[NX] Red Dead Redemption 2

#1
Red Dead Redemption 2 kommer ut om en måned og det blir selvfølgelig å eie. Regner med dette røde og døde forumet har stor nok interesse for det til at det rettferdiggjør en egen tråd.

Siste nytt er at det kommer til å kreve 105 giggerbytes for installasjonen. Poster mer breaking news etterhvert som jeg leser dem.

Jeg skal forøvrig kjøpe dette spillet til min Microsoft Xbox One-konsoll.

Her er en tubb med levende bilder og lyd fra spillet for å få deg i rette stemninga
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Skal selvfølgelig ha denne spillen, RDR er kanskje mitt favorittspill fra de siste ti årene, så forventer selvsagt at dette blir årets geit.

Leker med tanken om å oppgradere både teve og ps4 for å spille dette i 4K HDR, meeeeeen... æææææh.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Du som er i mediebransjen burde helt klart ha en 4K-skjerm. Gjør det, gjør det!

Spilte ikke første, men skal plukke opp dette.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#4
Gikk relativt tidlig lei det første, men var god sort mens det holdt på. Så blir å skaffe.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#5
Skjønner ikke helt hypen. Spilte det første i kanskje 10-12 timer og det var helt greit, men ble lei etter at jeg fikk tilgang til hele kartet.
 
#6
Åpne verdener har blitt normen siden 2010 og jeg misliker generelt Western, men det er Rockstar som setter alle kluter til ... Så jeg regner med jeg skal ha det og at jeg kommer til å like det. Spent på om de har gjort noe crazy eller om de bare satser alt på scale og detaljnivå.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Likte enern veldig så dette blir kjøpt dag 1. Regner med at all dritten med sharkcards Bisonbucks blir forbeholdt multiplayeren som jeg sikkert ikke gidder røre.
 
#9
Genuint nysgjerrig; kunne de av dere som elsker eneren gi oss litt detaljer rundt hva dere forelsket dere i?
Jeg har plata satt inn i 360-en, og tenkte kanskje jeg skulle gi det en sjanse til, men ble litt stuss over den keitete narrativen og den daffe oppdragsdesignen innledningsvis sist jeg prøvde. Pluss at jeg har ikke nytt et Rockstar-spill siden Table Tennis.
 
#10
For meg var det detaljnivået og den uvanlige settingen som gjorde at det føltes veldig ekte tror jeg. Husker noen sammenlignet det med Ocarina of Time i sin tid og at jeg syntes det var rart å si, men at det egentlig stemte. Det er typisk litt kleint Rockstar-manus da og mindre kreative oppdrag enn GTA. Husker også, som noen sa, at det taper seg etter hvert. Brukte veldig lang tid på å orke meg gjennom siste tredjedel.
 
#12
Dersom Table Tennis er det eneste Rockstar-spillet du har likt de siste 12 år er det kanskje ikke noe poeng i å utdype hvorfor man liker Rockstar-formulaen?
"Nytt" :)

Jeg likte GTA IV ganske greit, og likte LA Noire, tross keitethet, siden det var genuint ambisiøst - men jeg tror GTA III var sist jeg ble aldeles oppslukt av åpen-verden-Rockstar.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Fordiiiii åpne verdner mister sin glød etter hvert, kanskje? Rockstar har sakte men sikkert bygd ut rammeverket i GTA3 i ulike retninger siden det kom ut, så hvert nye åpen-verden-spill fra dem vil være bygd over samme lest. Jeg pleier fortsatt å kjøpe Rockstar sine spill siden de alltid endrer fokus mellom hvert spill, men dette er samme filosofien som gjør at jeg har helt slutta å kjøpe åpen-verden-spill fra Ubisoft.

For min egen del så elska jeg settingen i RDR (alle timene brukt på å lese Sølvpilen under oppveksten sitter fortsatt i), syntes historiefortellinga var sedvanlig hit-or-miss som det pleier å være fra Rockstar, og etter hvert gikk lei siden jeg hadde fått metta på revolverdueller og hestejazz. Så sånn er nok det.
 
#15
Tror det skal litt til for at dette ikke blir et 9-10/10 spill.

Skal såklart ha det på dag 1.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#17
Min er det i hvert fall. Ser at Elkjøp selger det for 489 mens Platekompaniet tar 599. Må vel gå innom en Elkjøp-sjappe på freddan.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#19
Forhåndsbestilt det, for første gang på det jeg kan huske. Overraskende klar.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#20
Har ikke forhåndsbestilt, satser på å valse inn på Power eller Elkjøp når de åpner. Tiden får se om jeg angrer. Lenge siden jeg var Day-1-Crew. Tror muligens det var siste Halo eller noe.