Røverkjøp

For meg er det helt motsatt. SFIV gikk nesten av seg selv, da jeg fant ut at mine gamle SF skills fortsatt satt i fingrene. Tekken har jeg derimot aldri klart å bli god i...

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
oma: Mulig det om man skal hardcore FA dash-cancle til ultra, men det man jo ikke kunne for å ha det gøy.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Istemmes, mange av komboene i SFIV er like fra figur til figur slik at du slipper å lære deg alt på nytt hvis du vil spille med noen andre. I motsetning til Kjekken, altså.

oma

Village Drunk
Hmsk.

Men tekken er jo så intuitivt, venstre fot på x, høyre fot på o, venstre slag på firkant og høyre slag på trekant!

Ait' men om man skal hardcore FA dash-cancle til ultra, så er det vanskeligere.

Det er intuitivt om du ikkje skal kjøre seriøse juggles og combos. Når du må kombinere ein forhåndsplotta tastekombinasjon for å utøve ein vill combo er Tekken omtrent like intuitivt som Mortal Kombat 5 og utover. Meh.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vil bare gi støtten min til Tekken over SF, jeg mener også en knapp for hver kroppsdel er mer intuitivt, ihvertfall når jeg forklarer det.
Uansett, det er mulig om du har spilt SF back in the day du vil ta dette fortere, men mine empiriske data viser at Tekken er et mye enklere spill å plukke opp og ha det moro med for noen som aldri har spilt/ikke spilt slosspill før.
Har dere forsøkt forklare Hadokens til en som bare vil trykke litt?

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Dukke, fram, slå?

Sure-you're-ken's har dem forenklet i SFIV, og kan gjøres med 2 ganger diagonalt ned+fram.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, og det haaaater jeg. Fy faen!

(for å oppklare; nå er det mye enklere å hive ut en Shoryuken uten å egentlig mene det, og som alle vet er en Shoryuken ut i tom luft det samme som selvmord)

SirkusMartin er som vanlig ute å sykler.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er så jævlig digg å fake-hadokene sånn at Chun-Li-spillere hiver ut ultraen, også bare man hopper over henne og ultraer den kinadama i ryggen for great lulz.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jøseball, det er jo faktisk billigere enn å kjøpe det fra vg+

Og jeg har amerikansk Wii...

RAEG