[NX] Red Dead Redemption 2

Ganske skeptisk til at det bare var en kar som hadde hele originalkoden lokalt på en minnepinne som bare er forsvunnet.

Mer plausibelt at det var shitty kodet.
 

Terje

mostly harmless
Det var skremmende vanlig bare en generasjon tidligere å ikke ta spesielt god vare på gammel kode og andre assets. Men det var vel allerede bedre da RDR1 kom ut ja, høres ikke plausibelt ut.
 
Ble ferdig for et par dager siden og er ikke kjempebegeistret altså. Helt klart et banebrytende spill hva gjelder grafikk og omfang. Synes også det er veldig godt på å veksle mellom høyt og lavt, små og store detaljer for å få f. eks. bankran til å føles som noe spesielt. Historien er typisk langdryge og svært ujevne Rockstar-greier da med bare et par minneverdige figurer og høydepunkt. Men mesteparten av spillet er rett og slett å ri fra A til B og fantasiløse, ensformige skyteoppdrag med kjipe mekanikker. F. eks. den eneste indikatoren på at du har blitt skutt er at hovedpersonen noen ganger skriker ut når han blir truffet, en lyd som forsvinner lett i all larmen. Så plutselig får du bare Game Over. Det er masse sånt. 7/10? Sorry. Jeg likte bedre RDR1. Det hadde bedre skyting, slik jeg husker det, og mer kreativt oppdragsdesign. Det er Celeste som er GOTY, ikke sant? ( :
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ble ferdig for et par dager siden og er ikke kjempebegeistret altså. Helt klart et banebrytende spill hva gjelder grafikk og omfang. Synes også det er veldig godt på å veksle mellom høyt og lavt, små og store detaljer for å få f. eks. bankran til å føles som noe spesielt. Historien er typisk langdryge og svært ujevne Rockstar-greier da med bare et par minneverdige figurer og høydepunkt. Men mesteparten av spillet er rett og slett å ri fra A til B og fantasiløse, ensformige skyteoppdrag med kjipe mekanikker. F. eks. den eneste indikatoren på at du har blitt skutt er at hovedpersonen noen ganger skriker ut når han blir truffet, en lyd som forsvinner lett i all larmen. Så plutselig får du bare Game Over. Det er masse sånt. 7/10? Sorry. Jeg likte bedre RDR1. Det hadde bedre skyting, slik jeg husker det, og mer kreativt oppdragsdesign. Det er Celeste som er GOTY, ikke sant? ( :
 
Sånn bortsett fra at skjermen blinker rødt når du blir truffet da.
Gjør den det? Skjer i så fall så kjapt, samtidig som så mye annet foregår, at jeg ikke registrerer det for jeg har dødd veldig mange ganger på denne måten. Løsningen min ble etter hvert å minne meg selv på å kikke på de to centimetrene av skjermen de har dedikert til helsemåleren med jevne mellomrom. Og designet er fullt av lignende rusk etter min mening. Føler det er altfor vanlig i spill av denne typen, og ganske trist, når man bruker fantasillioner på å bygge enorme detaljerte verdener og så forsømmer det mest grunnleggende. Det er interessant å sammenligne med suksessfulle indiespill hvor de ikke har så mange andre kort å spille på enn design, hvor intuitivt og flytende spill kan være.
 
Når du er på kanten til å dø er skjermen så og si blodrød, så det er imponerende om du ikke legger merke til det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg har ikke hatt mye problemer med å merke når jeg har blitt skutt på, men det er vel en sånn Your Miles May Vary-greie.

Ellers så er jeg fortsatt på Chapter 2. Får ikke spilt mye, og når jeg spiller så farter jeg rundt uten en pul å gi. Og da har spillet klart å gjøre det det skal for min del. Mye jeg kunne pirka på, men når jeg etter 24timer fortsatt synes det er greit å ri (synes det er nærmest mediterende) så har de klart noe riktig.
 
Her fra et YouTube-klipp. Ingenting rødt som jeg kan se på skjermen og nær død hovedperson.

Ser nå at det kommer en effekt når man blir skutt da. Men den er veldig kjapp og nesten helt lik den som kommer når man dreper noen.

11111.png


Jeg synes dette er objektivt dårlig design og noe som definitivt blir mer plagsomt senere i spillet.

Det er ikke noen big deal i seg selv altså, men jeg føler det er symptomatisk for spillet og grunnen til at jeg sa det jeg sa da. : p

Jeg er enten for snill med folk, sånn at de blir mistenksomme og freaked out, eller så blir jeg helt sånn robotmaskin analytisk. Send hjelp.
 
Hvis du ser her, så ser du at skjermen blir rød når du er kritiske skadet.

 
Synes den videoen forklarte godt hvorfor det ble et problem mot slutten av spillet. Effekten dukker jo ikke opp før man er basically død, type man tåler ett skudd til? Mot slutten av spillet er det veldig mange oppdrag mot veldig mange fiender på en gang, når man da ikke får tydelig feedback før helt på tampen av at man er dau så da er det sannsynlig at man går ned før man rekker å legge merke til effekten. Enig med Shinra i at dette er en case hvor det er individuelt om det blir et problem eller ikke.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg har heller ikke noe problem med å merke når jeg er like ved å dø. Kommer vel også opp at man kan trykke høyre-pil for å ta remedy, evt hoppe inn i item-menyen og spise noe. De gangene jeg dør likevel har jeg vært klar over at det var like før.

E: men mulig man kunne fått varsel litt før ja.
 
D

Deleted member 91

Gjest
For hva det er verdt var det akkurat samme pisset i GTA5, alt for lite tydelig når du var ett skudd unna å paie. Rockstar-spill de siste ti åra er generelt sett ikke for deg som synes Gameplay og faktisk bra spilldesign er like viktig som Dyr Og Detaljert Verden. GTA var tålelig i store mengder fordi spesielt kjøringa faktisk hadde bittelitt dybde og variasjon, å kave rundt til fots har alltid vært høykonsentrert aids