Ris & Ros

#81
Agahnim:
Trenger du briller? G-en står ikke høyere oppe, se på linjen som går igjennom den. Om du ikke har fått det med deg er alle bokstavene i ordet spillegal - untatt P-en - med i logoen til Metal Gear Solid.

Shigsy:
Vi har en Nintendo-inspirert og, men uten ringen så er den kanskje ikke like lett å kjenne igjen.
 

oma

Village Drunk
#82
jeg likte ikke den gråfargen som er på hver sin side av siden.. grått passer ikke sammen med de andre fargene der..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#84
Fargene er gode, dere er på rett vei angående dem.
Men de logoene må rett og slett kuttes ut, de ser ikke ut. Tenk deg at hver av de logoene er laget for å passe sammen med den grafiske profilen til hvert av spillene/selskapene de er laget for, og det er der vi er vant til å se dem, ikke som overskrifter på Spillegal.
Det ser feil og amatørmessig ut og de må bort nå.
 
#85
Jeg er enig med Yetipants på denne. Er det ikke på tide at Spillegal får en egen logo folk kan forbinde med siden? Jeg mener, alle firmaer, nettsider og foreninger har sin egen logo, nettopp fordi folk skal ha noe de regner som kjennemerket for det aktuelle navnet. Kopiering av andres logoer er bare lavmål. Jeg skjønner ideen bak, men ... nei.
 
#86
Logoer (i flertall) er en jævla dårlig idé. Og når de i tillegg er så dårlig formatert tror jeg det blir vanskelig å appellere til noen som helst. Nesten halve skjermen min er grå. Interfacen har d-preg over hele seg.

"Med enda en relansering av forsiden har vi tenkt nøye på hva vi vil med Spillegal."

Tenk nøye en gang til.

"Det vi har kommet frem til er at vi vil skifte fokus fra en generell spillside med ambisjoner om å dekke alt, til en mer personlig side som skriver om det vi er interesserte i."

En blogg med andre ord? Problemet er vel at dere nå er blottet for ambisjoner, og heller satser på tilfeldig munndiare.

"Vi håper med det at vår lidenskap og engasjement vil smitte over på dere som lesere, eller at dere i det minste vil få litt god lesning."

Da er det vel på tide at dere får dere et interessant liv? Det er ikke til å stikke under en stol at skribleriene deres ville hatt godt av litt struktur. For dere har vel en plan med det dere gjør? Ja, bortsett fra å formidle følelser, mener jeg.

"Det som skrives på siden er helt og holdent våre meninger, og vi er ikke redde for å mene noe annet enn hva de fleste mener."

Hva faen?

"Det vil også si at vi ikke nødvendigvis er enige oss selv i mellom, og vi vil derfor ha flere syn på samme sak så ofte det lar seg gjøre."

En blogg med flere forfattere som ikke deler verdisyn? Så interessant. Si meg, krangler dere åpenlyst også?

Konklusjon: Dere mangler struktur. Ønsker dere å være et alternativ til noe som helst, må dere ha noe å tilby. Retroartikkel hver onsdag. Tre anmeldelser i uken. Nyhetsdiskusjoner. På den måten kan dere i det minste skaffe en fast leserskare. Men viktigst av alt, dere må ha en idé. Hva skal layouten formidle? Vi ønsker å være en uavhengig motvekt til tabloidavisene. Vi er kanskje ikke størst og raskest, men vi har gode og engasjerte skribenter.

Hvis dere ikke ønsker at spillegal primært skal være en side for de som besøker forumet, ikke omvendt.
 
#88
Om du ikke har fått det med deg er alle bokstavene i ordet spillegal - untatt P-en - med i logoen til Metal Gear Solid.
[/b]
Hvordan i all verden er det relevant?


Hvis du zoomer inn vil du se at G-en ligger litt over den rød streken, mens de andre bokstavene ligger rett på den.


Det er for stor avstand mellom E-en og G-en, og bokstavene er ikke på rett linje her heller.


Denne er vel egentlig den verste. Det er for liten avstand mellom I-en og L-en, E-en og G-en, og G-en og A-en. Grunnen til det er at L-ene lager et veldig stort tomrom, som får det til å se ut som at det er stor avstand mellom L-en og bokstaven som kommer etterpå. Selvom det nødvendigvis ikke er det, oppfatter øynene våre det slik.

Jeg har forresten utdanning i dette, så jeg vet sånn noenlunde hva jeg snakker om.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#89
Selv synes jeg Sega-ripoffen er den aller mest horrible - den stripen som går gjennom alle bokstavene er ujevn og har forskjellig bredde, gjerne innen samme bokstav. Sjanseløst. :(
 
#91
Selv synes jeg Sega-ripoffen er den aller mest horrible - den stripen som går gjennom alle bokstavene er ujevn og har forskjellig bredde, gjerne innen samme bokstav. Sjanseløst. :(
[/b]
Den skal faktisk være slik. Om du ser på bokstavene S, E, G og A, som altså danner ordet SEGA. Men du er vel bare bitter fordi vi ikke brukte din logo? :p
 
