Scarface: the world is yours

#1
Ja, har nå spillt Scareface i ett par dager og må si jeg er imponert:D Ikke av grafikken dog, men av selve gameplayet. Noen ganger sitter jeg å tenker at dette er bedre enn GTA.
Byen er ikke en rein kopi av Miami, men er designet slik at følelsen av å kjøre rundt i gatene i 150km/t skal være kult, kjørekontrollene er faktisk helt geniale, er nesten ingen spill av denne sorten der jeg faktisk kan klare meg i flere timer uten å kræsje selvom jeg freser rundt som en annen idiot.

Men resten av spillet er også utrolig digg, måten å tjene penger på er jo skikklig gangster, kjøpe kokain fra suppliers og gå rundt gatelangs og selge dette til dealere, for senere å selge dette gjennom de diverse bedriftene du kjøper opp. Men senere i spillet blir dette virkelig fett, ble litt sjokkert da jeg fikk beskjed om å besøke øyene utenfor miami og virkelig begynne min hardcore dop smugling, jeg kjøpte meg en båt braste nedover til øyene som ligger ett par kilometer unna selve miami og kom i kontakt med smuglere av kg sorten, smuglet dette tilbake til en av mine varehus og da begynner den skikkelige cash flowen:D

Oppsettet med cop heat og gang heat er også veldig flott, jo mer man har av hver, jo mer er de ute etter det(logisk eller?) Og greia med at når man ikke oppfører seg så veldig bra i trafikken, stjeler en bil eller kræsjer litt for mye og får politiet etter deg så kan man stoppe opp og såkalt bedrive fast talk med snuten for å slippe unna med dopet og pengene. Det er nemlig slik at saving utenom key oppdrag foregår i banken, der du hvitevasker pengene dine, du har to visere som viser pengene du har i banken og dirty cash som du har på deg. Banken tar da prosenter fra dette og det avhenger av det artige systemet som kommer opp når man skal fast talke, deale eller få bedre bankvilkår.


En grei ting med spillet er også at man som regel kjøper alle bilene man bruker. Tony er en ærlig mann faktisk:p Og du kjøper tidlig i spillet en sjåfør som man ringer hver gang man har lyst på en av bilene man har kjøpt, limosinen er også kjekk, denne kjører deg automatisk til herskapshuset ditt, butikkene og varehusa uten at du må kjøre over hele kontinentet, man får også ett vannfly som gjør det samme, bare at det kjører deg til øyene sør for miami.

Noen andre som har testet ut dette og digger det? Virker som at det er veldig delte meninger om dette spillet, sjekket litt ut hva folk mente om det før jeg skaffet det, IGN sa det var tipp topp, mens andre steder sa de at dette var dritt, har en liten anelse om at noen så grafikken, tenkte æsj! og avslutta spillet. Men denne gangen hadde IGN helt rett for min del:)

Men nå er det tilbake til Miami for å drepe noen fuckers. Og ja, ordet fuck er som regel i hver setning til godeste Tony Montana, kan forøvrig si at stemmen til Tony er veldig bra og troverdig, til tider hvertfall:p

PS: Jeg suger i å forklare ting, så om dette er neger, er det forståelig for min del:p
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Testa på PC i noen minutter og der var det totalt umulig å spille av to årsaker. For det første kan man ikke mappe keyboardlayoutet og det som er standard er rent søppel. For det andre bytta spillet om aksene på den venstre stikka på gamepaden så jeg så opp og ned med venstre og høyre og omvendt.
Kan godt hende at dette er et bra spill, men PC utgaven er en av de stusseligste portene jeg har vært borti. <_<
 
#3
jaha? har ingen problemer med å bruke det ordinære layotet. WASD til å styre med, musa til å skifte vinkler med, shift til å løpe og museknappene med å targete og skyte, ser ikke helt problemet der egentlig... Er vel som på alle andre spill... Men det spørs vel hva man er vandt til...
 

