PSP Launch

Jess! Nå er det kun timer til enda en ny konsoll er på markedet. Jeg kjenner at jeg begynner virkelig å glede meg nå. Det til tross for at jeg hadde bange anelser om denne i lang stund. Først og fremst synes jeg at launch-spilla er litt mer interessante enn hva DS hadde å rutte med (hvor alle kjøpte Mario DS og gikk lei etter to timer). Dessuten blir dekningen mye større. Både når det gjelder reklame og ikke minst tilgjengelighet. Snart blir PSP og UMD-filmer å finne overalt. Kanskje tilogmed på Rimi. Allerede ser det ut til at denne kommer til å brenne forbi DS i en utrolig fart. Allerede synes jeg DS ser noe datert ut, særlig om man sammenligner box-arten til spilla. DS sine spill ser ut som små, koselige Photoshop-projekter fra niende klasse, mens PSP sine oser minimalistisk estetikk, som Sony produkter ofte gjør. Synd at slike bagateller kommer til å slå rot i underbevisstheten på den gjengse forbruker.
Om jeg plukker opp greia på Day One er noe tvilsomt, det kommer ann på det jævla stipendet.

Så, hvordan tror dere det vil utarte seg? Skal dere ha den på Dag Én? Hvilket spill blir deres første? Hva tror dere dette kommer til å gjøre med DS?
Enkelt: Del deres generelle tanker og meninger om denne nye spillemaskinen vi snart kan benytte oss av.

Opprinnelig skrevet av Amon@29.08.2005, 21.35
Og, plan 9; jeg bruker heller aftershave til 400kr som Clearasil-erstatning. De dagene jeg bruker det får jeg ekstra mye smil fra jentene (og nå føler jeg litt som en idiot som sier det på en forum-side). ;)
256318​

Om og når penga kommer. Regner jeg med å plukke opp en PSP og enten Tony Hawk eller Ridge Racer. Begge spilla virker lite håndholdt vennlige, da man sitter og vugger litt med skjermen, noe som virkelig kan ødelegge i bilspill. Men ingen andre frister no spes. Dessuten ser multiplayern fet ut.

Jeg kommer til å grabbe Tony Hawk uten tvil. Det er et spill som kan spilles over alt. Endelig et skikkelig Tony Hawk til en håndholdt! Har prøvd Tony Hawk til GBA. Helt feil view å skate fra ingame, kontrollen var helt på tryne med tanke på at Tony Hawk krever hurtighet, presisjon og flere knapper hvis man skal oppnå enorme highscores. Det hele ble en knotete opplevelse og ble bare skuffa over hva slags møkk man blir servert når man er en gammel Tony Hawk veteran.

Men etter å ha sett videoer av Tony Hawk til PSP så ble jeg helt solgt. Tilnærmet PS2 grafikk og gameplay. Glimrende når du er på farten. Bare til å fyre på et 2:00 run og slå gamle highscores, eventuelt spille over nettet hvis man skulle befinne seg i en WiFi sone.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe den første dagen den kommer, men det er kun pga jeg har litt andre ting å bruke penger på..hehe. Men den skal nok i hus den mnd her det er nesten 100% sikkert.

Ang spill jeg vil ha så er Ridge Racer vel det jeg i første omgang kommer til å kjøpe først. Men er endel andre lanserings titler som jeg vil ha også.

Når deg gjelder PSP'ns fremtid så er det veldig vanskelig å si. Men det kan i første øyenkast se ut som den perfekte oppskriften til suksess. PSP tiltrekker et mere "voksent" publikum og folk som ikke har hatt en spesielt interesse for det håndholdte spill markedet begynner nå å få øyene opp for denne lille store maskinen fra Sony.

Jeg kjenner bla en som ikke har noe somhelst interesse for håndholdte spill maskiner som nå synes at det med PSP har blitt så bra at han faktisk vurderer sterkt å skaffe seg en.

PSP'n kan vise seg til å bli vendepunktet for mange som ikke har vært noe intrissert i håndholdte spill maskiner. Ikke kun pga en overlegen grafikk men også pga mulighet for film,musikk og mere.

Nintendo med sine håndholdte maskiner har aldri satset noe på grafikk eller andre bruksområder en spill. Det er nettopp dette som kan bli PSP sine viktigste salgs argumenter.