#92
#93
<div class='quotemain'>
Selv synes jeg Sega-ripoffen er den aller mest horrible - den stripen som går gjennom alle bokstavene er ujevn og har forskjellig bredde, gjerne innen samme bokstav. Sjanseløst. :(
[/b]
Den skal faktisk være slik. Om du ser på bokstavene S, E, G og A, som altså danner ordet SEGA. Men du er vel bare bitter fordi vi ikke brukte din logo? :p
[/b][/quote]
Jaha? Den Sega-logoen jeg fant via Google har ikke en midtstrek som skifter bredde helt uten videre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Den skal faktisk være slik. Om du ser på bokstavene S, E, G og A, som altså danner ordet SEGA.[/b]
Sega er uenig med deg:

(Fra Spillegal)


(Fra Sega)

Jeg merket opp tykkelsen på stripa for å vise hva jeg mener. Legg også merke til at S-en i SG-logoen ser forskjellig ut fra Segas logo. Jeg merker meg hvor godt du sjekket dette før du informerte meg om at det "skal være sånn".
Men du er vel bare bitter fordi vi ikke brukte din logo? :p[/b]
Klart, jeg er bitter for at dere ikke brukte noe jeg slang sammen på fem minutter. Som etter alt å dømme var mer enn dere brukte på dette her. Zing.

Sånn at folk skal få se hva jeg snakker om:
 
#95
Konklusjon: Dere mangler struktur. Ønsker dere å være et alternativ til noe som helst, må dere ha noe å tilby. Retroartikkel hver onsdag. Tre anmeldelser i uken. Nyhetsdiskusjoner. På den måten kan dere i det minste skaffe en fast leserskare. Men viktigst av alt, dere må ha en idé. Hva skal layouten formidle? Vi ønsker å være en uavhengig motvekt til tabloidavisene. Vi er kanskje ikke størst og raskest, men vi har gode og engasjerte skribenter.

Hvis dere ikke ønsker at spillegal primært skal være en side for de som besøker forumet, ikke omvendt.
[/b]
Faste spalter som følger en tidsramme? Dummeste jeg har hørt. Har du sett andre spillsider som gjør noe slikt? Eneste jeg kommer på er The 1UP Show. Du kan heller ikke forvente at vi skriver noe som helst til en deadline. Dette er frivillig arbeid som gjøres for dere, og vår egen entusiasme over spill. Vi skriver hva vi vil, når vi vil. Om jeg får en idé om en artikkel jeg skal skrive, bør jeg da vente med den til fredag for at enkelte skal kunne forvente den? Eller skal jeg presse ut noe tankeløst om det dukker opp en fredag uten en ny artikkel? Det er ingen sider som satser noe som helst på å la leserne ha tidsrammer å forholde seg til. Er nesten ingenting å tjene på det. Folk kikker på siden når de vil, og de som faktisk gjør det, gjør det gjerne flere ganger. Folk som kun vil titte innom på spesielle dager i uken, er ikke engasjerte nok til at vi vil stresse for å imøtekomme deres ønsker. Ingen spillsider ville gjort noe slikt.
Du sier at vi trenger en idé, noe vi skal formidle. Igjen, det finnes ingen sider som gjør slikt. Det handler faenmeg ikke om image. Vi skriver hva vi føler, mener og opplever. I seg selv er det mye mer enn de fleste andre spillsider der ute. Det finnes tross alt tusenvis av sider med akkuratt de samme tekstene og nyhetene. Vi trenger ikke å gå ut av vår vei for å være unike. Om du ikke liker tilbudet vi stiller deg, har du som sagt tusenvis av alternativer som alle vil føles veldig familiære.

De "tøffe" kommentarene du stiller til Om Oss-greia er ubetydelige. Om du dømmer siden etter den infoen som står der, og kanskje måler den opp mot produktet for å finne feil, gjør du feil. Du kan kritisere så mye du vil, men du ser vel at slike kommentarer er lite produktive?
 
#96
Misforstår jeg dere, om dere sier at ulikhetene mellom noen av fontene og originalene er såpass store at dere heller vil ha dem fjernet fra siden? Selv synes jeg nemlig at de er hyper-nostalgiske og liker dem svært godt.
 
#97
Det jeg vil frem til at dere bør gjøre det skikkelig, noe dere ikke har gjort. Men noe eget hadde dog vært å foretrekke.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#98
Liker at lillafargen i logoene er anderledes enn den i bakgrunnen. Veldig bra.

Eneste jeg egentlig liker med det nye skinnet til forsiden er de alternerende bakgrunnene på kommentarene. De er stilige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#99
Misforstår jeg dere, om dere sier at ulikhetene mellom noen av fontene og originalene er såpass store at dere heller vil ha dem fjernet fra siden?[/b]
Det har ingenting med det å gjøre, for tusan! Sist jeg sjekket var Spillegal verken en del av Metal Gear-serien, en avdeling av Sega, utviklingsstudio for Nintendo eller en fanside for Unreal eller Halo laget av trettenåringer. Det er derfor jeg lurer på hvorfor dere da bruker logoene til disse institusjonene. Det gir ingen mening, er forvirrende, og - siden du tydeligvis ikke leste Agahnims innlegg - stygt.
Det at logoene ikke ligner på originalene er bare en ekstra mark i det råtne eplet.