Red Alert 3 kommer ikke til PC (dette er fortsatt bare tull)

Lodin

Der Waaaah
Altså... EA skyter seg nok en gang i foten og denne gangen har de altså bestemt at siden folk bare laster ned spilla deres så gidder de ikke slippe Red Alert 3 på PC. I mellomtiden nekter jeg å tro at dette medførte at Command & Conquer 3 solgte mer på konsoll enn der RTSer hører hjemme. Når det er sagt er jeg mest nostalgisk etter første spill i serien og bryr meg ikke særlig om dette, men det er ingen tvil om at EA fucker oss igjen. La oss kutte og lime litt fra IGN. SITAT
In the world of PC gaming, there are a few franchises that can truly be called genre-defining and for the RTS genre, the Command and Conquer series definitely qualifies for this category. Unfortunately for those nostalgic PC Gamers, EA has made the decision to move the newest game in the Red Alert series, Red Alert 3, to be exclusively on the Xbox 360.

The main reason for such a move is due to the ever-increasing use of pirating games through torrents. According to Mike Verdu, Executive Producer at EA Los Angeles (EALA), “We’d like to see the RTS genre start to make the move into the console gaming market, where [Red Alert 3] would be much more profitable and possibly have a much wider base. We made some good ground with Command and Conquer 3, and we’d like to see Red Alert 3 move into that direction and not depend on the PC Gaming market quite as much.” While such a move would undoubtedly alienate a lot of old C&C fans, a move has been much needed for a breath of fresh air for the console market.

Verdu goes on to add that this game is "true to the spirit of this classic franchise, but is updated with state-of-the-art visuals, added strategic depth, and gameplay innovations" that he hopes will advance the RTS genre.

While no definitive release date was mentioned at the time of the game's announcement, EA did indicate that they are shooting for a 2009 ship date. It goes without saying that the return of the Command and Conquer series has certainly captured our attention and that we will be keeping you informed about new developments as soon as they are available.[/b]

...............................................................................................................

En sorgens dag for PC gaming. :( Jeg har faktisk talt problemer med å forstå at dette er sant, samtidig som jeg kan forstå logikken bak avgjørelsen også. Allikevel er jeg overbevist om at EA driter seg med å ta en såpass kontrolversiell avgjørelse. For å si det sånn så har EA pissa nok på C&C fans i det siste med offentliggjøring av nok et C&C FPS, som etter videoer å dømme ser ut til å bli enda litt verre enn Renegade. Når EA er modige nok til droppe PC-plattformen for neste Red Alert, er jeg redd det setter startskuddet for andre utgivere som lenge har tenkt på det samme. La oss håpe at PC Gaming Alliance gjøre noe med dette. Det kunne ikke falle meg å bruke analoge stikker over mus til et RTS. Nevar!!

CyberK

Finner ikke på noe.
:grine:

Nå er jeg faktisk litt på gråten her. At de både velger å fjerne spillet fra den eneste platformen RTS duger på, og så kun gir den ut på en konsoll jeg ikke har og heller ikke har lyst til å kjøpe, det er for mye for meg. Altså, PS3 har da i det minste USB-porter sånn at vi får muligheten til å spille slik RTS skal spilles, og så gidder de ikke gi ut på den i tillegg?

FUCK EA ASS :argh::argh::argh::argh::argh::argh::argh::argh:

PS: Tiberium har jeg faktisk litt forhåpninger til. Men så likte jeg Renegade en god del også.

Jeg har full forståelse for denne avgjørelsen. PC som spill plattform kommer til å krympe betraktelig i fremtiden.

Det jeg har store problemer med å forstå derimot er hvorfor Sony og Microsoft nekter oss å spille med mus og tastatur. Her brukes det krefter på å få spill som opprinnelig passer best til mus og tastatur over til gamepad.

Ett idiotisk trekk etter min mening. Jeg hyller første selskapet som innser at mus og tastatur kan fint brukes til konsollspill i disse trådløse dager.

