Rare og Nintendo DS

#1
Leste for en stund siden på IGN.com at Rareware var i samarbeid med nintendo om et spill til ds. Noen som vet noe mer, uansett høres dette veldig spennende ut.
Hååper det blir et Banjo spill... :rulleøyne: :rulleøyne:

Har dere hørt noe om det?
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Det er som de nevner bare snakk foreløpig. Problemet er selvfølgelig at Rare eies av Microsoft, en av Ninty's motstandere på konsollfronten. Det at de før var semi-eid av Ninty gjør sikkert ikke samtalene mindre pinlige.
Alikevel skulle det ikke være noe direkte hinder for MS å gi ut spill på DSen siden det absolutt ikke virker som de har noen planer å trenge seg inn på dette feltet med det første. De ga vel også ut noe greier om Cyber Wulf fra Killer Instinct til GBA for en stund tilbake hvis jeg husker rett.
Uansett vites ingenting konkret foreløpg så vi får bare vente å se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Tips: Sabrewulf er opprinnelig et gammelt Speccy-spill, om jeg husker rett. Sabrewulf i Killer Instinct er da inspirert av denne karakteren og Sabrewulf til GBA er en remake av det gamle spillet.
 
#4
Eneste jeg vet er at Rare for noen måneder siden puttet opp en annonse på nettsiden deres hvor de søkte etter nye folk som skulle være med å lage spill for Nintendo DS. Tviler litt på at de hadde listet disse stillingene hvis de ikke hadde noen konkrete planer om å gi ut spill for DS.
 
#5
Rare har så vidt jeg vet gitt ut nesten like mange, eller flere, GBA-spill som Xbox-spill etter at Microsoft tok kommandoen, så jeg ser ikke akkurat på dette som usannsynelig. Rare kunne tjent seg noen veldig raske slanter ved å porte noen N64-spill til DSen.
 
#7
Rare kommer utvilsomt til å lage spill til DS, men foreløpig vet vi ingenting om hvilke spill de vil gi ut. Vi kan jo bare krysse fingrene og håpe på Conker, Banjo og Perfect Dark *sikle*
 
#9
Ja håper at dem porter Banjo over til DS, digget det spillet på Nintendo 64. Og Diddy Kong Racing, var ikke bedre enn Mario Kart men det var jo et passe bra spill det også. Også Goldeneye.
 
#10
De laget jo Banjo Kazzoie Grunty's revenge til GBA da...
noe som btw sugde...
 
#11
Ja håper at dem porter Banjo over til DS, digget det spillet på Nintendo 64. Og Diddy Kong Racing, var ikke bedre enn Mario Kart men det var jo et passe bra spill det også. Også Goldeneye.
[/b]
Goldeneye kommer ihvertfall ikke - Rare har ikke rettighetene til James Bond-franchisen lengre ...
 
#12
<div class='quotemain'>
Ja håper at dem porter Banjo over til DS, digget det spillet på Nintendo 64. Og Diddy Kong Racing, var ikke bedre enn Mario Kart men det var jo et passe bra spill det også. Også Goldeneye.
[/b]
Goldeneye kommer ihvertfall ikke - Rare har ikke rettighetene til James Bond-franchisen lengre ...
[/b][/quote]

Donkey Kong 64 DS XD .