Saints Row 2 [360, PS3, PC]

Er Saints Row 2 virkelig verdt 500,- eller er det bedre å vente til det blir billigere? (Med tanke på at det er så mange andre kule spill som kommer ut før jul):)

Er Saints Row 2 virkelig verdt 500,- eller er det bedre å vente til det blir billigere? (Med tanke på at det er så mange andre kule spill som kommer ut før jul):)
Jeg bestilte det fra videogamespluas.ca for rundt 370kr ;)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Bare synd tollgutta er på krigsstien for tiden.

D

Doctor Downs

Gjest
Lurer på om det kunne blitt noe business ut av om jeg hadde tatt bestillinger på spill til meg i England, tatt ut kvitteringa og videresendt til Norge?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
20 kroners forsikring mot 150 kroners tollavgift? Jeg tror du har funnet en nisje der.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Men det er nok mer jobb en som så, for det er nemlig ingen kvittering å ta ut. Må nok ny emballasje og avsender til.

D

Doctor Downs

Gjest
Så jeg tar betalt for fersk boblekonvolutt, porto og litt til for tjenesten, og sender til Norge. Hm...

Lodin

Der Waaaah
:eng: Trur de fleste her ville gitt noen kroner mer fordi de vet hvem det er som sender spillet og ikke en tilfeldig stinker fra eBay.

Jo da, klart det. Men personlig synes jeg det er litt merkelig at så mange er så skeptiske til eBay når det er så å si 100% sikkert. Da tenker jeg blant annet på Paypals buyer protection og slikt. Og hvis man bestiller spill regelmessig fra eBay så vil man jo finne forhandlere/privatpersoner man vet leverer pålitlig, raskt og på leveringsdatoen osv.

Eneste som er negativt med eBay er at hvis du skulle bli utsatt for svindel, så tar det opptil halvannen måned før man får pengene igjen fordi man må igjennom forhandlinger og slikt. På Play.com og sikkert en del andre nettbutikker tar det 2-4 dager hvis pakken skulle forsvinne eller lignende.

Lodin, mener du virkelig at det er bedre en GTA IV? På hvilke måter?

Hvis det er slik må jeg nesten vurdere å kjøpe det. :tenke:
Har hele tiden sittet med inntrykket at hele Saint Row-serien er veldig middelmådig, men jeg tar kanskje feil?

Jeg kjøpte spillet igår! Og dæven, for et bra spill!
Noen som vet hvordan man får tak i et helikopter? :ler:

Lodin

Der Waaaah
Lodin, mener du virkelig at det er bedre en GTA IV? På hvilke måter?
Oppdragene er mer varierte enn følg etter han karen her sin udødlige bil eller dra hit og skyt noen folk og ta stashet deres. De fleste minigamene er jævla artige og gir igjen enda mer variasjon. Ikke bare er det masse minigames, men og tilfeldig aktiviteter man ikke aner noe om. Jeg skyøt tilfeldigvis noen rivaliserende gjengmedlemer og plutselig poppa det opp beskjed om at man kan drive by'e folk for penger og respekt mens klokka teller ned.
Man blir hele tiden belønnet for å gjøre ting. Har du tatt tre levels av politigreiene? Versågod, to unike gunnere i basen din? Har du tatt tre til? Da har du jaggu evig ammo til samtlige pistoler. IV derimot gir en omtrent aldri noe som helst. Her, ta detta bedritne helikopteret fordi du skøyt 200 duer.
Kuttescenene er helt hysteriske. Mens Niko ikke gjør annet enn å sutre om alt det jævlige han gjorde under krigen gjør hovedpersonen din det. Han eller hun er en psykotisk jævel som dreper folk for fote bare fordi han kan. Man er lett den ondeste personen i hele spillet.
Personlig elsker jeg spill hvor man kan style karakteren sin og det gjør SR2 så til de grader bra. Valgmulighetene er på høyde med de fleste sportspilla til EA. Faen så digg å kunne bruke noe annet enn stygge joggedresser og fæle hawaiiskjorter.
Man kan spille en kar med cockney akksent. Ja, dette er også en grunn til at det er bedre enn IV.
Personlig liker jeg skytinga bedre. Noen liker sikkert den taktiske måten man gjør det på i IV med dukking og cover, men jeg foretrekker at man bare skal sprute mest mulig kuler over alt. Man merker at det er samme folka som laga Punisher spillet fra noen år tilbake. Å pælme folk fra bruer ned på motgående tog blir aldri old.

I grunn er det eneste jeg savner den mer realistisk kjøringa hvor man nesten aldri kan kjøre i topphastigheten og fysikkmotoren som lar folk sjangle omkring og bli truffet av biler.
Når det gjelder bugs kom jeg aldri over noen showstoppere. Ting som at tønner svever i lufta og at lik sitter fast inni bildeler ødelegger ingenting. Det kræsja bare en gang og det var fordi 360en ikke greide å spille av en mp3.
Så ja, dette er uten tvil årets beste sandkassespill og alle bør prøve det en eller annen gang. Kommer sikkert til å bli rimlig i diverse bruktsjapper etterhvert.

Du har gode argumenter der. Må si at jeg er enig med deg.
Jeg har hittil spilt i ti timer og er rett og slett forelska i spillet. :D

Kult at det endelig er kommet et brukbart alternativ til GTA-serien. Gleder meg til å prøve dette, men tviler veldig på at jeg blir å like det bedre enn IV. Det var to hovedgrunner til at jeg likte GTA IV så godt som jeg gjorde; stemningen og detaljenivået. Det var ingenting som ikke føltes ordentlig gjennomført i det spillet, og det fikk virkelig til å skape en fantastisk levende og personelighetsrik by i form av Liberty City. Og vet dere; hele det sosiale aspektet av spillet synes jeg fungerte strålende. Det gjorde at karaterene i historien ble noe annet enn en statister i cut-scenene og det hjalp bare enda mer med å få verdenen til å føles troverdig. Å klage på denne delen av spillet synes jeg ikke at holder mål. Det var fult mulig å overse det totalt om man ikke gadd å invistere tid i det.

Har masse flere eksempler å trekke fram, men gidder ikke just nu. Poenget jeg vil fram til er uansett at jeg er en av dem som virkelig likte den nye retningen til GTA-serien. Jeg syntes også at San Andreas var knallbra fram til historien sluttet å ta etter Boyz N' the Hood, hvor det rett og slett ble for tullete og ufokusert så det forklarer vel en del om hvorfor. Jeg kan faktisk tro på at Saint's Row får til selve sandkassekonseptet bedre enn IV hvis en er ute etter så mange og varierte aktiviteter som mulig. Men dette er vel ikke fokuset til IV heller? Jeg kan se at de som ville ha et nytt San Andreas ble skuffet, men nå som de også har et bra alternativ bør vel alle være glade?

Slenger meg på Saints Row 2 bølgen. Var selv meget skeptisk til om dette var noe, men herregud for ett knall spill. Har klokket inn over 20 timer og det eier IV på alle områder. Saints Row er faktisk kult å spille. Er selv stor fan av GTA men VI skuffet stort på gameplay, Saints Row er mer som Vice eller San Andreas og jeg elsker det.

Har noen her rundt Saints Row 2 og prøvd ut cheatsene?
Det står noen steder at man ikke får achievements dersom man bruker cheats, men
gjelder dette kun på missions eller får du ikke achievements i det hele tatt?

Lodin

Der Waaaah
Det er som med GTA. Lag en save fra der du vil starte å jukse for så å putte inn kodene. Når du så er klar til å fortsette å spille orntlig laster du bare opp den saven.