Raeg: The Official Game of the Thread

Novastrum

Feminist-elitist
#1
Spiller The Waiting Game. Driver og preloader RAEG og venter på klokken i morra etter jobb.

21,5 GB. :psyduck:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Mens jeg var teit og satt oppe til midt på svarte natta. Skikkelig verdt det da, når jeg kunne sette meg ned og virkelig nyte grafikkglitches ut av milde hælvete.

Sånn mer seriøst fikk jeg skiten til å kjøre uten fjas, men siden jeg var dum nok til å kjøpe AMD-kort (seriøst ikke kjøp dem) involverte det å renske ut gamle drivere, installere nye spesielt patcha for å kjøre Rage i akseptabel hastighet, mekke en cache-mappe spillet ikke klarer å mekke selv, legge til tolv spesifikke innstillinger i en config-fil og SÅ fjerne hax-driveren og legge inn en NY versjon av den siden jævla AMD-faen ikke klarte å mekke riktig utgave første gang. Men det ser ganske pent ut da!





Når det er sagt har spillet hoppa ut til desktop en gang; det kræsja ikke, men det lover ikke spesielt bra. Ellers er det bare å ta av seg hatten for id Tech 5, når den funker iallfall. Tonnevis av detaljer og unik geometri over hele fjøla får spillet til å føles som et sted snarere enn en bråte med korridorer. Få lasteskjermer (bare når du går over i et innendørs område eller en annen del av Mojave Wasteland), og de er korte. Og siden dette er id, er skytinga skikkelig fet. Verdt å merke seg at selv om du kan rase rundt på ATV og buggy, ta oppdrag, samle penger og loot og crafte litt, så er dette en ren manshoot (vel, innimellom er det en mutant-shoot) og det spørs om du ikke blir skuffa hvis du venter deg et nytt Fallout. Uansett skal jeg nok shoote en del mans i dette spillet framover.

Og ja, gjør dere klare for dubstep-infisert videoomtale over helga for svarte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Har sånn AMD Radeon HD 5870 med 1GB RAM. En annen ting det er verdt å melde fra om, er at per dags dato er det bare å gi fullt faen i Rage til PC hvis du ikke har rundt 1GB minne på skjermkortet; visstnok er den fiksen som gjør at teksturene ikke spretter inn og ut absolutt hele tida avhengig av at du bruker alt du har av VRAM.
 
#5
Hardware spec generellt hadde jo vært interessant egentlig, ikke bare skjermkort. Og ramme-rate?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Okay da. Core i7 920 (ittno overklokking her i går'n), 6GB RAM og bildeoppdateringsfrekvensen ligger et sted mellom 40 og 60 avhengig av hva som skjer. Heldigvis dukker alt av tears opp midt på skjermen, så jeg skal teste å slå på vsync og se hvor drit responsen blir av det.

En av tingene som virkelig gjør dette til et fett skytespill er den lave responstiden, forøvrig. Null problem å bare slenge seg rundt og cappe en gjøk i skolten hvis han plutselig bykser mot deg, for eksempel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Nylig anskaffet den PC'en eller?
Ikke akkurat, den har holdt koken bra i litt over halvannet år nå. Til sammenligning drar den The Witcher 2 og Crysis 2 helt strålende på High; altså, uten ekstra super-krimskrams som über-sampling (LOL) og hi-res textures.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Akkurat det bildet er tatt ca. tredve sekunder inn i spillet. John Goodman har den bobblehead-figuren i kjerra si. Og det er et Wolfenstein 3D-rom, og nei, jeg fant det ikke og det går ikke an å gå tilbake og finne det etterpå.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Åh. Vel inni rommene dedikert til Wolf, Doom og Quake finner man sånne bobbleheads man får raske med seg. Er en fra Fallout 3 og.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#17
Jeg har spilt noen timer RAEG - the official video game of the thread. Merker godt at jeg kjører i7-950, 12GB RAM, 2x overklokka ASUS GeForce 560 Ti som hver har 1GB DDR5 videominne, foråsiresånn. Spillet er kult, men merker jeg savner enda flere RPG-elementer. Man kan vel kanskje ikke forvente mirakler i den retningen fra kongene av straight up FPSer? Omgivelsene, folka og bygningene oser stemning, og det er nok sideoppdrag og utforskning til at det ikke bare blir skyt X antall slemminger for å nå fra A til B, gjenta ad nauseum. Føresteinntrykk: Et skytespill, men mye mer enn bare et skytespill.