Vi kommer nok til å se en PSP oftere i bussen,fly og generelt ute en det vi idag ser til DS. Hvem vil vel ikke se en bra film på en treig busstur? Eller fyre opp et spill med heftig grafikk?

Men så er det jo dette med spillbarhet da. Mange argumenterer med at det er så mye bedre spillbarhet på DS. Vel dette er pga den trykkfølsome skjermen. Noe som fungerer utmerket på disse mini spillene som Nintendo har kommet med.

Men det er vel der det slutter også....DS er underlegen på grafikk og andre bruksområder. Og det er nettopp der feilen ligger... folk vil ha bra grafikk og muligheter til å bruke den til andre ting. Og å spille uten en trykkfølsom skjerm funker somregel mye bedre.

Jeg tror at Sony kommer til å satse voldsomt på PSP fremmover, og tror at den håndholdte spill verdenen har vokst opp med PSP. Nintendo har glemt di voksne brukerne....bra at Sony vet bedre.

Rigde racer er ett bra spill, tony hawk blir man utrolig fort lei..selvom det er det samme spillet som er på ps2. om man vil ha ett skikkelig fett spill som er lett og bare ta opp og ned så kjøp Darkstalkers!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av _LarZen_+30.08.2005, 13.27-->
Og det er nettopp der feilen ligger... folk vil ha bra grafikk og muligheter til å bruke den til andre ting.
256555​
[/b]
Vet du, det som tiltaler meg minst ved PSP er at den har mulighet for å spille av filmer og musikk. Det lukter halvveisløsninger lang vei, og for meg virker det som om det har gått på bekostning av muligheter for virkelig gode, nyskapende spill på maskinen. PSP er som en PS2, bare med litt dårligere grafikk og færre stikker og knapper. Joda, man kan ta den med seg i lomma og spille på bussen... men hva så? Jeg kjører aldri buss eller tog. Er jeg i heimen spiller jeg heller på PS2-en min.
Så... for 2500 kroner får jeg da en maskin som kan spille av film og MP3, men som ikke lar meg spille av filmene jeg har fra før av uten å komprimere dem til et nytt format, og som lar meg spille nedgraderte konsollspill.
Ridge Racer og Tony Hawk er launchspillene folk ser frem til... vet du, jeg spiller ikke bilspill og Tony Hawk 2 spilte jeg for fire-fem år siden. Hva MP3 angår vil jeg mye heller ha en iPod. Og når det gjelder bærbare spill har jeg, ja riktig, DS-en min. I tillegg til å tilby mange nye spill (og et par gamle) kan jeg spille alle GBA-spillene jeg har på den om jeg skulle ønske det.
<!--QuoteBegin-Larsen

Og å spille uten en trykkfølsom skjerm funker somregel mye bedre.
Så det er best å ikke ha den muligheten i det hele tatt? Litt som å si at det som regel funker best å spille PC-spill uten mus, spør du meg.

Skal jeg spå litt vil jeg si at PSP-en er altfor dyr til at de fleste vil kjøpe den. De som er gadget-interesserte har allerede MP3-spiller, og de som er casual-gamers har allerede PS2 og er ikke videre interessert i å ha en bærbar spillemaskin.
Jeg tror Sony har overvurdert hvor viktig ekstrafunksjonene på PSP-en er for folk flest, og at de kommer til å brenne seg kraftig på det.

