believed). Interesting stuff.

Det var vel alt orker ikke mer..... !!