Red Alert 3

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#21
Liker heller ikke hvordan side scrollen er lagt opp, den skal lissom akselere når du har den lenge til en side, en funksjon som bare irriterer deg.
Slik har det da vært i deres andre spill også i en tid nå. Det er noe jeg ble veldig vant til, og savner det fryktelig i spill som ikke har det.

I DoW2 for eksempel, så må jeg holde nede musa og dra den over matta flere ganger eller klikke på minimappet hvis jeg bare vil kikke på noe. Jeg føler jeg har mye mer frihet og kontroll med RA3 sitt kamera.

Synes spillet selv også er ganske artig, og er imponert over den merkelige balansen mellom enhetene. Liker den utrolig fargerike og stiliserte grafikken.
Grunnen til at jeg ikke satte meg helt inn i det etter å spille gjennom coop var at jeg suger online. Det er så utrolig mange aspekter man må ha kontroll over og se opp for. Det går så himla raskt at jeg blir helt deer-in-headlights til tider.

Jeg prøvde å rushe en fyr med T1 en gang, og rett etter at dem ble meid ned, så rushet han meg tilbake med dreadnoughts og apocalypse tanks. Da hadde jeg 6 raffinerier og akkurat begynt på T2.
 
#22
I starcraft så kan du bare stille sidescrollen til en sett hastighet, og gå raskt frem og tilbake, og du får en mye bedre flyt når du vet hvor du har den.

Og at det er mye å gjøre i multiplayeren er jo hele poenget, det er der man har hele grunnlaget for å bli god, og bli vant med selve spillet, enhetene og hvordan man bør angripe etc, og gjøre så mye som mulig..

Det er det starcraft er i stor grad kjent for, de har ikke multiple building selection heller, noe som tar multitasking og maco til en ny level.
RTS er trolig den eneste sjangeren som ikke har en skill cap siden det er umulig å gjøre alt samtidig, og det gjør den sjangeren til en utrolig bra sjanger for konkuransespilling, siden man må hele tiden prioritere hva man skal gjøre for å komme så nærme perfeksjon som du kan få til.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#23
Da er det det du er vant til, og da får du bedre flyt med det. Det betyr ikke nødvendigvis at det er "bedre" enn andre systemer. Jeg liker RA3 sin scroll fordi jeg kan zippe til en annen del av kartet raskere enn hvis jeg måtte klikke på minimappet eller edgescrolle med maks hastighet, mens jeg kan samtidig forsiktig panne rundt hvis jeg skulle ville det.