Rau Dau (Revolvar) Redempsjon

Lodin

Der Waaaah
#1
[yt]5eVBKE9QD20[/yt]

Det ser ut til å bli GTA uten biler. Med hester. Og folk som hevder at de er Cornholio.
Du kunne fint lagd en trailer for Gun som så så bra ut.
Så får vi se.
 
#2
Lever dette opp til potensialet sitt blir det et must-buy. Har ikke vært et skikkelig cowboy-spill siden Outlaws så dette håper jeg blir bra.
 
#4
Steike, dette ser ut til å kunne bli konge. Bra western spill er ikke akkuratt noe det flyter over med, og ut i fra alt jeg har sett fra dette spillet så langt har jeg høye forventninger. Skal ha. På releasedagen. Enkelt og greit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jeg er også frista, mest fordi jeg er en sucker for westerns. Jeg likte faktisk Red Dead Revolver, sååå... dette kan bli bra. Men så ser jeg videoen, og ser antydninger til samme ræva kampsystem som i GTA4, og ikke minst samme haltende spillmotor. Får krysse tærne.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#6
Filmen du linka funker ikke, men jeg regner med at det er samme som jeg linka i Spillshizzle-tråden. ;]
Yeti: Hvis du mener duck/cover-autoaim, så vil jeg tro det ikke er det nå også. Hadde vært altfor lett i et spill som dette. Ellers så kan du ta tilbake det du sa om spillmotoren, siden den eier.

EDIT: Kødda, filmen funka likevel. Nettet bare negra det til tenker jeg.
 
#7
Jeg digga GTA IV-motoren! Både i grafikk- og spillsammenheng. Animasjonssystemet er utrolig tilfredsstillende og kampsystemet var ikke dypt, men hadde i det minste en god feel og jeg likte det bedre enn det i samtlige sandkassespill jeg kan komme på. Frame raten holdt ikke alltid mål, men i Red Dead Redemption sitt tilfelle kan vi håpe at settingen krever mindre og dermed kan tillate spillet å kjøre bedre. Jeg gleder meg nå iallefall! Virker som et spill midt i blinken for moi.

Edit: Drauden, man ser i filmen at lock on-systemet er inntakt og jeg kunne satt penger på at det vil ha et mer eller mindre identisk dekningsystem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
"Det er bra til å være sandkassespill". Hurra for det. Hvis noen genuint syntes kampsystemet i GTA 4 var bra, så vil jeg foreslå å prøve et hvilket som helst tredjepersons-actionspill utgitt etter år 2000.

Og jeg er kanskje rar, men jeg setter større pris på at verdenen spillet prøver å få meg til å tro på ikke spretter fram fem meter før jeg kræsjer i den, enn at den kjører nyeste shadere og alt sånt teknisk dilldall. Og ja, dette inkluderer et "utrolig tilfredsstillende" animasjonssystem, hva nå enn det er for noe. :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Jeg syns kjøretøya i GTA4 var konge, og kampsystemet helt kurant (en forbedring på det forrige om ikke annet, vaffal på konsoll). Eneste ordentlige problemet var at alt føltes så jævla seigt og kranglete. Som regel var det ikke toppen av poppen å manøvrere Niko rundt i innendørsmiljøer, og å måtte holde inne en jævla knapp for å løpe i to tusen og faens åtte holder bare ikke. Fint med dekningssystem og alt sånn der, men det var ikke så himla nyttig og jeg tok meg selv i å glemme det hele tida. Litt unødvendig med andre ord. Pop-ins og sånt var selvfølgelig jævlig surt, men en pris jeg ikke angrer på at jeg gikk med på å betale.

Og hei, jeg likte første Red Dead Revolver sjøl, faktisk. Multiplayeren var også litt stas husker jeg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Det som provoserte meg mest var at de fleste kamper i spillet var bare å spille akkurat som i de andre GTA-spillene, dvs. bare å køle på med hva du gidder og så dør fiendene dine av seg selv. Bortsett fra når det plutselig ikke var sånn. Plutselig måtte du bruke det jævla dekningssystemet - som tydeligvis ble programmert av noen som kjenner en kis som en gang har hørt en annen kar fortelle om Gears of War, Kill.Switch eller for den saks skyld Max Payne. Det jævla oppdraget i varehuset hvor du skal redde Roman? ("NOBODY FECKS WITH MY FEMILY!" "I'M COMING TO GET YOU ROMAN!" "NOBODY FECKS WITH MY FEMILY!") Ga opp der. Fyrte opp spillet noen måneder etterpå og spilte gjennom det bare på trass. Innså at hvis det der var innhold Rockstar syntes var verdt å inkludere i hovedhistorien så var sjansen for at jeg ville sette pris på resten av spillet minimal. Oh well.
 
#11
Problemet med GTA IV er at Crackdown er mye bedre, amirite?

Opplevelsen Yeti beskriver mer GTA IV har jeg for øvrig hatt med alle GTA-ene jeg har prøvd, med et mulig unntak av GTA og Chinatown Wars. De er kjempemorsomme en stund, men det pleier bare vare inntil du støter på ræva spilldesign i form av et eller flere lite gjennomarbeidede oppdrag.
 
#12
Dere mister det store bildet here, gutter. Det virkelige problemet med GTA IV er at Saints Row 2 virkelig forstod hvordan et sandboxspill skal fungere.
Ditt første instinkt er å være en pikk. et sosiopatisk rasshøl som opererer på ren impuls, uten byrden av moral og samvittighet vår virkelige verden har lesset på oss.

