PStwo

Jeg har hørt noen fæle rykter om at den nye, semilekre PStwo vil ha problemer med å kjøre gamle PS2-spill, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Opprinnelig skrevet av Agahnim@27.10.2004, 21.56
Jeg har hørt noen fæle rykter om at den nye, semilekre PStwo vil ha problemer med å kjøre gamle PS2-spill, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
125714​

Den "nye" versjonen er helt lik med noen små forandringer innvending og selvf utvendig. Og den vil ikke ha noe problemer med å kjøre noen PS1 eller PS2 spill.

Skal garantert kjøpe meg denne.
Maskinen som jeg har nå kan ta kvelden når som helst og har problemer med å spille av enkelte Ps1 spill og DVD'er, pluss at den har blitt sinnsykt treg i oppstarten.
Så 1. november blir det nok jakt på PStwo så jeg endelig kan spille Suikoden 2 igjen :)

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Hvis jeg har penger skal jeg vurdere å kjøpe den... da for å spille ps1 spill som FF7 og Hour of Disgaea... Kjipt at det er så mange RPGer som kun er sluppet på ps2... jeg har kun GC og GBA.

Mon tro om det er en billig og enkel løsning for å få renovert en sliten PS2? Hva med kanskje en DVD-renser eller noe?

Noen som har noen gode erfaringer med slikt? Min PS2 begynner også å bli litt treig til å starte opp, og det kan virke som om spesielt GTA San Andreas sliter med frameraten mer enn den skal.

Opprinnelig skrevet av Dante@30.10.2004, 17.05
Skal garantert kjøpe meg denne.
Maskinen som jeg har nå kan ta kvelden når som helst og har problemer med å spille av enkelte Ps1 spill og DVD'er, pluss at den har blitt sinnsykt treg i oppstarten.
Så 1. november blir det nok jakt på PStwo så jeg endelig kan spille Suikoden 2 igjen :)
127222​

Åhhh.... Har du det spillet? Sukk.... Jeg skal spare opp penger... MAAASSE penger. Jeg skal ha det spillet KOSTE HVA DET KOSTE VIL!!!! Det var litt godt å få det ut. Skal kjøpe PStwo ja. Blir bra...

Opprinnelig skrevet av Griever@02.11.2004, 00.38
Åhhh.... Har du det spillet? Sukk.... Jeg skal spare opp penger... MAAASSE penger. Jeg skal ha det spillet KOSTE HVA DET KOSTE VIL!!!!
128508​
Hehe. Ja. Ga 599,- for det, men det var FULLT av riper og hakk (noe de ikke informerte om da jeg kjøpte det). Måtte kjøpe en sånn disk-fixer til 400,- for å i det heletatt få spilt den. Funket bra veldig lenge, men en dag ville det ikke starte lengre. Heldigvis ordnet det seg da jeg kjøpte PsTwo i går. Gikk som nytt da ;)

Kilik

Lokal moderator
Hører rykter om at spill som streamer ofte fra disken (som San Andreas) går langt bedre med PSTwo da DVD-ROM'en skal være raskere. Noen som kan bekrefte det?

Hadde de bare forbedret enkelte komponenter inne i PSTwo, slik at den kunne eventuelt gi mere framerate, pluss at den hadde vært på størrelse med PSOne (Er den ikke egentlig det? Ser sånn ut), skulle jeg ha kjøpt den. :)

Mon tro om det ikke er klart for alle at PSTwo er mye billigere i produksjon for Sony, designet for priskrig med XBOX? Ser ut som de skal melke til etter jul, men er vel under 6 mnd. til NGC ikke er billigste konsoll lenger.
Synes ikke design og formfaktor er verdt å blåse mer enn 1000 på, men skal du ha det nyeste og kuleste så..

Kilik

Lokal moderator
Epzilon: Fra gamefaqs-forumet. Med andre ord rimelig tvilsomt. Vil lese det på en seriøs spillside før jeg virkelig tror på det.

...Men det ser ut som strategien til Sony fungerer. I forrige uke ble det solgt 17 ganger så mange PS2-konsoller som Gamecube-konsoller (!) og dobbelt så mye som Xbox i England.

kilde

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@02.11.2004, 00.33
Mon tro om det er en billig og enkel løsning for å få renovert en sliten PS2? Hva med kanskje en DVD-renser eller noe?
128507​
Har prøvd, kjørte den x antall ganger, funker lite