PSP Launch

Kilik

Lokal moderator
Vel, jeg tipper de som kjøpte den en av de første dagene, er entusiaster som nærmest ville betalt hva som helst for en PSP. Vi får vel se utover høsten om "vanlige folk" godtar prisen...

Bra at Sony selger bra synes jeg. Prisen er som nok mange synes litt stiv....

Imorra blar jeg nok opp å kjøper meg PSP også. Bare må...bare må ha den. Hehe!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting som kan være litt aktuelt mtp. salg i det lange løp er at det later til at spillutgivelsene til PSP mer eller mindre har stagnert fullstendig i USA, mens DS-en nå er på opptur med mange sterke titler enten allerede ute eller nært forestående.
Spørs om Sony klarer å unngå å gjøre den feilen her i Europa.

Tja, med titler som GTA og Burnout før jul tror jeg ikke vi har så mye å frykte. Har skaffet meg en PSP selv nå, typisk av meg å ikke motstå fristelsen. Det gjelder forøvrig alt av spillemaskiner som kommer ut. Denne gangen holdt jeg ut i 5 dager. Jaja.

Har plukket med meg Ridge Racer og Everybody's Golf hittil. Veldig bra spill begge to, og Ridge Racer er endelig tilbake i form, etter en elendig historie på PS2/GC/Xbox. Om ikke bedre enn Ridge Racer Type 4, så er det hvertfall det beste siden den gang.

SHDR

Gullmedlem
Jeg blir glad av å høre at du kjøpte Everybody's Golf! Det er et knallspill.

Plan_9: Du leste ikke mitt LANGE, GRUNDIGE svar til deg? Jeg har fortalt deg hvordan film og musikk funker på PSP. Innsynsvinkelen på skjermen er ganske god, men ... dere må ha hodene ganske tett, tror jeg.

ser spilla til å være blant de dypeste og mest gjennomførte noensinne sett på en hånholdt konsoll.
Derom strides de lærde. Det er ingenting på PSP som er like dypt som Advance Wars eller Final Fantasy Tactics. MEN! Om Nippon Ichi bestemmer seg for å lage TRPG-er til den vesle rakkeren, blir mange av mine innsigelser til PSP-en dugg for solen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
(…) at the moment I'm less than enthusiastic about the PSP, because to date almost every game that has received a universally positive score has been a racer. As it happens, I can only hold down the accelerator button while moving left and right so many times before growing bored out my mind.

Jeg har en forholdsvis lang skolevei, ca 1 time hver vei. Så under slike omstendigheter blir man selvsagt kjent med del forskjellige folk. Blir en god del drittsnakking, men vi snakker mye "nerdeprat" også. Så jeg tok opp dette med PSP den dagen den ble lansert her i Norge, og spurte om det var noen som var interessert eller kanskje skulle anskaffe seg et eksemplar. Han ene sa at dette var totalt uinteressant, og at han omtrent aldri har spilt noe håndholdt konsoll whatsoever. Det holdt lenge med PC'en og Xbox'en, sa han. Og dere kan vel gjette hva som skjedde i dag? Jo, han var en liten tur innom den lokale Expert butikken, og der var det en selger som viste frem Ridge Racer. Han spilte i ett minutt, og kjøpte maskinen i neste øyeblikk. Mye på grunn av grafikken sa han i ettertid.

Ville bare dele denne historien med dere. Ser ut som PSP kanskje kan fenge de som ikke har spilt så mye håndholdt fra før av.

Opprinnelig skrevet av Shadar@06.09.2005, 13.39
Jeg blir glad av å høre at du kjøpte Everybody's Golf! Det er et knallspill.

Plan_9: Du leste ikke mitt LANGE, GRUNDIGE svar til deg? Jeg har fortalt deg hvordan film og musikk funker på PSP. Innsynsvinkelen på skjermen er ganske god, men ... dere må ha hodene ganske tett, tror jeg.

258721​
Jo, selvsagt gjorde jeg det. Man viser da respekt. Jeg satt og pønska ut et svar eller to mens jeg satt på dritern her om dagen, men har ikke blitt til at jeg har kommet med dem. Kanskje iløpet av dagen.

Stipendet snubler sikkert bortom innen et tre dager nå, så til helga kan jeg kanskje spille Tony Hawks Underground 2 på McDonalds. Hurra.

hehe... planla litt feil med dama idag. dro til bowlingen som er ganske langt unna meg for å danse litt DDR og stikke innom dama etterpå. (to fluer i en smekk)
dama kunne dessverre ikke før om 2 timer når jeg var ferdig å danse, litt kræsj i planene ble det, men jeg stakk istedet ned til et lokalt kjøpesenter og satt meg ned med psp'en.

jeg så to family guy episoder
spilte litt SNES
og tok et par goals i tony hawk's underground 2

guess what, jeg kom for sent til dama :p

men over til noe annet.
jeg fikk noen dødpixler på maskinen min. disse er nesten ubemerkelige. de kan bare sees hvis skjermen er helt svar (loading etc.) og de skiller seg ikke utifra små støvkorn som er på skjermen hele tiden.

også lurte jeg på en ting. D-padden er litt mongo hos meg.

ned+høyre/ned+venstre er kjempevanskelig å trykke ned. tror nesten det er en produksjons feil på PSP'en eller noe.

det fungerer, men da må jeg ta i med masse krefter. litt slitsomt i THUG når jeg skal bremse og svinge samtidig, eller spille street fighter og ta en hadoken. noen andre som har det slik?

Kilik

Lokal moderator
...men her til lands har det vært skuffende PSP-salg.

Merkelig at det er så stor forskjell på UK og Norge med omtrent samme pris. Kanskje fordi Nintendo står spesielt sterkt her til lands?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg ville tro det er prisen som har gjort det enn så lenge (det står at det er flere voksne enn ungdommer som kjøper PSP i Norge, og jeg ville tro ungdom er mer i målgruppen for gadget-delen av imaget til PSP), men hvis prisnivået er det samme som i UK ... Det står i artikkelen at den vil selge jevnt og trutt, men jeg tror mange venter på en prisreduksjon og at salget vil øke kraftig når det skjer.

Uansett tror jeg neppe vi ser en prisreduksjon før Mars neste år. Den går kanskje ned en hundrings til julesalget, men kjenner jeg Sony rett kommer den til å holde seg så høy så lenge som overhodet mulig.