Opprinnelig skrevet av Yetipants+30.08.2005, 14.03-->
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@30.08.2005, 13.27
Og det er nettopp der feilen ligger... folk vil ha bra grafikk og muligheter til å bruke den til andre ting.
256555​
Vet du, det som tiltaler meg minst ved PSP er at den har mulighet for å spille av filmer og musikk. Det lukter halvveisløsninger lang vei, og for meg virker det som om det har gått på bekostning av muligheter for virkelig gode, nyskapende spill på maskinen. PSP er som en PS2, bare med litt dårligere grafikk og færre stikker og knapper. Joda, man kan ta den med seg i lomma og spille på bussen... men hva så? Jeg kjører aldri buss eller tog. Er jeg i heimen spiller jeg heller på PS2-en min.
Så... for 2500 kroner får jeg da en maskin som kan spille av film og MP3, men som ikke lar meg spille av filmene jeg har fra før av uten å komprimere dem til et nytt format, og som lar meg spille nedgraderte konsollspill.
Ridge Racer og Tony Hawk er launchspillene folk ser frem til... vet du, jeg spiller ikke bilspill og Tony Hawk 2 spilte jeg for fire-fem år siden. Hva MP3 angår vil jeg mye heller ha en iPod. Og når det gjelder bærbare spill har jeg, ja riktig, DS-en min. I tillegg til å tilby mange nye spill (og et par gamle) kan jeg spille alle GBA-spillene jeg har på den om jeg skulle ønske det.
<!--QuoteBegin-Larsen
Og å spille uten en trykkfølsom skjerm funker somregel mye bedre.
Så det er best å ikke ha den muligheten i det hele tatt? Litt som å si at det som regel funker best å spille PC-spill uten mus, spør du meg.

Skal jeg spå litt vil jeg si at PSP-en er altfor dyr til at de fleste vil kjøpe den. De som er gadget-interesserte har allerede MP3-spiller, og de som er casual-gamers har allerede PS2 og er ikke videre interessert i å ha en bærbar spillemaskin.
Jeg tror Sony har overvurdert hvor viktig ekstrafunksjonene på PSP-en er for folk flest, og at de kommer til å brenne seg kraftig på det.
256583​
[/b]
Bra med egne meninger men jeg må bare svare... :kul:

Sony har sagt hele tiden at med PSP så satser dem på en eldre gruppe brukere en dem som kun holder seg til Nintendo. Folk som er lei av Pokemon og tullete "spill" som Nintendogs. Og Phil Harrison fra Sony gikk ut å sa at Nintendo's trykkfølsome skjerm vil ikke ha en langvarig tiltale en et gimmick. Noe som klart kommer til å sette sine spor for DS's sin fremtid.

Jeg her 100% enig, det var morro med den trykkfølsome skjermen i ca10min. Tar du bort den og di dårlige mini spilla som utnytter den så sitter du ikke igjen med så mye imponerans saker....

Folk idag er opptatt av grafikk...mere nå en før. Og det at du synes det lukter halveisløsninger kan jeg ikke utrykke så mye om enda da jeg ikke har maskinen enda. Men det jeg har sett av filmklipp og info ser langt ifra som noen halvveisløsninger synes nå jeg.

Du liker ikke bilspill og Tony Hawk spilte du for mange år siden..jaja. Men folk flest liker bil spill...og folk liker Tony Hawk spilla. Og ingen har fram til PSP kom kunne spille disse spillene med så bra grafikk på en håndholdt som nå som PSP er her. Jeg ser $$$$....folk kommer til å kjøpe dette...

Kjekt med at DS kan kjøre alle di gammle spilla, men er det ikke på tide å legge disse gammle spilla på loftet? En ny generasjon håndholdte maskiner er her...du behøver ikke å spille dårlige spill lenger nå ;)

Ja PSP er dyr, det er en avanser maskin som koster å lage. Den er rettet mot et eldre publikum som har penger til dette. Men prisene kommer nok til å dette etterhvert skal en se. Og å sammenligne den trykkfølsome skjermen mot mus & tastatur på pc går ikke ann. Den trykkfølsome skjermen er et gimmick som vi kommer til å se tilbake på om mange år som et morsomt men ikke serlig bra løsning.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.08.2005, 14.03
Ridge Racer og Tony Hawk er launchspillene folk ser frem til... vet du, jeg spiller ikke bilspill og Tony Hawk 2 spilte jeg for fire-fem år siden.
256583​
jeg må bare nevne at det er tony hawk underground 2 remix, ikke tony hawk 2 som var på psx for noen år siden.
det er ikke en remake. det er en "port" av ps2 spillet med flere funskjoner og moduser.

tenkte jeg bare skulle nevne akkurat det.

selv er jeg redd for å gå forbi spaceworld og elkjøp senere. jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal ha denne maskinen, men... som en spilloman og portable-freak som jeg er , samt tanken på å emulere snes på den frister det skremmende mye.

