PSP vs DS: Round one to Nintendo

okay, det at Ds'en fikk fleste stemmer er ikke så rart når man tenker på at nintendo altid har rula handheld-consol markede.
Men jeg tror at når PSP'en kommer ut, kommer folk til å skjønne, at akkurat som at PS2 er mest solgt fordi den har flest kule spill å velge mellom så kommer PSP'en også til å ha det. Den vil knuse alt! :gevær:

SHDR

Gullmedlem
PSPen har vel egentlig ingen unike spill ... men det hjelper vel lite. PS2 er ikke solgt mest fordi den har mest gode spill, men fordi den var oppfølgeren til en veldig populær konsoll som alle eide. Sony gjorde Playstation til et merkenavn for spill, akkurat som Gameboy er et merkenavn for håndholdte.

Du som er lur ... du vet kanskje også hvorfor PSP vil selge så mye mer enn DS når den koster tre ganger så mye og har 3 timers batterilevetid?

Virker som Nintendo er skikkelig på hugget her nå. Jeg vet ikke om det skal kalles for melking av markedet, eller hva det skal kalles for. Men nå har jo Nintendo bekreftet at de også jobber med GBA2.

Hvor mye skal vi som Nintendo fans/forbrukerne egentlig godta? Sony blir angrepet for å være pengegriske og ødelegger markedet, men hva gjør Nintendo nå da? Er det ikke nok med GBA og DS? Skal vi være "nødt" for å kjøpe en GBA2 også nå da, og når GBA2 kommer så kommer DS Special eller noe som kan kjøre GBA2 spill og ikke bare GBA spill?

Hmmm...

Foretrekker PSP jeg... det er EN ny konsoll, du blir hvertfall ikke forvirret over hva du skal bruke pengene på. Men jeg blir nok likevel å ende opp med både PSP, DS og GBA2 til slutt.

Opprinnelig skrevet av Shadar@20.06.2004, 17.31
Du som er lur ... du vet kanskje også hvorfor PSP vil selge så mye mer enn DS når den koster tre ganger så mye og har 3 timers batterilevetid?
Et ord... Sony

Opprinnelig skrevet av LocoLennon+20.06.2004, 23.49-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@20.06.2004, 17.31
Et ord... Sony [/b]
Sony er en TV-spill-gud blandt TV-spill-insekter (Nintendo). Huff, og dette sa en Ninty-fanboy. Huff, huff. Stakkars meg. *hulk, snufs* Fy, søren kor mycket Sony allerede har ødelagt meg. *snufs, hulk* Nei, Sony kommer nok til å ta 70% markedsandelen i håndholde spillkonsoller også. Selv med tre timers spilletid og 10.000kroners håndholdt spillkonsoll. Folk er nemlig bare helt sinnsyke. *hulk, snufs* Er en bitter, bitter mann. *sukk* Så bitter at jeg knapt orker å vise meg for almennheten igjen før Nintendo har overtatt majoriteten i TV-spill-markedet.

er ikke helt sikker på om denne ds greia kommer til å slå i gjennom.
man kan altså bruke en sånn liten penn til å snu deg med og skyte og han som brukte det synes det var vanskelig. så jeg vet ikke. men jeg kommer sikkert til å kjøpe meg begge.
de virker helt greie.
ds har jo fordelen med at de er mye billigere da.
så vi får bare vente å se.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Tja, tror ikke vi skal hylle SONY som guder for øyeblikket, ser ut som de vingler der oppe blant salgstallene sine. PSX anyone? Og da mener jeg ikke PlayStation1...

Min knapp går til Nintendo, de har assrapet alle konkurrenter siden 89' og jeg ser ikke helt for meg at det kommer til å forsvinne helt plutselig. Design eller ikke, PRIS ER AVGJØRENDE, BATTERILEVETID ER AVGJØRENDE (have some GameGear willl ya).

epp

firm and correct
Ikke mobb GameGear'en min :(
Akkurat nå bruker jeg den på jobben.. Jeg har adapteret og tv-tuner saken også, så jeg kan følge med på fotball EM hehe..

Opprinnelig skrevet av epp@21.06.2004, 02.15
Ikke mobb GameGear'en min :(
Akkurat nå bruker jeg den på jobben.. Jeg har adapteret og tv-tuner saken også, så jeg kan følge med på fotball EM hehe..
Good 4u.

Før i tiden så hadde jeg med meg GameGear`en min overalt. Hadde oppladbare batterier :) Det var tider det... *mimre*

Ikke skjønner jeg at folk klager på GameGear. Husk at den kom ut for en evighet siden, og da var den bra nok. Det var litt annerledes da folkens. Så klapp igjen når dere nevner batterilevetiden!

Jeg frykter riper i displayet mer enn noe annet. Med trykk-displayet til nintendo kan det bli ubehagelig å bruke, eller fort bli ødelagt. Kan fort føre til forstyrrelse på skjermen o.l.
Med PSP ligger displyet helt ute i designet. HVis du skulle finne på å ligge den med displayet mot bordet så er det nesten garantert riper...
Håper de bruker samme glasss som enkelte klokker bruker :D

Jeg tror Ds'en kommer til å selge mere en PSP. Tatt i betraktning at PSP faktisk kommer til å koste opp mot 4 000 kr og har elendig batterikapasitet tror jeg ikke det blir mange andre enn hardcore sony fans som kjøper den. Mann får tross alt mye mere for pengene med DS, i allefall hvis man vil ha en maskin til å spille på. Det at DS også kan spille GBA spill, og dermed har en lang rekke kvalitetsspill tilgjengelige fra første dag blir heller ingen ulempe for DS'en. PSP'en ser fet ut, men når den blir så mye dyrere enn DS'en, og faktisk ikke er mye kraftigere tror jeg mange går for DS.

D

Deleted member 365

Gjest
tror jeg ikke det blir mange andre enn hardcore sony fans som kjøper den
HMM!!!!...

jeg vet ikke jeg men det virker som de fleste er hardcore sony fans.
men ja..
jeg skal ha ds. psp skal jeg ikke ha. med mindre metal gear blir kåret til det beste spillet noensinne osv.
ja.. Det er no min mening.. høh

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av sigkurt@23.06.2004, 16.29
Jeg tror Ds'en kommer til å selge mere en PSP. Tatt i betraktning at PSP faktisk kommer til å koste opp mot 4 000 kr og har elendig batterikapasitet tror jeg ikke det blir mange andre enn hardcore sony fans som kjøper den. Mann får tross alt mye mere for pengene med DS, i allefall hvis man vil ha en maskin til å spille på. Det at DS også kan spille GBA spill, og dermed har en lang rekke kvalitetsspill tilgjengelige fra første dag blir heller ingen ulempe for DS'en. PSP'en ser fet ut, men når den blir så mye dyrere enn DS'en, og faktisk ikke er mye kraftigere tror jeg mange går for DS.
64775​
Enig med deg her, men må rette litt på deg. PSP er virkelig hinsides mye kraftigere enn NDS. Vi snakker over 3 ganger kraftigere. Riktignok med en tredel av batterilevetiden, men hey! Man kan ikke få alt heller.