Psychonauts demoen er ute og spillet er gull!

Lodin

Der Waaaah
Fra Fileshack:
Tim Schafer's (Day of the Tentacle, Grim Fandango) latest game, Psychonauts is being released soon. A demo of this "third-person psychic odyssey" is now available, featuring the Whispering Rock Psychic Summer Camp section.
Dette er hva Doublefine har å si om saken:
My personal apologies go out to all those aligned with the forces of mediocrity and small-mindedness who tried to shut us down over and over again for the last five years. I'm sorry things didn't work out for you this time. I will say that although I am not bitter, I remember all of your names. Also, I'm going to send consolation cards to your mothers and fathers, because they must be disappointed most of all by your failure.

I'm gonna sing the doom song!

http://www.psychonauts.com
http://www.doublefine.com/
Demo:
http://www.fileshack.com/file.x?fid=6682
http://www.fileplanet.com/152193/150000/fi...sychonauts-Demo
http://www.gamespot.com/pc/action/psychonauts/downloads.html

Lodin

Der Waaaah
Nå har jeg testa demoen og dette er ville saker. Særlig siden jeg ikke hadde trodd at PC versjonen skulle funke noe særlig.
Egentlig et ganske standard platform spill, men den grafiske stilen og den syke syke humoren gjør at jeg ikke har noe valg. Dette må skaffes.
Hjelper også at det er Invader Zim som har stemmen til hovedkarakteren. :D

Dette har en ventet på lenge! Veldig, veldig lenge! Demoen rocket hardt. Som Lodin sier, gameplayet er ingenting vi ikke har sett før, men fortsatt veldig morsomt. Det kan jo nevnes at en ikke får prøve noen PSI-powers i demoen, som burde piffe det hele opp en god dele.

Humoren var topp og Tim und the gang har virkelig klart å skape en verden minst like spennende som The Land of the Dead (nuff said). Cut-scenene byttet på å være rendret og ingame og jeg synes det brøt opp litt når man ble servert en rendret en midt i den ene levelen, men det var bare en bagatell. Spesielt med tanke på den generelt veldig høye kvaliteten på dem. En annen litt dum ting var at det var tydelig at utviklerne har brukt lengre tid på å modellere hovedpersonene enn resten. Håper dette har å gjøre med min halveis utdaterte PC.

Vel, alt i alt ser dette ut til å bli veldig bra. Det negative jeg nevnte blir ubetydelige i helheten. Det er denne sjarmen som tidligere amerikanske platformspill har manglet for min del, og det er virkelig et friskt pust innen sjangeren. Nå krysser jeg bare fingrene og håper at spillet selger godt. Masse street-cred går til Majesco for å tørre å legge såpass mye penger i spillet, og viktigst av alt; å publisere det.

Da var det bare å vente på en Euro-realese :usikker:

Det kommer ikke på Gamecube, og PS2 versjonen er utsatt i USA til uant dato. Xbox og PC versjonene kommer i Statene den 19.april, men ingen datoer er satt for Europa enda.

Lodin

Der Waaaah
Man blir vel nødt til å gjøre det vanlige for å skaffe PC versjonen da. :(
Men siden det bare kommer til å koste rundt 30 dollars skal jeg leite etter et sted som kan shippe det til under 200.

Testa demoen akkurat og synes det var skikkelig kult. Men et slik spill er best på konsoll mener nå jeg.

Så spørs nok om en må ha det på PS2 eller Xbox ja.

Laster ned nå :) Gleder meg!

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS

Supported OS: Windows 98 SE/2000/XP (only)
Processor: 1.0 GHz Pentium® III and AMD Athlon™
RAM: 256 MB of RAM
Video Card: 64 MB GeForce ™ 3 or higher or ATI® Radeon 8500 or higher
(except GeForce 4 MX)
Sound Card: DirectX® 9.0c or higher compatible sound card
DirectX® version: 9.0c or higher
Hard Drive Space: 600 MB minimum hard drive space
Controls: Windows-compatible keyboard and mouse

Bortsett fra at jeg har en prosessor på 1.8GHz så oppfyller jeg akkurat disse kravene. Jeg kan kjøre spillet med alt på fult i 1024*768, da med en så vidt halv-stødig framerate. Altså har jeg en del korte pauser som gjør at animasjonene og lyden ikke går helt synkront, noe som er litt plagsomt. Min egen skyld da, egentlig, siden jeg nekter å sette ned oppløsningen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Introen = Genial. Spillet... vel, det denger Starfox Adventures sønder og sammen, og det spilte jeg faktisk nesten gjennom. Har på følelsen at dette spillet kommer til å flyte mye på humoren og det visuelle. Liker du Invader Zim er det egentlig ingenting å lure på, dette er samme gate. :)

Dette lover godt! Jeg har spillt demoen i et par timer nå, og det er noe med den typiske Tim Schafer stemningen og den wacky humoren som gjør at dette spillet plutselig hoppet langt langt opp på ønskelisten. Kan den mannen gjøre noe feil?

Kontrollen fungerte faktisk usedvanlig godt til å være på PC, selv om jeg likevel nok kommer til å ende opp med Xbox versjonen. Spillet var jo opprinnelig et Xbox Exclusive.

Jepp, løp og kjøp sier jeg bare. Bare synd det ennå ikke er annonsert noen dato for europa, men jeg tror jeg kommer til å bestille Xbox versjonen fra DVD Boxoffice eller noe slikt.