jeg trenger den egentlig ikke.. men designet på maskinen tirrer ballene :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg savner argumentasjon her. Sony har sagt at den trykkfølsomme skjermen ikke er noe tess, så da er det slik? Gamle spill = dårlige spill? Man har altså ikke noe å lære av fortiden, det nye er det eneste som teller?
Skal jeg tolke påstandene dine litt videre vil jeg si at jeg ser en klar tendens: du tenker veldig på image. PSP har image som en kul og moderne maskin for folk som bruker mye penger på å følge moten og den seneste trenden - og der tror jeg også den har sin hovedgruppe. For disse bryr seg mest om utseende og den umiddelbare opplevelse uten å interessere seg noe særlig for dybde og substans, så sett fra et slikt perspektiv er PSP-en den ideelle plattform.
Uten å dømme dette synspunktet på noen måte må jeg nok si at det ikke er slike kriterier jeg legger til grunnlag når jeg vurderer hva slags underholdning jeg skal skaffe meg.

Opprinnelig skrevet av Haggar+30.08.2005, 14.44-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@30.08.2005, 14.03
Ridge Racer og Tony Hawk er launchspillene folk ser frem til... vet du, jeg spiller ikke bilspill og Tony Hawk 2 spilte jeg for fire-fem år siden.
256583​
jeg må bare nevne at det er tony hawk underground 2 remix, ikke tony hawk 2 som var på psx for noen år siden.
det er ikke en remake. det er en "port" av ps2 spillet med flere funskjoner og moduser.

tenkte jeg bare skulle nevne akkurat det.

selv er jeg redd for å gå forbi spaceworld og elkjøp senere. jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal ha denne maskinen, men... som en spilloman og portable-freak som jeg er , samt tanken på å emulere snes på den frister det skremmende mye.

jeg trenger den egentlig ikke.. men designet på maskinen tirrer ballene :(
256592​
[/b]
Hehe, vet akkurat hva du mener. Jeg heller trenger den ikke lissom......men jeg er en dingsemums freak så den havner garantert på konto utskriften min... :blunk:

Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.08.2005, 14.47
Jeg savner argumentasjon her. Sony har sagt at den trykkfølsomme skjermen ikke er noe tess, så da er det slik? Gamle spill = dårlige spill? Man har altså ikke noe å lære av fortiden, det nye er det eneste som teller?
Skal jeg tolke påstandene dine litt videre vil jeg si at jeg ser en klar tendens: du tenker veldig på image. PSP har image som en kul og moderne maskin for folk som bruker mye penger på å følge moten og den seneste trenden - og der tror jeg også den har sin hovedgruppe. For disse bryr seg mest om utseende og den umiddelbare opplevelse uten å interessere seg noe særlig for dybde og substans, så sett fra et slikt perspektiv er PSP-en den ideelle plattform.
Uten å dømme dette synspunktet på noen måte må jeg nok si at det ikke er slike kriterier jeg legger til grunnlag når jeg vurderer hva slags underholdning jeg skal skaffe meg.
256593​
Om Sony sier hopp så hopper ikke jeg...men min mening er at på det punktet der så har dem rett. Det er ikke mere en et gimmick og om dem ikke kommer til å utnytte den til mere en kun puzzle spill eller får det til å bli bra i Nintendo sine bedre spill så har dem et problem.

Og nei selvf er ikke gammle spill dårlige spill. Men jeg drar ikke fram mine Amiga spill fordi lissom. Ja jeg er en grafikk hore, jeg mener at idag så burde grafikken være bra...om ikke faktisk veldig bra! Men det her er ikke hva jeg og deg mener...men folk generelt. Og folk er opptatt av image,grafikk og bruksområde...slik er det bare. Og det er ikke å benekte at DS er en virkelig stygg sak....

Dybde og substans sier du? Vel om gammle spill og konsoller klarer å levere dette så kommer garantert PSP til å levere så det holder skulle en tro. Her er alt i hendene til spill utviklerne.

PSP er for folk som liker heftig grafikk pakket inn i en svart liten leker sak fra Sony.

Egentlig liten vits i å henge seg på diskusjoner om en maskin man selv aldri ville fått bruk for. Yeti, du sier at du ikke tar buss eller tog. Slik er det i ditt tilfelle. Mens andre har kanskje en lang vei til jobb og bruker en time og to sammenlagt bare på reising til og fra jobb.