Lodin

Der Waaaah
#4
En eller annen jøpip fant ut at det var en god ide å bruke piltastene til å se med og jeg gidder ikke å fucke med kontoen min på N52en. Ser ikke hvorfor jeg skal måtte slite og stresse bare fordi utviklerne er for late til å implementere funksjoner som har vært standard siden før Doom 1.
 
#5
hmmm, rart, bruker ikke piltastene selv, så jeg må ha gjort noe for å få det til... men det er uansett et bra spill, men er nok mye smoothere på konsoll...
 
#6
Du kan da også bruke musen til å se med ...

Ellers synes jeg det er et fett spill. Morsomme oppdrag og bra soundtrack. Eneste som trekker ned er grafikken til tider, og det at man ikke kan skyte uskyldige.
 
#7
Man kan skyte uskyldige hvis man spiller enforcer, noe jeg glemte å nevne, når man ansetter en driver, enforcer og assasin kan man gå over til å styre disse for å gjøre diverse oppdrag som Tony ikke vil gjøre, greit for å utslette gjenger osv... Soundtracket er veldig bra, men blei litt sjokka når jeg plutselig hørte Petter på radioen:p Men grafikken bryr meg ikke så veldig igrunn, gameplayet veier opp for dette og pc-en min er ikke ett monster akkurat:p
 

Halky

Veteran bruker ;)
#8
Yes sir, jeg spiller også dette spillet, og liker det ganske så godt :) Har fått meg kontroll over hele Little Havana nå, men sliter litt med å få inn no cash :S Siden jeg syns jeg går fort tom for cash :eek:

Er dyrt å betale snut og gjenger hehe :p Btw, kan man tjene noe cash på de butikkene man har kjøpt opp, med tiden? Har selv ikke tjent noe på dem enda, noe som jeg syntes ikke er så bra, trenger cash.
 
#9
Vel, når du utrydder andre ggjenger, så får legger som oftest lederen fra seg en stor sum penger. Jeg fikk $300 000 ved å drepe én gjeng. :eek:
 

Halky

Veteran bruker ;)
#10
Hehe, det veit jeg godt, har vel fått oppe rundt $40-50 000, eller noe rundt der, men aldri så mye som du har fått hehe, men regner den prisen der endrer seg, når man kommer lengere uti spillet ;) Synd man ikke kan rane banker i spillet, btw :p
 
#11
Du må rett og slett ta felix leads og skaffe dop, en annen ting er at du har et varehus, hvis du ikke har brukt det allerede ligger det 2kg dop som du skal kjøre rundt til butikkene dine og det tjener du en 500 000 på. Du skal også på dette punktet, spørs hvor mye respekt du har fått deg, ha tilgang til kg suppliers som gjerne gir deg 1 - 1,5 kg. mengden varier på hvor mye gang heat du har. Dopet kan du da få butikkene dine til å selge, så slipper du å stresse med dealere... Hadde ikke noen problemer med å skaffe nok penger...

Nå har jeg vel rundt 5 000 000$ og jeg har kjøpt masse stæsj, har masse raske biler, limmo, hummer og vannfly... Når du kommer til øyene så begynner virkelig pengene å strømme inn, da tjener du vel rundt 1 - 2 mill på hvert supply med dop. Men du får ikke tilgang til dette før du har tatt over Downtown også.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#12
Ahh oki, har fått tilgang til det 20 000 000 grams greiene nå, som da er er 2kg. Men har ikke fått kjøpt noe spessielt enda, må skaffe nok cash, så jeg kan kjøpe :p Også har jeg det varehuset da, men det er det 0kg, for øyblikket. Det var vel noe der istarten, prøvde meg på det oppdraget, men fikk gjort no feil, så det ble feilet :S

Det jeg har brukt mest tid på igrunn, er å ta oppdrag(hovedstoryen, og noen andre små felix greier) Og å ta ut gjenger, har vel ryddet bort de fleste fra Little Havana nå. Pluss at jeg har kjøpt meg en del exotics, alt fra biler, til møbler osv..