Nintendo har jeg ikke nevnt da de har som kjent valgt sin egen kreative måte å styre spillene på (uten at jeg er videre imponert) og mus/tastatur hadde vel ikke passet like bra inn i Nintendos produktlinje.

edit:

Som en trofast tilhenger av serien må jeg si at dette var virkelig dårlige nyheter.
Men så lenge jeg får Starcraft 2 så driter jeg i det. Serien har ikke innovert på en god stund.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn for å spørre: Hvem faen er det som fortsatt bryr seg om Command & Conquer etter C&C3? Samma gameplay som i det første spillet, for helvete. -_-

SITAT(Yetipants @ 25.02.08, 23.07) 104247
Bare sånn for å spørre: Hvem faen er det som fortsatt bryr seg om Command & Conquer etter C&C3? Samma gameplay som i det første spillet, for helvete. -_-
[/b]
Det er nok fordi fansen forventer noe velkjent. Det ville vært uhørt å laget ett C&C spill som minner mer om World in Conflict gameplay messig. Det hadde bare ikke vært C&C lenger :usikker:
Når du setter deg ned med C&C så er det som å sykle.
Noe som er både negativt og positivt.

CyberK

Finner ikke på noe.
Ja, jeg ser hvordan YouTube-videoen Mario PaintRoller'd bekrefter historien din. :p

DirtyD: Sony er muse/tastatur-vennlige. PS1 hadde egen mus som bl.a. kunne brukes på Red Alert 1, og både PS2 og PS3 støtter alskens USB-mus og tastatur. For eksempel spilte jeg gjennom Unreal Tournament på PS2 med mus og tastatur. (UT3 på PS3 kan også spilles slik, btw.) Greia er at utviklerne må gidde å legge inn støtte for det, og av en eller annen grunn har de vært jævlig dårlige til det. Stort sett bare våre venner hos Epic Games som gjør det konsekvent.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(DiRTY D @ 25.02.08, 23.15) 104253
Det er nok fordi fansen forventer noe velkjent. Det ville vært uhørt å laget ett C&C spill som minner mer om World in Conflict gameplay messig. Det hadde bare ikke vært C&C lenger :usikker:
Når du setter deg ned med C&C så er det som å sykle.
Noe som er både negativt og positivt.[/b]
Forstår den, men jeg ser ikke helt poenget. Du nevner World in Conflict, som også baserer seg på en kjent oppskrift men som likevel utvider og forbedrer den betraktelig. Synes selv det er cirka tusen mer relevant og interessant og artig enn C&C Redux. :p

Det verste med denne saken, for min del, er at EA med denne avgjørelsen kan komme til å skape en trend som er blitt spådd ganske lenge. Altså en trend som kan føre til PC-spillingens forfall. Nå skal vi være forsiktige med å overdramatisere det som har skjedd, men når EA som en av de mer pengesterke utgiverne dropper PC-en for en spillsere som ble født på PC, har mesteparten av fanbasen på PC og som uten diskusjon passer best på PC, så vekker det i hvert fall tanker hos meg. Det er heller ikke så lenge siden Activision/Infinity Ward uttrykte stor skuffelse ovenfor CoD4s salgsprestasjoner på PC. Det samme gjelder EA/Crytek som måtte se seg fornøyd med ganske labert Crysis-salg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjah. Crysis solgte over en mill i kvartalet det ble utgitt og fortsetter å selge over forventning, ifølge Wikipedia. De første tallene var ikke helt vanntette, kan du si.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Eirik @ 25.02.08, 23.51) 104265
Det verste med denne saken, for min del, er at EA med denne avgjørelsen kan komme til å skape en trend som er blitt spådd ganske lenge. Altså en trend som kan føre til PC-spillingens forfall. Nå skal vi være forsiktige med å overdramatisere det som har skjedd, men når EA som en av de mer pengesterke utgiverne dropper PC-en for en spillsere som ble født på PC, har mesteparten av fanbasen på PC og som uten diskusjon passer best på PC, så vekker det i hvert fall tanker hos meg. Det er heller ikke så lenge siden Activision/Infinity Ward uttrykte stor skuffelse ovenfor CoD4s salgsprestasjoner på PC. Det samme gjelder EA/Crytek som måtte se seg fornøyd med ganske labert Crysis-salg.
[/b]
Igjen, dette var bare en yndig liten rickroll. :v:

