Sensible Soccer 2006 demo

Lodin

Der Waaaah
SITAT
With insane speed, spectacular goals with loads of after-touch, gripping gameplay and a zoomed out camera for the best view of the pitch – it's all in the return of Sensible Soccer, coming to PlayStation 2, Xbox and PC this summer.

And on top of everything loved by millions comes new features, including replays with typical Sensible Soccer humour that feature caricatured players with the biggest heads you've ever seen in football!

Inspired by the pixel players with enlarged heads of the original game, this all new version of Sensible Soccer will include fast cutting replays that take you right into the action as your big-headed players, shown in a new 3D cel-shaded visual style, celebrate those outrageous curling goals from 30 yards out in glorious animations that you were always telling your mates about...

Says Jon Hare, designer and producer of the original Sensible Soccer and games design consultant on this edition: "The all new Sensi is the perfect blend of past, present and future with all the speed, fun and playability of the original combined with all the animations, four-player fun and spiced up with a magical sprinkling of original gameplay features that have never been seen before, including a mega single-player mode, 360-degree control and video style replays featuring cel-shaded caricatures of those lovable big-headed players"[/b]
Det kan ikke bare være meg som holdt på å gjøre i buksa når de så at det endelig er en demo ute til dette. For de som ikke vet er Sensi en fotball serie som starta på Amiga for omtrent hundre år siden. I motsetning til Fifa var fokuset utelukkende å skape en strategisk og realistisk simulasjon, men fordi de ikke hadde den fineste grafikken eller ekte lisenser døde de ut. :argh:
Nå er de derimot tilbake og hvis denne demoen har halvparten av gameplayet fra orginalen kan jeg ikke gjøre annet enn å glede meg som en unge. :sikle:
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=34530

EDIT: Vel, etter noen minutter med demoen er jeg nå sånn nogenlunde overbevist. Grafikken er harry cell-shada, kamera altfor nært spillerne og jeg greide ikke å stille inn gamepaden. Alikevel hadde jeg det gøy med et fotballspill for første gang på flere år og det føltes definitivt som et Sensi spill. Hvis det slippes på budsjett slik det ryktes er jeg ikke i tvil om at jeg må ha det.

Lodin

Der Waaaah
Mulig spillet er simplistisk, men jeg tviler på at de hadde klart å presse det inn i den fil-limiten til Live spill. Skulle alikevel ikke forundre meg om de slipper en av de eldre Sensiene på Live før eller siden.

Eurogamer ga det forresten 9 av 10, men de er engelske og sikkert ikke helt upartiske i denne saken. ^_^

Har spillt både PS2 demo'n og PC demo'n nå. Sistnevnte virker langt nærmere et ferdig resultat.

Dette er et fantastisk fotballspill, både for de som liker og ikke liker fotballspill. Det føles faktisk litt ut som Speedball 2 i fotballverden blandet med gode gamle Sensi på Amiga. Ikke like polert og finpusset som SWOS96/97, men definitivt en god start - og med et brukbart salg håper jeg det overbeviser Codemasters til å fortsette serien med et SWOS 07 - med manager del og alt som skilte SWOS fra de vanlige Sensible Soccer spillene.

Det eneste lille jeg savnet egentlig var muligheten til aftertouch på passningene - dette brukte/bruker jeg veldig mye i SWOS 96/97.

Kamera er litt slitsomt i begynnelsen, men man blir fort vant til det. Hele spillet virker veldig simpelt og kortvarig i begynnelsen, men etter litt spilling oppdager man at spillet faktisk har et langvarig og mye dypere gameplay enn man skulle tro, ikke minst takket være ekte 360 graders kontroll.

Konklusjon: genialt multiplayerspill, som vil vare i lang tid. Dersom dette blir det siste Sensi Soccer spillet i historien vil jeg sannsynligvis sitte å spille det om 10 år, slik jeg har gjort med det gamle SWOS (og fortsetter med).

Det går også rykter om en Cannon Fodder comeback etterhvert, hvis Sensi blir en suksess. Ellers kunne jeg også tenkt meg en Speedball 2 remake med samme motoren som SS06 kjører på, og i og med at gamle Bitmap Brothers medlemmer samarbeidet med Jon Hare (Sensible Software) på SS06 skal man ikke utelukke muligheten ihvertfall.

Røverkjøp: Sensible Soccer 2006 selges for £17.99 på PS2/Xbox og £14.99 på PC hos Play.com

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(StarEye @ 02.06.2006, 12.29) 7427
Det føles faktisk litt ut som Speedball 2 i fotballverden blandet med gode gamle Sensi på Amiga.
[...] Røverkjøp: Sensible Soccer 2006 selges for £17.99 på PS2/Xbox og £14.99 på PC hos Play.com[/b]
Okay, du har overbevist meg. Skal kjøpes (til PC). :)

sheriffen

humre humre
Dette var gildt, den gode gamle Sensi-følelsen er tatt vare på og alt føles veldig intuitivt og herlig. Tror nok jeg også blir å kjøpe dette, selv om jeg er en sånn tulling som foretrekker PES når det gjelder fotballspill.

SITAT(sheriffen @ 02.06.2006, 11.57) 7439
Dette var gildt, den gode gamle Sensi-følelsen er tatt vare på og alt føles veldig intuitivt og herlig. Tror nok jeg også blir å kjøpe dette, selv om jeg er en sånn tulling som foretrekker PES når det gjelder fotballspill.
[/b]
Det er nok fordi PES er det eneste fotballspillet ute der man faktisk spiller fotball på en tilnærmet realistisk måte. FIFA og andre mindre konkurrenter har ingenting å fare med når det kommer til en autentisk fotball følelse i et spill.

