Red Alert 3

#1
Huzzah, synes RA3 fortjener en egen tråd. Har spilt litt, testet litt av de forksjellige factionsa etc. Uansett så er jo spillet lagt opp for co-op, så tenkte vi kunne ha oversikt her, med nick etc.

I skrivende stund vet jeg ikke om jeg har/har valgt nick, så sjekker det straks. Uansett, om noen er med på å kjøre gjennom no missions er det bare å si ifra.
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Har prøvd ett par matcher i kveld og må si meg imponert. Har ikke spilt noe Red Alert siden enern. :) Går nok til innkjøp på mandag. Kan nok henge meg litt på selvom jeg suger balle.
 
#3
er ikke helt dreven jeg heller. Litt synd at det spillet går så sakte som det gjør, er mindre rom for micro slik det var før, synes nå jeg. Mulig det er fordi jeg har spilt for mye wc3, men føler meg helt hjelpesløs uten en hero/lead unit jeg kan sette follow til, men det er vel noe som kommer.

Anntar at jeg snart er ferdig med Sovjet-delen, men det var en del greie maps der, så er med på å spille gjennom noe sånt. Det er uansett liten tvil om at spillet blir utrolig mye bedre når man spiller co-op gjennom story mode, hittil er det vel kun 2p co-op (slik jeg har forstått, mulig jeg tar feil), men det skader fortsatt ikke om flere slenger seg på.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Jeg har nettopp blitt ferdig med alle tre campaigns, kan nok se for meg at levende mennesker er mer gøy å spille med enn AI-kokommandørene (som ofte ser ut til å være mindre talentfulle enn fienden), men da tenker jeg at voice-chat er et must for effektiv koordinering. Har ikke registrert meg noe som helst onlin ennå, har lyst til å leke meg i skirmish og lære meg ting å kjenne før jeg våger meg ut på glattisen. For min del merker jeg at alle de nye mulighetene med transformerende units og det meget omskiftelige forholdet mellom land/vann er ganske overveldende for meg. Men det er også spennende nye muligheter, selvsagt.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
lol dobbelpost

Fikk spilt litt skirmish nå, og jeg må si at det er et stort gap fra easy til medium hva gjelder AI til motstanderne. På easy ruller de seg over og dør nærmest frivillig, på medium kaster de hva det skal være mot deg fra første stund. Ut over det har jeg to ting å grine over, det ene skyldes min manglende tilpasning og det andre er et balanseproblem slik jeg ser det. Faktum at alt er så omskiftelig og amfibiøst gjør det særdeles vanskelig å basere forsvaret sitt på naturens luner, slik jeg alltid har hatt for vane å gjøre. Det eneste naturlige hinderet som er igjen er fjellplatåer, men det hjelper lite på grunn av neste ankepunkt: Det latterlig langtrekkende og supersterke artilleriet man får tilgang til. De allierte og japanerne har jo begge sånn laser-dingser som det ikke går an å bruke antiluftskyts mot en gang, og når de kan stå ute i fogofwaren og blæste basen din så fort at du ikke rekker å sende tanks ut for å ta dem før du har mistet halvparten så er det rett og slett ikke gøy. RA3 gjør det ikke særlig enkelt å spille defensivt og turtle slik jeg alltid har likt å gjøre i C&C-spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Var det ikke sånn før også, da? Mener bestemt at en kveld med RA-LAN resulterte i en impromptu Weather Girls-cover ved navn "It's raining nukes".
 
#7
Fungerer dette på Xbox 360 tror dere? Sånn, fungerer det uten at du føler du prøver å ta på en pikk med to forfrossede strømper tredd over hendene?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Siden det er strategispill på konsoll kan du jo gjette.
 
#9
Tenkte kanskje at "de hadde lært å tilpasse kontrollen til Xbox 360 og gjort det like lett å spille som på PC".

Slik som utviklerne av Halo Wars har gjort. My bad. Tror jeg tar det på PC om noen års tid...
 
#10
Fyfaen der burna du PC-gutta ved å disse EA ass Revan, shit son you' cold as ice.

Uansett, medium skirmish er jo latterlig lett. Computern kjører jo ikke no taktikk. Sleng opp no bikkjer eller bjørner i starten før du får turret, så er det bare å la dem komme mens du planlegger.

