Satoru Iwata

Nintendo president Satoru Iwata sa i en tale til Japan Economic Foundation at online spilling foreløpig ikke er viktig. Han mener at mange folk ikke gidder å bruke penger på Internett-tilkobling, og at mange synes det er vanskelig å koble seg på nettet.

Det er ikke akkurat en nyhet at Nintendo ikke satser på online-spilling, men jeg hadde faktisk forventet at de kom til å begynne litt med det. Online-spilling er ikke viktig for meg personlig, men jeg vet at det er viktig for mange andre. Jeg tror online-spilling er viktig for å tiltrekke mainstream-gamere til Cuben. Det er da fortsatt uvist om Nintendo
vil bringe Revolution online.

Edit:
Kilde: vg.no

Trur neppe de kommer sjøl online, men gjør det samme som de har gjort med GameCube. Nemlig at det er opptil hver spillutvikler-team om de vil ha online-mulighet på spillan sine. Selvfølgelig håper jeg at de i slutten av "N5's" leve alder vil komme med ett-eller-annet fiffig. For meg holder det med å laste ned hi-score lister og sånt, eller å laste ned spøkelser fra de beste runde-tidene fra kjørespill.

Jeg syns det er helt fint. Jeg syns det også er veldig få spill som fungerer online i lengden, så det er ikke så mye å satse på. Man får større glede av offline spill, mener nå jeg. Så det er veldig bra at de ikke satser på denslags. Jeg liker absolutt ikke online spill. Det er kun et par unntakk, men de har jeg gått lei de også gitt.

Nintendo satser mer på gameplay i spillene sine, det var hvertfall det de sa på E3, og det tror jeg faktisk på. Ser f.eks. frem til det nye Super Mario Bros. på DS.

Jeg har overhode ikke no sans of denne
"Samle venner til å spille GC og GBA i lan greia".

Kjøpte faktisk Final Fantasy i tro om at jeg kunne gjøre dette,
men vis alle som skal spille må ha GBA blir det en ganske kjip situasjon.
Jeg kjenner kun 2 som har GBA, og hverken av dem har en
slik ledning til å feste til hverandre. (Husker ikke navnet)

Når jeg ikke kunne spille FFCC i multiplayer måtte jeg kjøre single.
Og gud for et kjedelig spill. Et pill rottent spill med lekker grafikk er
liksom ikke nok. Vedder på at Multiplayer også stinker.

Hvis de lanserer en KUN online konsoll, så blir den en fiasko, det vet jo alle at den ikke hadde kommet til å selge millioner på millioner.
Det er vel det han kanskje prøver å si, Nintendo gidder ikke å gå online halvhjertet, de venter til markedet er der for så å slå til med alt de er gode for...

Opprinnelig skrevet av Shadar@08.07.2004, 13.52
Du vedder, ja?

Flott at du uttaler deg om noe du OVERHODET ikke har greie på.
Hva er greia med deg egentlig?
Virkelig burde en som gikk ut av BI med 5 etellerannet i snitt kunne
finne på et bedre navnt enn Shadar. eller var du rusa?

Hvordan veit du at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om?
Du kaller deg selv et medlem?

Du er dum!
Det funker nesten like bra som ditt forrige innlegg.

Opprinnelig skrevet av Pepper@08.07.2004, 13.49
Jeg har overhode ikke no sans of denne
"Samle venner til å spille GC og GBA i lan greia".

Kjøpte faktisk Final Fantasy i tro om at jeg kunne gjøre dette,
men vis alle som skal spille må ha GBA blir det en ganske kjip situasjon.
Jeg kjenner kun 2 som har GBA, og hverken av dem har en
slik ledning til å feste til hverandre. (Husker ikke navnet)

Når jeg ikke kunne spille FFCC i multiplayer måtte jeg kjøre single.
Og gud for et kjedelig spill. Et pill rottent spill med lekker grafikk er
liksom ikke nok. Vedder på at Multiplayer også stinker.
Vel. Jeg og min bror prøvde for første gang Final Fantasy Crystal Chronicles i multiplayer i går og jeg kan si deg at det var mye bedre enn singleplayer. Hele opplegget med å bruke GBA som kontroller fungerer perfekt, og jeg kan ikke se hvordan spillet skulle kunne fungere i multiplayer uten å bruke GBAen.

SHDR

Gullmedlem
Jeg gikk ikke på BI, men IB.

Shadar fant jeg på da jeg var 13 år gammel, noe som nærmer seg 7 år siden. Det ble egentlig bare sittende etterpå, fordi jeg gadd finne på noe bedre senere. Jeg oppdaget nylig at det betyr teppe på indisk. Jeg synes det er veldig lite imponerende at du ikke klarer å komme på bedre fornærmelser enn nettnicket mitt. Du kunne i det aller minste angrepet tingene jeg skriver, bevist at jeg tar feil eller disset meg for det dårlige språket mitt. Men det kan du ikke, kan du vel? Men jeg er dum likevel. Hvorfor det?

Jeg kaller meg ikke et medlem, jeg kaller meg ansvarlig for en webside som kommer til å motarbeide denslags stupiditet, forhåndsdømming og overfladiskhet du sprer rundt deg. Hva har egentlig GBA og GC med Nintendos online-planer å gjøre? Jeg er enig i at det er veldig lusent å skulle kreve at folk har en GBA for å kunne spille et sårt etterlengtet spill, men slik funker verden. Crystal Chronicles' multiplayer er noe helt annet enn singleplayer-spillet, og du dømmer det nord og ned fordi du tror at det er kjedelig og fordi du ikke liker måten det spilles på.

Dette funker bedre enn noe innlegg du har skrevet noensinne. Hold kjeft inntil du kan overgå meg, du.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg vet ikke helt hvordan noen kan klage på at FFCC krever en GBA for hver spiller etter å ha kjøpt det... DET STÅR PÅ ESKEN. Det står også at du trenger en linkkabel for hver GBA. Og FFCC er da slett ikke så dårlig, ikke engang i singleplayer (som også blir fetere om du plugger inn en GBA, forresten).

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Funker egentlig helt kurant med to også. Dama mi er fighter, jeg er bøttebærer, healer og avstandsmagi-dude.