Sølvguttene fremfører Halo 3-musikk

#1
(Er usikker på om dette er riktig sted, eventuelt kan en moderator flytte tråden.)

Den 28. september spiller Ronnie Le Tekrø og Sølvguttene sammen i Jacobkirken i Oslo, og musikken de fremfører er altså hentet fra Halo 3. I tillegg til musikken, skal en kunstgruppe kalt "For your eyes truly" fremføre bilder og animasjoner hentet fra spillet.

Om dette arrangeres i sammenheng med Halo 3 -lanseringen i Europa vet jeg ikke, men siden det kommer ut knappe to dager tidligere, så kan vi vel regne med det.

X6.no lover oss "kormusikk, gitarsoloer og visuell kunst", og selv om førstnevte kanskje ikke er min egen favoritt, så vil jeg uansett prøve å få med meg dette.

Er ganske spennende med et prosjekt som dette i Norge, og jeg vil gjerne oppleve det.
Jeg synes dessuten at det er litt spesielt at spill, et skytespil sådan, blir akseptert i den grad at det flyttes inn i kirken.
 
#2
Kormusikk er noe jeg prøver å stenge ute for harde livet de gangene jeg tvinges med i kirka, men kormusikken i Halo er noe utenom det vanlige. Main themet i Halo er fantastisk pga. korsangen synes jeg. :p
 

Endre

Ødela forumet
#3
I utgangspunktet likte jeg tanken på at noen skulle fremføre musikken fra Halo, spesielt hvis det var av eget initiativ, fordi de satt pris på musikken. Dessverre er det nok ingen tilfeldighet at det faller så nærme lanseringsdatoen, og det blir vel enda mer opplagt når jeg sier at jeg fikk en pressemelding fra Microsoft med omtrent samme tekst som hos X6.no.

Jeg blir egentlig ikke overrasket om de selger Halo 3 i kirka. :D

Redigert: Musikken fra Halo eller Halo 3? Det passer ikke helt å si at Halo har en så stor "kulturell status", for så å fremføre musikken fra 3ern (som ikke har noen som helst status per i dag). Det er kanskje ikke vits å kaste bort mer tid på å fundere over noe som mest sannsynlig er et markedsføringsstunt fra Microsoft ...
 
#4
Minner meg nesten litt om Video Games Live konseptet, noe jeg i hvert fall skulle ønske jeg kunne få med meg en eller annen gang. Dere kan se Halo bli fremført live på en VGL-konsert av Yale Symphony Orchestra Hadde vært kult å se om de hadde klart å fått til noe så bra her hjemme i Norge, hadde absolutt deltatt om jeg var i nærheten.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#6
SITAT(Endre @ 30.08.07, 22.58) 79933
Det er kanskje ikke vits å kaste bort mer tid på å fundere over noe som mest sannsynlig er et markedsføringsstunt fra Microsoft ...
[/b]
Mest sannsynlig et markedsføringsstunt? Hva skulle det ellers være?
 

Sancti

Terrorkatt
#7
Åh, jeg vet ikke. Kanskje Microsoft plutselig ble klar over at Halo ikke bare er et viktig spill, men også et sentralt element i vår tids populærkultur? Halo er som kjent et av de viktigste verkene i den senere videospillhistorien, en spillserie kjennetegnet av svært karakteristisk og velrealistert visuell presentasjon, spektakulær og inderlig vakker musikk og ikke minst en nyansert og forbløffende dyp fortelling om liv, død og kunstig intelligens. De kommende generasjoner vil kunne se tilbake på det tidlige totusentallet og se Halo som en strålende milepæl, selve øyeblikket da videospillmediet realiserte sitt sanne potensial og ble relevant kunst.

En slik majestetisk spillserie må nødvendigvis kunne feires med Sølvguttene og Ronnie Le Tekrø uten at vi stiller spørsmålstegn ved Microsofts dedikasjon til vår felles kulturarv. Og hva er vel kormusikk, gitarsoloer og visuell kunst uten svært viktige bidrag til det kulturelle landskapet?
 
#8
Enda en godnyhet.

Play! A Video Game Symphony kommer til Norge i oktober, og skal fremføre musikk fra blant annet Halo, World of Warcraft, Final Fantasy, Super Mario Bros, The Legend of Zelda, Metal Gear Solid, Sonic the Hedgehog og The Elder Scrolls: Morrowind. Vi loves det største arrangementet hittil!

Prisene starter fra 400 for dårlige plasser og 500 for gode.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#9
SITAT(Sancti @ 31.08.07, 12.47) 79965
Åh, jeg vet ikke. Kanskje Microsoft plutselig ble klar over at Halo ikke bare er et viktig spill, men også et sentralt element i vår tids populærkultur? Halo er som kjent et av de viktigste verkene i den senere videospillhistorien, en spillserie kjennetegnet av svært karakteristisk og velrealistert visuell presentasjon, spektakulær og inderlig vakker musikk og ikke minst en nyansert og forbløffende dyp fortelling om liv, død og kunstig intelligens. De kommende generasjoner vil kunne se tilbake på det tidlige totusentallet og se Halo som en strålende milepæl, selve øyeblikket da videospillmediet realiserte sitt sanne potensial og ble relevant kunst.

En slik majestetisk spillserie må nødvendigvis kunne feires med Sølvguttene og Ronnie Le Tekrø uten at vi stiller spørsmålstegn ved Microsofts dedikasjon til vår felles kulturarv. Og hva er vel kormusikk, gitarsoloer og visuell kunst uten svært viktige bidrag til det kulturelle landskapet?
[/b]
Si meg, onanerer du mens du skriver?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#10
SITAT(Mongis @ 07.09.07, 13.49) 80956
Enda en godnyhet.

Play! A Video Game Symphony kommer til Norge i oktober, og skal fremføre musikk fra blant annet Halo, World of Warcraft, Final Fantasy, Super Mario Bros, The Legend of Zelda, Metal Gear Solid, Sonic the Hedgehog og The Elder Scrolls: Morrowind. Vi loves det største arrangementet hittil!

Prisene starter fra 400 for dårlige plasser og 500 for gode.
[/b]
Detta har jeg allernede nevnt i musikkdelen av forumet, under høstens konserter :p
Vurderer sterktt og sjekke det ut :)
 
#13
Var der, var helt greit.

Digga mer vorspielet med champagne i kjellern microsoft inverterte på jeg.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#15
Tror reklameshowet til Microsoft var åpent for alle som hadde billett, så man trengte ikke å være noen i norsk spillbransje for å bli invitert.
 
#16
Nei det var ikke åpent for noen.
Kun invitasjon.
Det var samling med noen folk nede i kjellern med en liten tale og sjampis, gamereactor, ronny le tekrø og annet småkjent.

Jeg ble invitert fordi Klanen min er sponset av microsoft, og vi skal arrangere Halo3/gow NM.
Så fikk vi gratis halo3 hele gjengen.

Spillbransjen har jeg vært ute av i snart ett år, men skal rimelig kjapt tilbake inn igjen ser det ut til.