PStwo

Kilik

Lokal moderator
Som PlayStation 1, blir også PS2 erstattet med en mindre utgave. Her er Sony's PStwo, omtrent en tredjedel av størrelsen til originale PS2 (kun 2,8 cm tykk):

Som Xbox har den innebygd nettverksadapter, som vil gjøre det enklere å komme seg online. Lanseres 1.november til 1200-1400 kroner, det samme som en vanlig PS2 koster.

Stilig var den jo. Men ingen nødvendighet for meg. Skulle jeg hatt en slik, måtte det vært en japansk versjon (Tekken 5 kommer sikkert til Japan et halvt år før det kommer til Nord-Amerika og Europa).

Kilik

Lokal moderator
En MEGET negativ ting. Når den er så tynn har den selvsagt ikke plass til harddisken. Altså er det bare å glemme FFXI og evt. framtidige harddisk-spill...

Leser også at de ikke lenger vil produsere vanlig PS2-maskiner, bare denne nye typen. Betyr dette at Sony har gitt opp harddisk-satsningen helt? Hvordan skal de kunne selge FFXI framover hvis den ikke støtter nye maskinen?

Noen flere bilder:

Sammenligning mellom PS2 og PStwo

Enda en sammenligning mellom PS2 og PStwo.

Dette gjør jo at hyllen man vil ha den i må være en del høyere enn PStwo-en, så den er ikke så veldig mye mer hendig i forhold til PS2 (utenom bredden).

Så rar ut, men det kan faktisk være jeg kjøper en. Hadde tenkt å kjøpe en PS2 så jeg kan få spilt MGS3. Men er det mange spill som krever hardisk da? FFXI trenger jeg absolutt ikke, men det hadde vært kjipt om jeg gikk glipp av noen skikkelige godbiter. Har aldri fulgt så serlig mye med på PS2 fronten, så er det noen som kan fortelle meg om det i det heletatt er noen andre spill som kommer til å kreve hardisk?

Det eneste jeg har hørt om er FFXI og det har jeg på PC, Så jeg bryr meg fint lite om harddisken.

Jeg vil ha PStwo. Den var søt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hmmm...

Fra [PSX - stygg] til [PSone - ganske pen]
Fra [PS2 - heslig] til [PStwo - akkurat like grell]

Utviklingen går fremover, dere.

Lodin

Der Waaaah
Ganske schtifi design det der ja.
Men all den tid Gamle Dampen fortsatt holder ut ser jeg ikke noen grunn til å skaffe en.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@21.09.2004, 11.54
Hmmm...

105613​
Den ser iallefall ikke ut som en brødrister lengre.

Opprinnelig skrevet av Agahnim+21.09.2004, 11.04-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@21.09.2004, 11.54
Hmmm...

105613​
Den ser iallefall ikke ut som en brødrister lengre.
105624​
[/b]
Nei, nå ser den ut som en lommebrødrister :ler:

Skulle det vise seg at Burnout 3 ikke kommer til cuben så kan det godt hende jeg plukker opp en slik. Minimalisme er jo som oftest en posivit ting.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Æh. PS2-en min er rimelig ny (kjøpte den til jul i fjor), så jeg ser ikke noe behov for denne. Dessuten har jeg ikke plass til en flipplokkmaskin til i TV-hylla. :p

Jeg likte den i allefall veldig godt. Hvis det ikke er andre spill enn FFXI som trenger harddisk, er det heller ikke akkurat noen tragedie. Jeg fikk personlig nesten litt lyst på den, men det vil være sløsing. Går den gamle ps2'n min dukken, derimot...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ntsc ps2`en min er et vrak, så det er en relativt stor sjanse for at jeg plukker opp en ntsc versjon av denne.
Den var ikke så pen at det gjorde noe, men jeg håper egentlig mest på at den bare tåler litt mer enn den gamle. Den gamle ps2`en sine interne deler lider av en elendig kvalitet.

Den fikk jeg lyst på, men ser ingen grunn i å kjøpe en ny en. Den jeg har funker like bra som da jeg fikk den for to år siden.

Så ut som designet til Bang & Olufsen.

SHDR

Gullmedlem
Så den nå i morges, og ... tja. Den er liten. Og den er akkurat lik PS2-en, egentlig. Om du syntes PS2-en var pen, er denne også pen, om du syntes den andre så ut som en glorifisert kjøleribbe, så er dette mer av det samme. Det var ingen viftestøy på den, den hadde innebygd IR-mottaker, innebygd nettverkskort, alt med den var PS2 bare mindre.

Jeg trenger den ikke. Kanskje jeg kjøper en NTSC når den når tusenkronersmerket.

Kilik

Lokal moderator
Liker ikke at DVD-lokket er top-open. Virker mer amatøraktig på meg. Og vitsen med at man skal få plass til den i trange hyller o.l. blir jo borte...