PSP - Piratvennlig

#1
Today the World's first PSP Launcher was released for Lumines. We have already confirmed it works on a v1.50 firmware PSP with the Dynarox USA release of Lumines, however, it currently plays without sound.
Kilde: www.ps2nfo.com
PS2nfo

Det Sony har fryktet ser ut til å bli en realitet. Til tross for hyppig firmware oppdateringer så kan nå Lumines spilles fra Memory Stick. Dog uten lyd..
Men det er bare snakk om dager, uker.. Så er det i boks. Med lyd
 
#2
Ja, det er jo bare et spørsmål om tid før dette ville skje. Er faktisk litt overrasket overt at det har tatt såpass mye tid som det har gjort.

Redigert: Lyd virker faktisk om du bruker DUO Memory Stick, men ikke på et PRO DUO.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Mongis@01.07.2005, 12.39
Ja, det er jo bare et spørsmål om tid før dette ville skje. Er faktisk litt overrasket overt at det har tatt såpass mye tid som det har gjort.

Redigert: Lyd virker faktisk om du bruker DUO Memory Stick, men ikke på et PRO DUO.
237843​
Har du en kilde til denne informasjonen ?

Redigert:

A reason there may not be any sound is that you cant use Pro Duo's to play atrac3 files...
check page 67 of your PSP manual:

ATRAC3plus™ cannot be played or recorded using a Memory Stick PRO DUO ™. Use any Memory Stick Duo ™ that supports MagicGate™ other than Memory Stick PRO Duo ™

Maybe this is why there isnt any sound ?
Fant dette på ps2nfo forumet. Men ingenting er bekreftet enda. Ikke som jeg har funnet ihvertfall.
 
#4
"Fryktet"?
Hvis dette har skjedd, så er det jo fantastisk for Sony.
De lager alle maskinene sine piratvennlige, og DERFOR selger de i bøtter & spann.

Genistrek spør du meg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Mens utviklerne som vil selge spill taper penger?

Du tror ikke det er litt vel kynisk, selv til å være Sony?
 

SHDR

Gullmedlem
#6
Ettersom Sony taper rundt $100 per konsoll som selges, som de satser på å tjene tilbake på lisens- og royaltyinntekter fra UMD-formatet, lisens til å utgi spill eller film på konsollen deres, samt deler av profitten fra salgene, så ... øh ... nei. Jeg tror ikke de liker det i det hele tatt, for dette er et saftig innhugg i profittkjeden deres.

De kan finne på å heve prisen på minnekort eller noe slikt, dog. Men det høres fullstendig usannsynlig ut. Dette er ikke en katastrofe, men det er iallfall den enkleste måten å piratkopiere spill på i hele bransjen. Imponerende.
 
#7
Jeg ler hvis de setter opp prisen på minnkortene. jeg kjøpte meg digitalkamera fra Sony i dag, og trur du ikke styggingen bak kassa ba om 700kr for et memory stick pro 256 mb? Minnebrikkene til Sony er dyre nok fra før.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Excelsion@01.07.2005, 19.23
"Fryktet"?
Hvis dette har skjedd, så er det jo fantastisk for Sony.
De lager alle maskinene sine piratvennlige, og DERFOR selger de i bøtter & spann.

Genistrek spør du meg.
237973​

Sega prøvde det med Dreamcasten :svette:
 
#9
Opprinnelig skrevet av ak74u+01.07.2005, 21.15-->
<!--QuoteBegin-Excelsion
@01.07.2005, 19.23
"Fryktet"?
Hvis dette har skjedd, så er det jo fantastisk for Sony.
De lager alle maskinene sine piratvennlige, og DERFOR selger de i bøtter & spann.

Genistrek spør du meg.
237973​

Sega prøvde det med Dreamcasten :svette:
238027​
[/b]
Egentlig så prøvde de det stikk motsatte. Å gi ut spill på et eget diskformat (GD-ROM tror jeg) for å ikke gjøre det så enkelt. Men ja, folk knakk den den sikkerheten uansett siden de fleste spillene var ikke større enn en cdr uansett. Og enkelte spill ble bare rippa og downsampla. I noen tilfeller splitta over flere disker.

Dette er ikke en katastrofe, men det er iallfall den enkleste måten å piratkopiere spill på i hele bransjen. Imponerende.
Nåja, med mindre man henter ned en iso som har launcher inkludert så er det ikke fullt så lett som å feks bare svi en plate. Kreves patching til for å få det til å funke med de tidligere releasene som er gitt ut. Men for de som har patchet spill på ulike format over årene så er det ikke et problem.
 
#10
Dette er ikke en katastrofe, men det er iallfall den enkleste måten å piratkopiere spill på i hele bransjen. Imponerende
Nei. GBA er forferdelig i forhold til PSP. For ikke å snakke om gamle PC-spill som er enda enklere hvis man lar fristelsen styre.
 
#11
PSP Iso launch news

Da har ps2nfo en stor nyhet på lager, iso launcher er ute og det fungerer med alle spill og versjoner via en exploit i memsticken.

Nå bør Sony starte å svette enda mer :p
 
Topp