[NX] Red Dead Redemption 2

#43
Fikk en liten scare her med at bonen ikke ville lese discer, men et presis lite slag fikk snurr på sakene igjen. Nå er det... En liten evighet med installering? Jeg trodde det var kødd da dere sa det tok halvannen time.
 
#47

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#48
Er glad jeg hadde satt av litt tid til installasjon og intro og ikke baserte meg på å spille fullt fra et tidspunkt ja.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#49
Spilte meg gjennom første del av introen, og merker jeg sliter med å venne meg til de seige bevegelsene og animasjonene. Bare en ting som å loote tar evigheter relativt til andre spill. Siste Open World-spill for min del var Horizon: Zero Dawn, som har veldig responsiv kontroll. Foreløpig føles det keitete, men det er nok snakk om en vanesak.

Jeg merker jeg tar meg i å ønske å spurte som i Horizon (Holde ned L3, som ironisk nok er knestående i RDR), men jeg har etter hvert forstått at det dvelende tempoet handler om stemning og det å skape en troverdig verden. Rockstar skal egentlig ha honnør for å tørre å ta seg tid, at ikke alt skal være tut og kjør. Så det er mer min feil enn spillets.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#50
Jeg tenkte det samme, inntil jeg kom litt videre (slutten av Chapter 1) og det gikk opp for meg hvor gjennomført det looting systemer er. Man KAN velge å være kjapp og rastløs og bare løpe over døde fiender og hente ammo og lignende automatisk, eller bruke lengre tid på looting. Ser for meg at looting er laget litt med tanke på multi-player også, og hvor mye spenning og nerver det blir i en looting-sekvens når det tar lang tid og er metodisk, og GunBlazer6969 kan sparke inn døra og blåse av deg hatten med carbine mens det hele pågår
 
#51
Spillet føles også kjappere når man starter skikkelig på lavere høydemeter.

Hadde akkurat en helt legendariskt oppdrag.
fylla med Lenny
som var på et enda høyere nivå enn tilsvarende oppdrag i kingdom comeback, for de som spilte det.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#52
Ok, så har spilt en god del i helga. Skal forsøke å kort oppsummere følelser, tanker, filosofier o.l jeg har rundt spillet.

Det er veldig bra.

Takk.

Nei men virkelig. Rent objektivt sett, finnes det et mer gjennomført spill enn dette? Det er omtrent ubegripelig hvor detaljert det går an å lage et spill. Hjernen min skjønner det liksom ikke. Det styggeste jeg kan si om spillet er vel egentlig at det ikke alltid er gøy, på den måten man forventer at et spill skal være gøy. Det er også hva jeg elsker med spillet. Tungt, metodisk, langdrygt, på alle de riktige måtene. Skytinga er ganske litt for treigt, har ikke helt fått til rytmen ennå, og altfor ofte klarer jeg ikke se fienden engang, som gjør at jeg bare blindt må stole på auto-aimen. Jeg skylder litt på 40 tommers TV som jeg sitter litt for langt unna (får 55 tommers 4k TV snart, må ringe Power i dag faktisk).

Er bare kommet til kapittel tre for øyeblikket, og oppdager stadig nye ting jeg kan gjøre, men dette er klart allerede GotY, det er liksom ingenting annet som engang måler seg med ambisjonen.

Protip angående looting. Man kan bare holde firkant, så gjør Arthur en haug med plukking. Hjelper masse med skrivebord o.l
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
#53
Har også fått lagt inn noen timer i dette, og i går innså jeg nok at dette kanskje er den beste spillopplevelsen jeg har hatt på mange år. Muligens den beste noensinne. Det er på ingen måte perfekt, men føler at irritasjonsmomentene jeg har lagt merke til hadde vært veldig vanskelig å eliminere, uten at noe annet hadde måttet lide av det.

