Lodin, mener du virkelig at det er bedre en GTA IV? På hvilke måter?
Oppdragene er mer varierte enn følg etter han karen her sin udødlige bil eller dra hit og skyt noen folk og ta stashet deres. De fleste minigamene er jævla artige og gir igjen enda mer variasjon. Ikke bare er det masse minigames, men og tilfeldig aktiviteter man ikke aner noe om. Jeg skyøt tilfeldigvis noen rivaliserende gjengmedlemer og plutselig poppa det opp beskjed om at man kan drive by'e folk for penger og respekt mens klokka teller ned.
Man blir hele tiden belønnet for å gjøre ting. Har du tatt tre levels av politigreiene? Versågod, to unike gunnere i basen din? Har du tatt tre til? Da har du jaggu evig ammo til samtlige pistoler. IV derimot gir en omtrent aldri noe som helst. Her, ta detta bedritne helikopteret fordi du skøyt 200 duer.
Kuttescenene er helt hysteriske. Mens Niko ikke gjør annet enn å sutre om alt det jævlige han gjorde under krigen gjør hovedpersonen din det. Han eller hun er en psykotisk jævel som dreper folk for fote bare fordi han kan. Man er lett den ondeste personen i hele spillet.
Personlig elsker jeg spill hvor man kan style karakteren sin og det gjør SR2 så til de grader bra. Valgmulighetene er på høyde med de fleste sportspilla til EA. Faen så digg å kunne bruke noe annet enn stygge joggedresser og fæle hawaiiskjorter.
Man kan spille en kar med cockney akksent. Ja, dette er også en grunn til at det er bedre enn IV.
Personlig liker jeg skytinga bedre. Noen liker sikkert den taktiske måten man gjør det på i IV med dukking og cover, men jeg foretrekker at man bare skal sprute mest mulig kuler over alt. Man merker at det er samme folka som laga Punisher spillet fra noen år tilbake. Å pælme folk fra bruer ned på motgående tog blir aldri old.
I grunn er det eneste jeg savner den mer realistisk kjøringa hvor man nesten aldri kan kjøre i topphastigheten og fysikkmotoren som lar folk sjangle omkring og bli truffet av biler.
Når det gjelder bugs kom jeg aldri over noen showstoppere. Ting som at tønner svever i lufta og at lik sitter fast inni bildeler ødelegger ingenting. Det kræsja bare en gang og det var fordi 360en ikke greide å spille av en mp3.
Så ja, dette er uten tvil årets beste sandkassespill og alle bør prøve det en eller annen gang. Kommer sikkert til å bli rimlig i diverse bruktsjapper etterhvert.