Men kanskje jeg ska prøve meg å ta noen driver oppdarg, som sjoføren, som jeg har kjøpt inn. Siden jeg vil regne med at de pengene jeg får inn der, blir overført til Tony når jeg bytter om igjen.
 
#13
jepp de blir overført, men du må passe på å ikke dø, for da mister du alt. Fikk samlet opp over 1 mill istad med enforceren min også blei jeg drept fordi jeg bega meg ut i gjengopprør med så og si null i helse:p Jeg saver alltid før jeg tar å kjører ut dop, siden det er snakk om ganske mye cash, hvis jeg feiler, loader jeg igjen...
 

Halky

Veteran bruker ;)
#14
Ay ay, da har jeg kommet meg en god del lengere i spillet, har tatt Downtown nå, så har fått tilgang til de øyene nå. Men har ikke testet ut det enda, tipper jeg sjekker det ut i morgen ;) Ska bli kult å tjene store penger, isteden for å tjene lite, med de andre deale greiene. Men tipper det har sine bakdeler eller noe, siden denne måten å tjene cash på, virker så mye lettere, en den andre deale greia :S Men ska også nå prøve å få tatt ut de fleste gjengene i Downtown, har startet med noen, men fortrsatt mange igjen :p

Har foresten kjøpt meg de fleste bilene og båtene som er åpne for kjøp, inkludert det vannflyet. Også er jeg er lvl 4 i respekt, men det tipper jeg dere andre er også, eller høyere/lavere ;)
 
#15
jeg er level 6 nå, har snart tatt over hele south beach, men der koster noen av bedriftene 5 mill, så må skaffe litt mer penger, tja er ikke så mange bakdeler med øyene egnetlig. Litt vanskligere oppdrag også må du kjøre båten tilbake til miami igjen da det svermer med pirater og kystvakten gjør livet vansklig når du kommer til miami...
 

Halky

Veteran bruker ;)
#16
Hmm, tenkte meg at det var noe kystvakt inne i bildet, siden det ellers høtrtes så altfor lett ut :S Men regner med at man kan velge hvilken båt man vil kjøre tilbake med, selv? Eller det sånna fastbestemte oppdrags båter?

Og btw, foregår de oppdragene på øyene, eller på fastlandet? Siden de øyene er da ganske så passe store, også er det jo en bank ser jeg også, på hver av de. Uansett, får finne ut det selv i morgen :p
 
#17
Det kommer ann på oppdraget, det hender man må bruke en fastbestemt bår som doper et stæsja i, men de fleste gangen jeg har gjort det har jeg fått velge selv...
 

Halky

Veteran bruker ;)
#18
Aye, har vært litt rundt på de øyene nå og gjort en del oppdag, så har fått tilgang til dop handel for $100 000 ;) Men har ikke fått testet ut den enda, kjøpte no dop istad for $50 000, og fikk meg da, 7kg pure coke :p Som jeg fikk solgt til litt over $3 000 000, greie penger det :)
Og det siste store jeg har gjort, var å kverke han Nacho fyren og ta det store skipet, sånn at jeg fikk åpnet South Beach.

Også var jeg så dum istad, tokk en del oppdrags greier, rensket opp det hotellet i Sand bay eller no, og gjorde en del annen stuff greier, som jeg fikk inn en del cash på. Også glømmer jeg å save, så jeg døde og mistet alt :S Så måtte da loade igjen, damn, jeg lærer aldri :S Så må ta alle de oppdragene på nytt, men men klarer vel det greit.

Men nå jeg uansett få tak i litt cash, sånn at jeg kan kjøpe inn litt mer dop, sånn at jeg får mere cash. Trenger penger sårt nå fortiden hehe.

Har også mange gjenger å drepe i Downtown som jeg sliter litt med, siden de ikke er så ofte synelige :S
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#20
Hold deg til Kjøp/salg/bytte-delforumet hvis du skal selge noe, Myztical.