Realistisk eller urealistisk grafikk?

Realistisk eller urealistisk?

  • Realistisk

    Stemmer: 0 0,0%
  • Urealistisk

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Ja, her spør jeg dere om dere liker best realistisk eller urealistisk grafikk. Om dere tar del i voten vil ikke si at dere er grafikkhorer eller noe slikt. Jeg vil heller ikke ha kommentarer om at det er gameplay som teller. Jeg spør dere rett ut om dere liker fotokopier eller om dere helst holder deg til Mario. Personlig synes jeg at tro kopier fra virkeligheten er ganske bra laget, og ganske imponerende. Det blir vanskelig å velge, men valget mitt falt på Realistisk.
 
#2
Hvor er "jeg liker begge" alternativet? Jeg foretrekker ikke en bestemt type grafikk. Desutten, det er gameplay som teller!
 
#3
Liker det veldig godt når grafikken har en unik stil som man ikke finner i mange andre spill. Grim Fandango, No One Lives Forever, GTA osv. Det har egentlig ingenting å si for meg, jeg liker spill fra de fleste sjangrer samme om stilen er realistisk eller ikke.

Stemte blankt.
 
#4
Det kommer helt an på hvilken type spill det er. Enkelte spill passer det veldig bra at har urealistisk grafikk, mens andre passer det fint at har realistisk. For eksempel bilspill som Gran Turismo passer klart best med realistisk grafikk, siden spillet tar sikte på å være realistisk. Andre spill som Super Mario hadde adri passet til å ha realistisk grafikk siden Super Mario universet ikke er spesielt realistisk.

Jeg må si at jeg vanligvis foretrekker litt urealistisk grafikk. Jeg synes ikke det er så mange morsomme realistike spill. Realisme finner man over alt i hverdagen, og når jeg setter meg ned for å spillet er det ofte for å slippe litt unna hverdagen og realismen. ;)
 
#5
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@11.08.2004, 10.44
Hvor er "jeg liker begge" alternativet? Jeg foretrekker ikke en bestemt type grafikk. Desutten, det er gameplay som teller!
85671​
Må nok si meg enig her.

Gameplay er det som teller.

Jeg liker Gta-grafikk. Vet ikke om det er realistisk eller urealistisk.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#6
Jeg foretrekker faktisk Realistisk grafikk, fremfor Urealistisk grafikk! Særlig i krigs spill, så er det veldig viktig med Realistisk grafikk, men da må jo seff spille være fra WWI-I eller Vietnam og kriger som har funnet sted, og som ikke er oppdiktet.
 
#7
Kommer an på spillet, of course.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k@11.08.2004, 09.44
Hvor er "jeg liker begge" alternativet? Jeg foretrekker ikke en bestemt type grafikk. Desutten, det er gameplay som teller!
85671​
Det han sa. Driter i hva slags grafikk spillet har bare det er bra.
 

Kilik

Lokal moderator
#9
Kommer rett og slett an på hvordan spillet ønsker å utrykke seg.

Spill som ønsker å opptre meget realistisk bør ha nærmere fotorealisk grafikk. Her kan Splinter Cell-serien, sportsspill og krigs-FPS á la Medal of Honor nevnes. Her skal ikke grafikken ha noe spesielt artistisk preg eller stil. Her er det snakk om å få spillverdenen til å se så virkelighetstro som mulig.

RPG og adventurespill som f.eks. Final Fantasy og Zelda derimot skaper en fantasiverden med liten rot i den virkelige verden. Her er det heller den artistiske kvaliteten av grafikken som teller. Her vil jeg spesielt trekke fram et av mine favorittspill, Chrono Trigger på SNES, som utfra et teknisk standpunkt er mildt sagt utdatert nå, men som artistisk fortsatt har en unik og flott manga-grafikk.