Okay, mener jeg leste en artikkel på Joystiq for en tid tilbake hvor de rapporterte om dårlig salg. Men mulig det var rett etter lansering. Hvis salget har tatt seg opp så er jo det kewlt. Uansett så hadde vel EA dradd inn pengene på linsensiering av CryEngine2. :p

Edit: Doh, leker jeg dramaqueen for ingen ting?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tar jeg ikke helt feil, var det veldig få som lisensierte CryEngine (kjapp sjekk indikerer at den bare ble brukt til FarCry-spinoffs og noe styr fra NCSoft jeg aldri har hørt om). Ikke veit jeg hvorfor, men det går jo an å spekulere i om hvorvidt den passer stort sett bare til FPS. Det at den krevde monsterjern trakk vel også litt ned, kanskje.

Edit: Ser at den ble brukt i Xbox- og Wii-versjonene av FarCry. Hvis du har sett FarCry på Wii kan jo det være et hint om hvor bra CryEngine takler kjipere hardware. :p

SITAT(Yetipants @ 25.02.08, 23.51) 104264
Forstår den, men jeg ser ikke helt poenget. Du nevner World in Conflict, som også baserer seg på en kjent oppskrift men som likevel utvider og forbedrer den betraktelig. Synes selv det er cirka tusen mer relevant og interessant og artig enn C&C Redux. :p
[/b]
C&C er et velkjent merkevare. Kødder du for mye med formelen så er det bare ikke C&C lenger.
World In Conflict bygger gjerne videre på kjent oppskrift. Men det er ikke serie som har eksistert i mange år, da har man på en måte litt friere tøyler når man starter med et blankt ark.
Men jeg håper inderlig at Red Alert 3 gir meg noe velkjent, men allikevel gir det et realt forsøk på å lage et dypere gameplay med mere muligheter.

Leverer ikke EA og Red Alert 3 varene så gjør noen andre det (les: Blizzard)

SITAT
DirtyD: Sony er muse/tastatur-vennlige. PS1 hadde egen mus som bl.a. kunne brukes på Red Alert 1, og både PS2 og PS3 støtter alskens USB-mus og tastatur. For eksempel spilte jeg gjennom Unreal Tournament på PS2 med mus og tastatur. (UT3 på PS3 kan også spilles slik, btw.) Greia er at utviklerne må gidde å legge inn støtte for det, og av en eller annen grunn har de vært jævlig dårlige til det. Stort sett bare våre venner hos Epic Games som gjør det konsekvent.[/b]
Jeg var ikke klar over at UT3 støttet dette. Her synes jeg derimot at man burde sortere games etter hva som blir brukt å spille med. Ellers blir det bare ikke balansert eller fair.

Jeg husker at det var mus til PS1 når du nevner det. Tastaturet manglet derimot, et must for RTS :sprø:
Og tiden var ikke moden for strategi på tv. For lav oppløsning etter min smak når man spiller RTS.

Flere spillutviklere hadde nok støttet mus/tastatur i spillene sine hvis feks de ble oppmuntret til det fra høyere hold. De frykter nok at mus og tastatur virker avskrekkende på majoriteten av konsoll gamerene.
Men vi er i 2008. På tide de forstår at til FPS og RTS ønsker vi mus og tastatur som et alternativ i det minste.
Og hvorfor er ikke voice recognition mer brukt ? Dette er ikke cutting edge teknologi akkurat.
Alle 360er er utstyrt med headset. Hvorfor blir det ikke mer brukt mon tro. Det hadde spart oss for en rekke snarveier og menyhelvete.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(DiRTY D @ 26.02.08, 02.08) 104299
Jeg var ikke klar over at UT3 støttet dette. Her synes jeg derimot at man burde sortere games etter hva som blir brukt å spille med. Ellers blir det bare ikke balansert eller fair.[/b]
Når du søker etter servere har du muligheten for å filtrere bort de som spiller med tastatur og mus, i tilfelle du er redd for å bli eid siden m+kb er sååååååå overlegent.