Nå skal det også sies at jeg ikke har spillet et Sensi spill siden Pentium 75Mhz tidene :$

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Stuart Campbell var så stor fan av Sensi og SWOS at han faktisk begynte å jobbe på Sensible Software, men på han virker det som at hvis Sensible Soccer '06 hadde blitt sluppet til neste VM, så hadde det kanskje vært bra. Nå er det bare en smørje av bugs og brutte løfter. Det er også snakk om en konspirasjon som involverer at Eurogamer er kjøpt og betalt av Codemasters, og at Codemasters har brukt et annet spills engine for å lage Sensi'06 ...

Opprinnelig skrevet av Stuart Campbell
It's very hard to imagine that Sensible Soccer 2006 has been anywhere near a playtester (or, perhaps more plausibly, that anyone's listened to what the playtesters had to say), because there's hardly a single element of it that isn't broken in some way or another.
Ouch! Les hele den triste historien her: The Great Sensible Soccer Swindle @ worldofstuart

SITAT(Thinaran @ 16.06.2006, 09.30) 10130
Stuart Campbell var så stor fan av Sensi og SWOS at han faktisk begynte å jobbe på Sensible Software, men på han virker det som at hvis Sensible Soccer '06 hadde blitt sluppet til neste VM, så hadde det kanskje vært bra. Nå er det bare en smørje av bugs og brutte løfter. Det er også snakk om en konspirasjon som involverer at Eurogamer er kjøpt og betalt av Codemasters, og at Codemasters har brukt et annet spills engine for å lage Sensi'06 ...
Ouch! Les hele den triste historien her: The Great Sensible Soccer Swindle @ worldofstuart
[/b]

Ye, Stuart ovedriver som vanlig. Maler et spill beksvart fordi det har et par bugs some ikke engang er så ille som han beskriver dem. Spillet er faktisk veldig moro å spille, er det ikke det som teller?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(StarEye @ 16.06.2006, 10.00) 10131
Ye, Stuart ovedriver som vanlig. Maler et spill beksvart fordi det har et par bugs some ikke engang er så ille som han beskriver dem. Spillet er faktisk veldig moro å spille, er det ikke det som teller?[/b]
Det han var mest irritert over, var vel at både Kuju og Codemasters påsto at spillet var helt nytt, mens det i virkeligheten var tungt basert på den eldre Club Football-serien, uten å fikse noen av de mange feilene i de spillene.
Ryktene vil ha det til at jeg får inn omtalekopi i morra, så da får vi se. :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vi ser fram til det.

Det kan jo også hende at Sensi rett og slett er et fotballspill for folk som ikke liker fotball?

Det er vel helst til både og. Et spill man kan like enten man liker fotball eller ikke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal jeg være ærlig, så var det jeg ble aller mest forferdet over i Stus lille artikkel det han skrev om at vanskelighetsgraden var så utrolig lav. Jeg trodde det bare var i demoen. :hæ:

Det er ikke akkurat det vanskeligste spillet noensinne. Men jeg synes ikke det er noe lettere enn gamle SWOS. Det finnes mange som klager på at PES er for lett også, selv på 6 stjerner. Finnes alltid noen som rundspiller AI'en i enkelte spill.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 16.06.2006, 13.46) 10152
Skal jeg være ærlig, så var det jeg ble aller mest forferdet over i Stus lille artikkel det han skrev om at vanskelighetsgraden var så utrolig lav. Jeg trodde det bare var i demoen. :hæ:
[/b]
Jammen det er morsomt å vinne, og å ha det morsomt er det viktigste! :argh:

Lodin

Der Waaaah
Enig i at det er litt for lett, men Sensi har vel aldri vært kjent for å være det vanskeligste fotballspillet der ute.
Evt. kan man jo spille med et møkkalag for å gi seg selv en utfordring. Jeg driver å tar Celtics til tops i Champions League og det er ikke bare kake.

Må innrømmet at det er en litt sær vanskelighetsgrad. Du har gjerne 20-30 skudd på mål, men kanskje bare scorer du på et par av de. Men motstanderen din har kanskje opp til 10 skudd på mål, og scorer på ingen av de. I teorien skulle man tro at det ble utrolig mange flere mål.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(StarEye @ 16.06.2006, 14.30) 10161
Det er ikke akkurat det vanskeligste spillet noensinne. Men jeg synes ikke det er noe lettere enn gamle SWOS. Det finnes mange som klager på at PES er for lett også, selv på 6 stjerner. Finnes alltid noen som rundspiller AI'en i enkelte spill.[/b]
Øh... men jeg er tåkete på fotballregler og har ikke spilt noen fotballspill siden Total Soccer 2000. Og jeg har aldri spilt Sensi før. :blunk:

SITAT(Yetipants @ 16.06.2006, 21.34) 10215
Øh... men jeg er tåkete på fotballregler og har ikke spilt noen fotballspill siden Total Soccer 2000. Og jeg har aldri spilt Sensi før. :blunk:
[/b]
Kom deg da fort som eff på en quakenet kanal og gå inn på #sensible

Der skriver du !amiga og du får lastet ned SWOS 96/97. Derfra er det bare å installere og kjøre (sjansen for å rote det til er ekstremt liten), og du kan endelig få et inntrykk av hvorfor det er regnet for å være kanskje det beste fotballspillet noensinne.

Du kan også spille online, om du registrerer deg på www.sensiblesoccer.de