 

Novastrum

Feminist-elitist
#18
Merker godt at jeg kjører i7-950, 12GB RAM, 2x overklokka ASUS GeForce 560 Ti som hver har 1GB DDR5 videominne, foråsiresånn.
Dude, det kjører nydelige 60fps på GeForce 480 med en tre år gammel E8400 Core 2-prosessor og 4gb ram. Jeg kjører 19200x1200 4x-aliasing og kun 8k-teksturer - så og si null popin (som det var en haug av når prosessoren skulle ta seg av jobben). Skjermkortet og CUDA gjør så og si hele jobben på egenhånd. Dette er forresten konfigen jeg kjører for å få penere teksturer.:

Kode:
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4
vt_useCudaTranscode 2
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Jau. Det har vært litt lite fristende å sette seg ned med Rage all den tid jeg også har Dark Souls i hus, men tok en økt nå og det ga så klart mersmak. Det kom en patch i dag som lar deg stille på tre innstillinger (mot... ingen før), som fortsatt ikke er nok men som likevel burde hjelpe de som har problemer. Selv ruller jeg køståm kånnfigg og beta-drivere fra AMD, som til sammen gir rimelig stødig 60fps i 1080p. Riktignok er det fortsatt heftig tearing midt på skjermen innimellom som bare ikke blir borte uansett hva jeg gjør, og den lovede videoomtalen utgår foreløpig ettersom frameraten blir fullstendig drapsdrept når jeg frapser. Likevel er det rimelig vanskelig å ikke la seg imponere av grafikken i Rage; greit nok at mesteparten av lyseffektene er faket og sånt, men det er ikke noe slowdown når enorme ting eksploderer (alphablending er som kjent døden for de fleste GPU-er) og teksturene og detaljnivået generelt i omgivelsene mangler sidestykke noe sted.

Selve spillet er jo da et godt, gammaldags skytespill hvor du drasser med deg ørten våpen (og det er virkelig ørten, jeg har seks-sju stykker, flere med flere ammotyper) og masse ekstradingser du kan bruke til å shoote mans, og i tillegg er det et artig kjørespill hvor du finner stunts og blæster bangditter på vei til neste mission. Kjøreblæstinga blir dessverre gammal ganske fort, men det går an å frese forbi hvis du ikke gidder.

Uansett: Våpenspillet og skytefølelsen i Rage, sammen med den gode 60hz-flyten id har lagt opp til, gjør at det føles mye mer ålreit enn Call of Warfare og lignende. For all del, det er fortsatt et scriptet, uoppfinnsomt skytespill, men det kommer stadig setpieces og de er sjefe som få. Bosskamper føles faktisk som skikkelige bosskamper og ikke bare som at det kommer en ny fiende som tåler fem ganger mer enn de andre, og rett som det er får du rene sniper-oppdrag eller en artig bit hvor jeg skulle blæste en base med radiostyrte biler påmontert eksplosiver. Ja, og jeg fant endelig Quake-rommet så nå har jeg en Shambler-plushie i tillegg til Pip-Boy-bobblehead. Figurdesignen er også mye mer ålreit enn normen; tegneserierealisme og overdrevet kroppsspråk er linja id har lagt seg på, og det gjør at spillet føles mye mer levende i de små byene (dvs. quest-hubs) du tusler innom. Anbefales til folk som liker gode manshoots.