Jeg forstår poenget ditt. Jeg kan gå til jobben min på 10min hvis jeg vil. Da får jeg ikke nytten der. Og snart får jeg kjøpt meg en ny bil, da kommer jeg sannsynligvis aldri busse med mindre drittkjerra skulle streike. Så når jeg kjøper en PSP vil jeg ikke få bruk for den daglig. Men jeg skal feks til Chile, det er en 18timer i fly. Da nekter jeg å sitte å se på en møkkafilm jeg allerede har sett. Da vil jeg heller game til jeg blir for trøtt/full og sovner. Og i løpet av dagen finner man alltids dødpunkter. Spille mens man legger en tykk kabel :ler: Bye bye Donald Duck. Nei, jeg vil alltid finne et sted og rom for å dra den frem og spille litt her og der. Men å sitte på den i timesvis blir det nok lite av. Helt til Pro Evolution Soccer kommer til PSP. Da blir det nok noen kamper i jobb pausen, har en kis der som digger PES og WE serien. Og han skal anskaffe seg PSP kun for denne tittelen.

Nintendo DS føler jeg ble en gimmick. Har enda til gode å se et spill der det er 100% naturlig å bruke den lille pennen. Å sammenlikne pennen med en pc mus er å dra det litt langt. For en mus er i det minste komfortabel å styre, den føles naturlig. Men den pennen føles ikke naturlig å bruke i det hele tatt. Har spilla en del Metroid Prime feks. Men det er grusomt å bruke pennen og ha full kontroll over de andre knappene samtidig. Man må lissom ofre noe når man bruker pennen. Men det er ikke for sent for DS enda. Men snart må Nintendo vise meg HVORFOR jeg skal velge en maskin med dårligere grafikk, mindre skjerm, dårligere knapper og ingen analog stikke. Jaja, DS'en har 2 skjermer. Men jeg vil heller ha en krem skjerm enn to skjermer som føles poengløse og lukter som en moderne Game Watch.

Jeg skal i så fall ha meg Lumines og Metal Gear Acid. Lumines fordi det har fått veldig god kritikk og Metal Gear Acid fordi jeg liker turbaserte-spill, kortspill og Metal Gear-serien, så da må vel dette være noe for meg. Spør du meg så ligger PSP milevis langt bak DS i godt spillutvalg. Noe av hovedproblemet til PSP er at det ikke ser så veldig lyst ut fremover heller. Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Viewtiful Joe: Red Hot Rumble og kanskje Metal Gear Acid 2 skal skaffes i fremtiden. Og enda større kanskje er Command & Conquer, Tales of Eternia og Devil May Cry, spørs litt hvor mye nytt de legger i det, og om (spesielt førstnevnte) i det hele tatt fungerer skikkelig på PSP. Jeg ble for eksempel ikke imponert over PSX-versjonen av C&C og Red Alert, så troen er ikke veldig stor, men har nå et lite håp. Så i beste fall så er det åtte titler i løpet av en vel halvannet år periode jeg ser frem til/kjøper kanskje. Med andre ord ser det veldig skuffende ut i hvert fall hvis vi tenker at PSP-en har nå vært ute i snart ett år.

Så en pris på 2290 kroner er altfor mye for en konsoll som kun har to brukbare spill per dags dato. Film driter jeg i, musikk kan være greit nok siden jeg ikke har noen bærbar MP3-spiller. Å kunne surfe på nettet kan jo for så vidt være greit. Det samme med alle emulatorene, men det er ikke akkurat noe stort krav siden jeg har andre medium å spille/surfe på. Så med andre ord er det vel spillene som skal selge PSP til meg. Og foreløpig ser det dårlig ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Larsen: Det aller mest interessante ved "argumentasjonsrekka" di er vel at du drar frem subjektive påstander og presenterer dem som fakta. "[...] folk er opptatt av image,grafikk og bruksområde...slik er det bare" og "[...] det er ikke å benekte at DS er en virkelig stygg sak", for eksempel. Hva skal man si til sånt? "Nei, folk er ikke opptatt av grafikk, sånn er det bare - og DS-en er pen"? Vel, da får jeg slenge meg på trenden:

