Hei!
Jeg hadde veldig store forventninger til dette spillet.
Dette fordi Ratchet 1 og Ratchet 2 er et av de morsomste spillene jeg noen gang har spilt på min PS2. Det som var forbedringer i Ratchet 2 iforhol til ener'n var fantastisk, og jeg trodde egentlig Ratchet 3 ville ble et spill som var noe ala Ratchet 2, og det ville selvsagt vært mer enn godt nok ...
..... men kjære venner, der tok jeg feil!
Hvordan de har klart å gjøre et så perfekt spill enda bedre er det bare å ta av seg hatten for!
Grafikken er utrolig polished, (jeg har spilt 60hrtz ntsc utgaven) og kunne like gjerne vært gitt ut på xbox.
Men som dere vet, Grafikk er IKKE alt.
Ratchet har alltid vært gameplay, og her blir man overhodet ikke skuffet.
Som vanlig kjører man sitt skip fra planet til planet for å mestre forskjellige brett/oppdrag.
De nye elementene jeg har satt veldig pris på er alle "side-missions" eller "Battle Missions" som det heter i spillet. Du kan foreks på en planet, gjøre ekstra oppdrag for en hel haug med bolts (som du bruker til å kjøpe helt ville våpen). Faktisk er disse sidemissions utrolig artig, og et must for å få kjøpt de riktig våpene.
I ditt modership Starfox Phoenix (tror jeg det heter) har du også en VG-9000 (som er den kuleste consollen i ratchet land).. Du kan også finne "video-comics" rundt omkring, ta de med deg til basen å spille artig 2d scrollers på din VG-9000.
Når man attpåtil har multiplayer (online) som skal være det beste etter SOCOM ifølge IGN (ikke bedre, men beste siden) så er burde dette spillet være et must for alle!
Jeg er bare 9 timer uti hærligheten nå, men er du fan av platformers, har lyst på et spill med utfordring (det kan være vansklig til tider) og masse morro offline og online, ville jeg kjøpt dette spillet A.S.A.P.!
Ratchet 3 er det andre spillet i min spillekarriere jeg gir 10/10.
Enjoy!