Noe av det jeg elsker er den etterhvert kjente Rockstar-tyngden på ting. Ja, det gjør at figuren kjennes treig, hvis man sammenligner med andre spill, men det gjør også - sammen med sykt god bruk av lydeffekter - at verden føles fysisk, hard, tung - og det føles ikke som om ting flyter rundt i spillverden som slappe helium-ballonger. (Saint´s Row er verst i klassen her)

De beste øyeblikkene kommer av "tilfeldige" ting som skjer når man soser rundt i verden. I løpet av de 20 (?) timene jeg har spilt så langt har det vært flere minneverdige ting enn jeg kan huske i noe annet spill. For eksempel den gangen jeg red inn i en ny by på vei til postkontoret for å betale en bounty for å slippe lovens lange arm. Så blir jeg så oppslukt i detaljene i byen at jeg ikke ser at jeg rir rett på en annen kar på hest slik at jeg blir kasta av sadelen, og blir så forfjamsa at jeg ikke klarer å ta meg av vitnet som løper til loven. Så blir jeg wanted i det jeg nærmer meg postkontoret, så løper inn og forsøker å gjemme meg i et hjørne. Sitter så og ser at purken går på utsiden og ser seg rundt, ser ut som jeg er safe her inne.. så etter noen minutter ser det ut til at han skal gå videre, men velger isteden å ta en kikk inne på postkontoret, og da går han faen meg etterhvert inn i hjørnet. Heldigvis kunne jeg velge å overgi meg, så da betalte jeg den eksisterende bountien + den nye for fyren jeg kjørte på, og levde videre med skammen.

Sånne opplevelser +++ Og noen av stedene man får tilgang til etterhvert er helt fantastiske. Selv om jeg har sett trailere og lest mye om spillet er det fortsatt en haug med hakesleppende innhold som jeg ikke visste om.

Årets spill er det så uten tvil. Muligens tiårets, for min del. Definerende for senere generasjoners open world-spill, uten tvil.

Edit: Merket forresten at spillet føles merkbart mer responsivt etter man har blitt vant til feelen, og spillsystemene, noe jeg husker fra tidligere Rockstar-spill også. Trenger ofte å sove litt på spillopplevelsen for at det skal "åpne seg opp", og ikke forvente at de første timene er fantastiske.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#54
Kjøpte ny hest og klarte å trykke sirkel istedet for firkant. Dvs jeg slo hesten i trynen istedet for å klappe den. Endte opp med spark fra hesten og herlig ragdoll. Good times
 
#55
5-6 timer inn så langt. Jeg liker det godt. Veldig godt. Har også et hat/elsk-forhold til kontrollene i Rockstar-spill og hvordan det føles tungt, lite responsivt og tregt og den følelsen er definitivt her nå også og tar lang tid å bli vant til.
 
#56
Nå har vel jeg også tilbragt nærmere 7-8 timer i rdr2 og stiller meg bak dere.
Verden føles utrolig levende og byr hele tiden på noe, enten det er morsome situasjoner, eller sideoppdrag som dukker opp på veien.

I likhet med Shinra kjøpte jeg også ny hest i går, endte med å ri som faen opp en bakke for så å front til front kollidere med en jævla kjerre. Hesten døde momentant gitt...

Bare det å spille poker i dette spillet er herlig levende. Hvordan folk reagerer og animasjonene er fantastiske.
Dette er uten tvil GotY.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#57
Fikk spilt en god del i helga sjæl, og mens jeg skal vente noen dager til før jeg i det hele tatt tør snakke om GOTY eller lignende må jeg si jeg koser meg godt. Verdenen de har mekka, og alt av tilpassning osv. som er mulig er helt fantastisk.

Men som @Drauden nevner over her føler jeg de har tatt vekk en del av de quality of life greiene man har blitt vant til i andre open world spill, sikkert med vilje for skape immersion, men jeg er litt spent på om jeg er like overbærende om 10, 20 eller 30 timer som jeg har vært til nå. Føler allerede at å ri over halve kartet i snegletempo for å komme meg steder begynner å tære litt, spesielt når jeg får de samme NPC-aktivitetene om og om igjen (har fast travel nå, men det funker jo bare én vei :argh:).

Det at styringa er såppas tungvint virker også litt gutsy etter alt tynet GTA4 fikk for det samme (og jeg føler de backtracka på i femmern), men går jo greit etter litt tilvenning. Og sånn småplukk at de ikke fryser spillet på tutorials. Ble sånn passe lei av å loade checkpoint fordi jeg ikke klarte å få med meg duell-infoboksen i de 0.3 sekundene den flasher før du blir skutt i fillebiter. Og L2 for snakke-menyen... og R2 for å skyte fra hofta... :brainfuck:. Mye rart, men jeg har det jo fortsatt gøy...
 
#59
Tror man skal være bra sær om man mener at Rdr2 ikke er verdt pengene.
 

demake

Seksuelt godteri
#60
Som jeg frykta. Står over denne spillen.