Er man sovjet er det ikke verre enn å ta en orbit. dump rett i powersupplyen deres (computern er så flink at han masser disse sammen), så løpe inn og knekke resten. Computern har tydligvis waypointa alle unitsa til basen din med en gang uansett, så de har så og si aldri mer enn 3-4 units.

... Også er det er alltid like digg å mose Tanya med en feit tank online. "Armageddon is here!"
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#11
En ting som jeg har oppdaget er dritgøy er å ta de allierte bombeflyene og fylle dem med rakett-dudes og peacekeepere pluss en Tanya, og så sende dem til fiendens base på et realt bombetokt med fallskjerminvasjon attåt. Smekker til Con-yard med bombeflyene og sender folkene til å knuse andre viktige bygninger, så er fienden ute av spill før de får reagert. Ekspedert med stil. :D
 
#12
Vi får eie litt online etterhvert Cyberk. Kan tenke meg at du er allied, selv er jeg forelsket i sovjet :elsk:


Ellers så er det latterlig enkelt å rushe folk. Sleng opp 5 bears/dogs, sett waypoint inn i basen deres og camp barracks, så mekker du 5-10 rockets og foots og smeller inn. I mellomtiden har så selvfølgelig fått opp construction yard og valser ned resten med tanks.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#14
En ting som irriterer meg bittelitt med de allierte er at de faktisk ikke har noe mulighet til å frakte tanks og slikt ikke-amfibiøst over vann, i motsetning til russerne sine awesome-helikoptre. Ganske gnuh å ikke kunne snike inn Miragetanks og Athena Cannons inn bakveien.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
Du liker å snike store ting inn bakveien altså, jahavel.
 
#16
Helikopterne tåler ikke en dritt, så man må være jævlig rask om man skal klare no sånt.

Uansett så er destoryerne helt sinnsyke. Vanligvis holder det å bare ha to-tre destroyere i bakgrunnen, holde stalemate mot fyren du spiller mot, så rushe inn med orbital dump og litt tanks og la destroyerne ta bygningene. Hittil virker sovjet best, men det er godt mulig alle andre suger, siden ingen "flinke rts-gamere" rører Red Alert.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#17
Jeg har ikke rørt Soviet og er ingen god RTSer, men jeg prøvde Allies sine bombefly mot destroyerene, 4 bombefly sank 2 destroyere som om de skulle vært lagd av papp, og de bomberene er raske som fy, men jeg vet ikke hvor god anti-air Soviet har til sjøs. Bombeflyene teppebomber også, så står båtene nær hverandre går alt til helvete.
 
#18
Det kan du si om absolutt alle units, derfor er det helt dass å si det. Jeg knakk nettop en fyr med 10/1 win/loss ratio med to destroyers. Taktikken var fokusere hardt på forsvar i starten, få opp tre destroyers, hjemme dem bort et sted fort som faen, selge naval yard og pumpe de små jævlene som eier tanks (husker ikke navnet), ha 6 MIGs foran destroyerne så stille seg klar foran basen hans. En orbital dump tar ut to power stations om man er heldig.

Om man masser crawlers tar de 90% av tankene om man ikke er uheldig. Så er det bare å la destroyerne gjøre resten.

Poenget er at du ikke har tid til å satse på å forsvare deg mot alt i RTS, særlig ikke i RA3. Du må ha en taktikk og du må satse på at den fungerer til en viss grad.
Ellers så kan man kjøre homotaktikken med Rising sun; lage de unitsa som morpher mellom anti-tank/personell og anti-air. :argh:

ps: jeg suger i RTS, og er middelmådig i wc3, som er det eneste RTSet jeg har spilt skikkelig.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#19
Ja, jeg merker at klassisk turtling-taktikk funker dårlig i dette spillet. <_< Den enheten jeg personlig har mest agg mot bortsett fra alt av artilleri, er Cryocopterne. Har du ikke med tilstrekkelig antiluft i angrepsstyrken din, gjør de kort prosess når de støtter forsvaret.
 
#20
Synes spillet er ufattelig tregt for å være helt ærlig.
Det føles ræva og, synes det er vanskelig å skille enhetene fra hverandre og terrenget noen ganger.
Nettopp det som er aberet med uber graphics, det blir bare søle av det.

Liker heller ikke hvordan side scrollen er lagt opp, den skal lissom akselere når du har den lenge til en side, en funksjon som bare irriterer deg.

Når det er sagt, så vil jeg spille igjennom singleplayeren pga det hysteriske plottet og de cheesy rollene :D