Folk gjennomskuer Sonys forsøk på å billiggjøre spill ved å pakke en dårlig spillmaskin sammen med en dårlig musikkspiller og en direkte latterlig filmspiller og selge det til blodpris til tanketomme tenåringer som henger seg på alt bare reklamefilmene inneholder grafitti og hiphopmusikk og kjøres på MTV. PSP er for folk som ikke ville satt pris på god design om den beit dem i ræva, sånn er det bare.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.08.2005, 17.20
Larsen: Det aller mest interessante ved "argumentasjonsrekka" di er vel at du drar frem subjektive påstander og presenterer dem som fakta. "[...] folk er opptatt av image,grafikk og bruksområde...slik er det bare" og "[...] det er ikke å benekte at DS er en virkelig stygg sak", for eksempel. Hva skal man si til sånt? "Nei, folk er ikke opptatt av grafikk, sånn er det bare - og DS-en er pen"? Vel, da får jeg slenge meg på trenden:

Folk gjennomskuer Sonys forsøk på å billiggjøre spill ved å pakke en dårlig spillmaskin sammen med en dårlig musikkspiller og en direkte latterlig filmspiller og selge det til blodpris til tanketomme tenåringer som henger seg på alt bare reklamefilmene inneholder grafitti og hiphopmusikk og kjøres på MTV. PSP er for folk som ikke ville satt pris på god design om den beit dem i ræva, sånn er det bare.
256651​
Og der velger jeg å avslutte da vi tydelig ikke kommer noen vei i det hele tatt med det her....du har allerede bestemt deg for at DS og Nintendo er bedre uansett. Du synes vel Xbox er dårlig pga det er fra Microsoft også?

Vel anyways....case closed.

Jeg må si meg enig med WiKKiDCLOWN - og tildels _Larzen_ (selv om kommentarer som "du trenger ikke spille dårlige spill lenger" er usedvanlig teite).

Jeg har hatt enn DS i en liten periode på 2-3 måneder. Jeg har fire spill. Wario Ware Inc. var gøy... i en uke. Dette gidder jeg rett og slett ikke spille mer, det er bare for teit. Jeg har i det minste gått gjennom det en gang. NFS Underground 2 var egentlig bare dårlig på en helt vanlig måte. Denne tar nesten ikke bruk i touchscreen'en i det store og hele. Super Mario 64 DS hadde en del småartige minigames, ellers var det det samme spillet som på N64 - som jeg egentlig aldri har likt noe særlig. Det eneste spillet jeg har vært fornøyd med så langt er det siste spillet - Another Code. Jeg er en point'n'click tilhenger til den store gullmedaljen, og det var koselig med et nytt et, selv om det ikke var i nærheten av å holde samme standard som det gjennomsnittlige PnC. Desverre var oppgaveløsningen nok en gang en haug med halv-tåpelige minigames.

Jeg kjøpte ikke DS for å spille overenkle minigames. Jeg har alltid sett på DS som en gimmick, men håper den en gang kan motbevise mistanken om at den alltid kommer til å være det. PSP har det jeg er ute etter. Jeg vil ha en maskin jeg kan spille tilnærmet de samme spillene hvor som helst når som helst. Det er ikke alltid jeg gidder å rigge meg til foran en storskjerm for å spille litt, og foretrekker kanskje å ligge i sofaen å spille. Jeg kommer også til å kjøpe meg en PSP for PES og GTA alene. Det er ikke alle som vil ha en bærbar spillemaskin for å spille på farten. Jeg vil heller ha et fullverdig alternativ til en PS2/Xbox/GC. Det gjør meg ingenting å sitte i 2 timer å spille et fullverdig jrpg eller GTA, i motsetning til en DS som gir meg tørre 10 minutter med spilleglede pr spill.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@30.08.2005, 18.35
Og der velger jeg å avslutte da vi tydelig ikke kommer noen vei i det hele tatt med det her....du har allerede bestemt deg for at DS og Nintendo er bedre uansett. Du synes vel Xbox er dårlig pga det er fra Microsoft også?