Jeg har også meget sansen for spill som klarer å blande realisme med en viss artistisk unikhet som f.eks. Max Payne og GTA-spillene, men dette er da også spill som blander realisme med urealistiske elementer i gameplayet. Summa sumarum, det bør være en sammenheng mellom hvor realistisk/urealistisk grafikken er utfra hvor realistisk/urealistisk selve gameplayet/settingen i spillet er.
 
#10
stemmte realistisk, selvom jeg ikke syns det har så mye å si
doom 3 grafikken er foreksempel dritfet
 
#12
For meg så kommer det helt an på hvilken type spill det er.
 
#13
Opprinnelig skrevet av znaak@11.08.2004, 16.40
For meg så kommer det helt an på hvilken type spill det er.
85801​
jepp forskjellig grafikk passer til forskjellige typer spill. Hvordan grafikken
er laget skaper en atmosfere i et spill. Mario med realistisk grafikk feks hadde
aldri slått ann. Tror ikke folk hadde vært så keen på å spille doom 3 heller
hvis det hadde vært tegnefilmaktig grafikk, hadde ikke vært samme atmosfære og
"følelse" i spillet.
 
#14
finnes vell ikke helt realistisk grafikk enda , gjør det?
uansett... passer med forskjellig grafikk til forskjellige spill.
jeg dropper heller å svare, enn å måtte velge èn...
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Jeg spiller ikke spill for å emulere virkeligheten. Jeg har ingenting imot spill som ser realistiske ut, men dersom utviklerne har latt seg begrense av virkeligheten, og ikke brukt fantasien, blir jeg gjerne litt underveldet og får mindre lyst til å utforske omgivelsene jeg befinner meg i. Det blir litt som å se rundt på stedet du bor for tusende gang ...
 
D

Deleted member 365

Gjest
#16
Jeg er mer fan av urealistisk.
dvs. jeg liker når ting ser ut som monkey island og lignende.

men realistisk er også fint.


Det jeg prøver og si er. HVOR FAEN ER:"JEG LIKER BEGGE. DET KOMMER ANN PÅ SETTINGEN OG TYPE SPILL!!!"

homofaen..
ja. .

:D
 
#17
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.08.2004, 14.38
Jeg spiller ikke spill for å emulere virkeligheten. Jeg har ingenting imot spill som ser realistiske ut, men dersom utviklerne har latt seg begrense av virkeligheten, og ikke brukt fantasien, blir jeg gjerne litt underveldet og får mindre lyst til å utforske omgivelsene jeg befinner meg i. Det blir litt som å se rundt på stedet du bor for tusende gang ...
86159​
Det er og veldig gøy, som i GTA: Vice City f.eks, at du kan se de vanlige omgivelsene.. For så å gå helt bersk i de. Ingen av oss her som ville gjort alt de man ofte gjør i GTA. Hvis dere skjønner hva jeg mener..
 
#18
Det kommer jo helt an på spillet. Et bilspill som satser på realistisk fysikk eventuellt inneholder ekte byer, som for eksempel i Driver spillene, passer seg som oftest med realistisk grafikk. Jeg foretrekker også generellt ekte bilmerker i bilspill, uansett om det er Destruction Derby, Gran Turismo, Need For Speed eller Grand Theft Auto. GTA har desverre ikke ekte biler, og det har heller ikke Driver, så der ligger The Getaway hakket foran disse spillene. Jeg foretrekker også grafikkstilen til Mafia/Getaway/Driver fremfor GTA. GTA spillene er generellt bedre, men de andre spillene har en langt bedre grafikkstil enn GTA.

I spill som Final Fantasy foretrekker jeg litt fantasifulle figurer, jeg er ikke stor fan av FFVIII, FFX og FFXII stilen, og synes stilen i FFI-VII, IX, Tactics og FFCC bedre. Men det kommer jo også helt an på spillet, det er ikke sikkert FFVIII hadde vært like bra med en annen type grafikk, og det passer den generelle stilen helt perfekt.

Konklusjon: jeg foretrekker ingen av delene, det kommer helt an på spillet, og derfor stemmer jeg ikke på grunn av mangel på alternativ for meg.