PSP

Er det no spørsmål om PSP kommer til å
slå Ngage egentlig?
Er det noe her som har sett bildene av
det første PSP spillet. Er Laaaaaaaaaangt bedre.

Fant bilder av et spill til PSP.
Det heter Death Junior
Og etter hva bildene viser ser the ut til å være et grim fandango
inspirert spill..

teik a lukk:

Her er alle

Hvis du ser på det spillet grafikkmessig på en håndholdt konsoll, så ser det jo ut til å være for godt til å være sant ;)

Gleder meg :)

Ja, gleder meg til PSP er å få kjøpt i butikkene! Jeg må bare kjøpe denne maskinen.. Ja, grafikken ser utrolig ut, til og være på en slik maskin. :)

Fantastisk, det ser ut som noe mellom PS1 og PS2 :)

Kilik

Lokal moderator
Jepp, har sett et par videoer av Death Jr. og det ser mye bedre ut i motion. En del effekter som virkelig imponerer. Det skal også sies at Digital Eclipse (de som lager spillet) bare har hatt det ferdige PSP dev. kit'et i noen måneder og allerede klarer å presse ut såpass bra grafikk.

Og specs til PlayStation Portable ser ut til å bli omtrent like bra som PS2:

CPU: Dual MIPS R4000 32 bit @ 333 MHz (PS2 har en 128 bit som kjører på 295 MHz)

RAM: 8 MB ble annonsert i sommer, men ryktes å ha blitt oppgradert til 32 MB etter klager fra utviklere som fant det vanskelig å konvertere PS2-spill pga. lite minne. 32 MB er altså det samme som PS2 har. PSP sin minnebuss klarer 2,6 GB i sekundet, mens PS2 har 3,2 GB/s.

Medium: Spill lagres på små UMD-disker som kan lagre 1,8 GB. PS2 bruker DVD-formatet som kan lagre opptil 9 GB. PSP vil bruke en bedre komprimeringsteknikk enn den foreldede teknikken som brukes til DVD (MPEG2), så det vil tross mindre lagringsplass være mulig å lagre en hel film i DVD-kvalitet på en UMD-disk.

GPU ("grafikkort"): 166 MHz med 2 MB VRAM, mens PS2 har 150 MHz med 4 MB VRAM.

Teoretisk antall polygoner i sekundet (ikke in-game): 33 millioner (PS2 håndterer 75 millioner)

Altså en meget imponerende hardware vi har i vente. Eneste jeg vil sette fingeren på er 4.5 " skjermen med 480x272 oppløsning. Joda, bra nok til spill (faktisk høyere oppløsning enn PSX-spill), men i minste laget når det gjelder filmer (DVD har oppløsning på 720x576 (PAL)).

Kall meg gjerne trassig og gammeldags, men jeg kommer til å holde meg til Nintendos trofaste Game Boy maskiner og har tro på at neste GB vil kunne måle seg med PSP teknisk sett. Det ser jo desverre ut til at PSP vil bli sluppet en del før neste GB så jeg er redd for at PSPen kommer til å "ta en Ps2" . Altså stjele store markedsanndeler før Game Boyen er på plass :(

Om PSP tar over markedet til Nintendo eller ikke, bryr jeg meg heller lite om. Jeg skal uansett ha den.

Nå var jeg litt slem å fikk dette emnet på topp igjen. Men for å gjøre det "godt", så leste jeg på www.gamesradar.com at det ryktes at Sony og Squaresoft har gjort en "deal" om et FF-spill til PSP'en. Mange mener det er et spill som vil kunne kobles opp mot FFXII som kommer på PS2, eller at det rett og slett er en remake av et PSone spill.

Når dette er nevnt... er det flere enn meg som håper besatt på at de kommer til å lage en PSP Player til PS2, tilsvarende GBA Player til GC er? Dette vil for eksempel gjøre en eventuell FF7 remake særdeles mye mer interessant, for dette vil i så fall være et spill du får mer ut av med bedre lydanlegg, stor TV etc etc. Dessuten, kanskje mange av disse spillene forblir PSP eksklusive, og aldri kommer på PS2, noe som gjør det fristende å ha muligheten til å spille på storskjerm.

Kilik

Lokal moderator
fra britiske spong.com :

According to reports surfacing this morning from Japan, Sony and RPG behemoth Square Enix will be showing two Final Fantasy games for the PSP.

The first is said to be a port of an as-yet unnamed PSOne title, though nothing more was mentioned as to which it may be. Fans of the series will no doubt be praying for an updated Final Fantasy VII outing - without question one of the most popular incarnations to date.

Its accompanying title is said to be an all-new game in the series, though again, nothing concrete as to its content was mentioned. However, it is alleged that the new title will link with Final Fantasy XII for PlayStation 2.

Although it would appear that the rumours surfaced on one website's E3 predictions page, various Japanese sources are carrying the news at this time, with some claiming corroboration from SE.

It’s almost too much to take on board after a long weekend. Expect something rather juicy at this year’s E3...

Opprinnelig skrevet av Kilik@14.04.2004, 13.57
fra britiske spong.com :

According to reports surfacing this morning from Japan, Sony and RPG behemoth Square Enix will be showing two Final Fantasy games for the PSP.

The first is said to be a port of an as-yet unnamed PSOne title, though nothing more was mentioned as to which it may be. Fans of the series will no doubt be praying for an updated Final Fantasy VII outing - without question one of the most popular incarnations to date.

Its accompanying title is said to be an all-new game in the series, though again, nothing concrete as to its content was mentioned. However, it is alleged that the new title will link with Final Fantasy XII for PlayStation 2.

Although it would appear that the rumours surfaced on one website's E3 predictions page, various Japanese sources are carrying the news at this time, with some claiming corroboration from SE.

It?s almost too much to take on board after a long weekend. Expect something rather juicy at this year?s E3...
omfg, så digg :thumbsup:

Hvis dette er tilfellet da. Håper mest på FFVIII remake, siden dette er favoritt spillet mitt, men alt tas selvsagt imot med glede :D

For en gangs skyld kommer en håndholdt konsoll som jeg faktisk kan vurdere å kjøpe. Håper bare Sony klarer å kapre en stor del av markedet til Nintendos gameboy. Går ut fra at siden Sony kan sine saker med markedsføring, så kommer dette til å bli en hit.
Verre for Nintendo som nå vil få en seriøse konkurrent på en bane de har vært dominerende på siden den første gameboyen som hadde svart hvitt skjerm.
Men håper på at gameboyen ikke blir presset ut av markedet slike som sega gamegear og atari lynx (for de som husker atari sin håndholdte).

Forstår liksom ikke helt hvorfor gamegear forsvant, den hadde fargeskjerm og du kunne se tv på den...

Hvis spillene kommer til å ha grafikk i stil med det jeg så på de bildene som var postet her så gleder jeg meg virkelig. Det er tross alt bilder fra et av de første spillene, og virker meget lovende.