Vel anyways....case closed.
256654​
Å fy faen. :D
DU har allerede bestemt deg for at Sony og PSP er bedre uansett. Du synes vel Minidisc er bedre enn CD på grunn av at det er fra Sony også?
Vel, anyways... sleng penga dine i dass, se jeg bryr meg. :D

Som man roper i skauen får man svar, Larsen. Det at du ikke tåler å få dine egne argumenter, synspunkter og holdninger servert selv får bli din sak. Selv sitter jeg og småflirer litt nå. ;)

D

Deleted member 91

Gjest
Hvis alle de kule skal dele sine håndholdtopplevelser så slenger jeg meg likesågodt på bølgen, jæ'.

Jeg har spilt Nintendo DS 100% oftere enn jeg har spilt PSP. Med andre ord, jeg har ikke spilt PSP i det hele tatt - alikevel har jeg guts til å innrømme at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bruke penger på den på ihvertfall et år, fordi den appelerer ikke til meg i det hele tatt. Problemet jeg hovedsakelig har med PSP er at den er nettopp det navnet tilsier; nettopp det den prøver å være: En Playstation Lite. Jeg tviler ikke på at PSP eventuelt kommer til å få nok spennende, innovative godtitler verdt prisen, men en ting er ihvertfall sikkert: Det har den ikke nå. Ridge Racer, Gran Turismo, GTA, hipp hurra. En hel haug spill jeg har spilt før, bare litt mer ræva. Klart, PSP viser jo tegn til blomstring med f.eks Lumines, men det holder faen ikke til 2500 kroner. Ikke i nærheten.

Klart, jeg sier ikke at det er noe bedre med Need for Speed: Underground DS. Eller Ridge Racer. Eller Mario 64 (vel, til en viss grad. Jeg hadde ikke spilt det før, så jeg satt sikkert mer pris på det enn den gjennomsnittlige DS-kjøper, som mest sannsynlig har spilt det før). Og så videre. Men det jeg sier er at jeg finner en hel del mer glede i titler som Advance Wars, Feel the Magic (jeg syns det var en hel del mer dugandes enn til å bli kallt en "kuriositet", men meg om det), Band Brothers, Polarium (ånei! Puzzler!) og så videre.

Og hva PSPs UMD-egenskaper og store skjerm angår, så bryr det meg så fantastisk lite. Jeg innrømmer gjerne at jeg har dårlig syn, men det skal bli en hel del dårligere før jeg kommer til å klage på at størrelsen på DS-ens skjermer. Klart, større skjerm er sikkert fint å ha, men det gjør jo ikke akkurat spillene bedre. UMD-disker kommer jeg ikke til å røre med en pinne engang.

Som sagt; jeg kommer sikkert til å kjøpe en PSP en eller annen gang. Men før den tid bør den helst ha gått ned vesentlig i pris, og fått mer en to titler som jeg ikke kan spille på PS2-en min.

LocoLennon: Du sier du vil ha et fullverdig alternativ til PS2-en din, men vil alikevel bare spille spill som PES, GTA, FIFA og GT? Hva godt er et alternativ som gjør alt som storebror gjør, bare dårligere? Jeg veit jeg heller hadde reist meg opp fra sofaen og tuslet bort for å skru på TV-en og PS2-en enn å ta opp PSP-en og spille middelmådige versjoner av spill jeg eier fra før. Jaja, smak og behag.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du er ikke alene om å se PSP-ens appell helt og holdent knyttet opp mot det faktum at den "er så kul".

Hva LocoLennons argumenter angår, så finner jeg det litt spesielt at noen faktisk synes det er kult at PSP-en gjør akkurat det samme som PS2-en bare dårligere, den var faenmeg ny.
Og dette med at DS-en kun gir underholdning i ti minutter i slengen... du får kaste ut han som avbryter deg hvert tiende minutt, da vet du. :)

PS: Å få "jeg liker ikke Super Mario 64" til å bli "DS-en er en dårlig maskin som ikke har noen spill som utnytter potensialet", det er heller ikke så verst.

PPS: Dette med å bruke pennen til å styre med... jeg klarer ikke å se hvordan noen kan makte å spille FPS med analogstikke. Så det er altså ikke bare dere det er noe galt med.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.08.2005, 19.16
Du er ikke alene om å se PSP-ens appell helt og holdent knyttet opp mot det faktum at den "er så kul".