Personlig har mitt første instinkt i ethvert GTA spill siden III vært å avkle hovedspersonen (Hvis det overhodet lot seg gjøre), hoppe opp på nærmeste bil, fyre av et skudd gjennom taket og se hvor lenge jeg kunne holde meg på fast mens bilisten febrilskt prøvde å kaste meg av og komme seg til helvete vekk i live.
Og vet dere hva? I Saints Row 2 er det jeg beskrev en føkkings mini-game med poeng og shizz.

Det er der GTA bommet litt etter min mening. Når verdenen i spillet du spiller bare er en svak klone av det virkelig livs gang og konvensjoner, så skal det en virkelig storslått historie til for at en nitrist og innsnevret spillverden selvstendig skal holde deg interessert gjennom de 30+ timene spillet tar å fullføre.
Til GTA IVs forsvar så var historien grei nok, men i det hele ble jeg litt fascinert over hvor tom de klarte å skape en 15 km² by.

Bare mine to cents liksom.
 
#13
Da jeg testa GTA4 for første gang spilte jeg det et par timer og tenkte at dette var faenmeg messias inkarnert i spillform, og jeg var neppe den eneste som tenkte det.

Så tok det et noen måneder før jeg kjøpte spillet selv og da hadde et litt mer distansert forhold til spillet. Få timer ut i det fikk jeg den tradisjonelle GTA-feelingen, og det er at det er helvetes frustrerende å gjøre ting. Å rave rundt å kjøre på folk eller drepe dem på diverse kreative måter er ikke noe problem, men når man skal gjøre oppdrag blir kontrollene og gameplayet mer ett hinder. Coversystemet er grenseløst rævva, oppdraget Yetipants nevner tok meg sikkert 7-8 forsøk, og det var bare pga. de utrolig rævva kontrollene. Noe så grunnleggende som å løpe bak en trapp, snu seg, og så løpe opp trappen kan til tider være umulig, og du blir drept mens du febrilsk prøver å manøvrere deg ut av rekkverket på trappa. Og selvfølgelig, når du dauer på oppdrag i GTA4 starter man ikke igjen på den logiske plassen, som vil være varehuset, men helt tilbake i safehousen som ligger 3-4 minutters kjøring unna. RAEG!

Pop-ins ble nevnt, hos meg var de ekstreme. Selv da jeg installerte spillet på HDen var jeg terrorisert av tre som dukket opp fra intet, biler som plutselig åpenbarte seg rett foran meg, og det at jeg ikke så noe annet enn grå og grønn masse da jeg kjørte raskt på veien.

For å toppe det hele forsvant alle savefilene mine da spillet lastet ned en automatisk oppdatering. 10 timers spilling sporløst forsvunnet.

Fuck GTAIV.
 
#14
Jeg prøvde virkelig å like GTA4. Det er det første GTA spillet jeg kjøpte meg siden det første GTA. Jeg hadde lest masse om det. Det så konge ut på videoene. Alle sa at det var et genialt spill. Jeg prøvde hardt i gjennom hele spillet å se hva greia var. Det var riktignok noen få kule missions, men det meste var frustrerende, uinteressant og noe til og med direkte kjedelig. Det dårligste i hele gta4 er uansett slossingen. Nico slår og sparker som om han har CP. Jeg fant til slutt ut at når du må jobbe for å like et spill så er det kanskje ikke spillet for meg.

Jeg bytta GTA4 mot Street Fighter 4. Har ikke angret et sekund på det.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Og selvfølgelig, når du dauer på oppdrag i GTA4 starter man ikke igjen på den logiske plassen, som vil være varehuset, men helt tilbake i safehousen som ligger 3-4 minutters kjøring unna. RAEG!
Så evig dette!

GTA IV var litt som Heat. Bankranet de nappa fra den filmen var fett, resten var stort sett en kjedelig affære. Det hele toppet seg når den ubrukelige fetteren din havner i trøbbel igjen, og en av de førti vennene dine vil ut og ete pizza for tredje gang på rad, mens du sitter i et helikopter og forsøker å leke deg litt. Faen Rockstar, jeg vil bare leke! LA MEG LEKE FOR FAEN!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Brent barn osv, men for de som ville like GTA men ikke fikk det til pga mangelen på checkpointings så er begge DLC-pakkene mektig forbedra på det området. Og Saints Row er søppel.
 

oma

Village Drunk
#17
GTA 4 var ait', men så var jeg aldri en av dem som likte å møke og tulle rundt for kicks. Men jeg tror jeg kjørte gjennom hele for bare å ha gjort det. Prøvde meg på ekstrapakkene nå som ble sluppet til 360, og det var ikke like moro. Gameplayet var rett og slett bare litt for tregt i forhold til de eldre spillene.
 
#18
Jeg ser virkelig ikke hvorfor folk har så innmari med trøbbel når det kommer til kontrollen. Det tok litt tid å vende meg til den, men etter det satt den som et skudd. Coversystemet funka fett det også.. ikke optimalt, men jeg døde aldri på grunn av det. Oppdraget hvor man skal redde Roman tok jeg å første forsøk og det eneste oppdraget jeg hadde nevneverdige problemer med var bankranet, som jeg brukte fire forsøk på. Hva pop ups angår så er de der selvsagt, men LANGT ifra så ille som jeg ser folk nevne her så mulig det problemet er maskinrelatert?

Nei, GTA IV eier og hvis Red Dead Redemption blir halvparten så bra så er det verdt å følge med på.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#20
Dobbelpost, fordi det er kommet mange nye bilder som ser lekre ut. Vil også utheve dette:



Jeg håper dette skjer når man skyter hjula på kjerra noen ganger... eller hesten i ræva.