Hva LocoLennons argumenter angår, så finner jeg det litt spesielt at noen faktisk synes det er kult at PSP-en gjør akkurat det samme som PS2-en bare dårligere, den var faenmeg ny.
Og dette med at DS-en kun gir underholdning i ti minutter i slengen... du får kaste ut han som avbryter deg hvert tiende minutt, da vet du. :)

PS: Å få "jeg liker ikke Super Mario 64" til å bli "DS-en er en dårlig maskin som ikke har noen spill som utnytter potensialet", det er heller ikke så verst.

PPS: Dette med å bruke pennen til å styre med... jeg klarer ikke å se hvordan noen kan makte å spille FPS med analogstikke. Så det er altså ikke bare dere det er noe galt med.
256672​
Ja, ok oh hellige gamerguru. Jeg bøyer meg i støvet for din allvitenhet, jeg er bare en stakkars gamer som ikke vet hva som er best for meg.

JA, jeg er fornøyd med en håndholdt versjon av PS2. Dere som anklager PSP for akkurat dette har en så gjennomsiktig dobbeltmoral at det er bare til å le av. Gameboy har ALDRI vært noe annet enn en håndholdt utgave av en hjemmemaskin, men DET klarer dere ikke å se eller? For det er jo Nintendo, GUDENE, som har laget. Nintendo er jo som alle vet en guddommelighet. Det var først når Nintendo DS kom ut at de gjorde noe nytt med det håndholdte, og hva er det som fikk de til å ta dette steget? KAN det ha noe med at de fikk en konkurrent på markedet, så de følte at de ikke kunne hvile på laurbær lenger?

Du fatter også veldig lite når du fikk "jeg liker ikke Super Mario 64" til å bli "DS-en er en dårlig maskin...", for det var da langt i fra noe jeg har skrevet. Men når det er sagt så har du kanskje hørt om noe som heter øye for øye, tann for tann? Hva gjør Super Mario 64 så utrolig annerledes enn remakes/ports til PSP? Det skulle jeg gjerne likt å visst. Jeg har heller aldri sagt at en DS er noe dårlig maskin. Men det er trist når maskinen vil risikere å ende opp med å bli brukt som en GBA maskin, og ikke til det den er laget til. Hvorfor skjer dette? Fordi spillutviklerne ser ingen fordeler med å lage et rent DS spill fremfor et GBA spill. GBA vil fortsatt være Nintendos sterkeste kort når det gjelder håndholdt konsoller, og det er i tillegg bare en bærbar variant av en SNES. Hvorfor spille GBA når du kan spille SNES (via ekte hardware eller emulator) hjemme i stua?

PRØV i det minste å se på det fra flere sider og ikke bli blendet av noen av sidene sier nå jeg. Jeg har brukt 2500 kroner på en Nintendo DS, så jeg ser ingen grunn til at jeg ønsker å se at den lykkes og at den bringer noe brukbart til markedet. Det er heller ikke alle som har akkurat samme syn som deg Yetipants, og det finnes faktisk personer som rett og slett bare ønsker en bærbar variant av en PS2. Det er jo også ikke så veldig rart, med tanke på at selv på DS så er et av de mest etterlengtede spillene en port av Mario Kart, som allerede finnes på GC. Hva er vitsen med en slik? Du kan jo bare spille Double Dash på GC med stor skjerm og alt. Dobbeltmoral?

Opprinnelig skrevet av Nicholas@30.08.2005, 19.03
LocoLennon: Du sier du vil ha et fullverdig alternativ til PS2-en din, men vil alikevel bare spille spill som PES, GTA, FIFA og GT? Hva godt er et alternativ som gjør alt som storebror gjør, bare dårligere? Jeg veit jeg heller hadde reist meg opp fra sofaen og tuslet bort for å skru på TV-en og PS2-en enn å ta opp PSP-en og spille middelmådige versjoner av spill jeg eier fra før. Jaja, smak og behag.
256670​
Noen har faktisk skaffet seg en familie med tiden, og derfor er det ikke alltid like passende å låse seg inn på spillerommet og fraskrive seg ethvert ansvar. Samt, i og med at det finnes flere i familien, så har man noe som heter fellesrom - også kalt stue. Unge som vil se på tegnefilm og mor som vil se på Home & Away. Med småbarn i huset er det en veldig grei løsning å gå til anskaffelse av en PSP.