Shadow heart: covenant

#1
Har spillt ca 7 timer på spillet nå, og må si at det overgår ALLE forventninger.
Spillte star ocean 3 før jeg begynte med dette, men da jeg bare skulle teste for og se om det virka noe bra så ble jeg hekta med en gang, nå må star ocean stå i hyllen en god stund, for dette er BRA!!!!!

Spillet er utrolig på alle områder, kamp system, grafikk, story, karakterer ALT.
Spillet er virkelig så bra som de fleste vil ha det til, skal på jobb nå, så jeg får ikke tid til å skrive noe om selve spillet, men de som ikke har mulighet til og spille NTSC, må jeg bare si gled dere til PAL versjonen.

Andre som har testa spillet?

Åja, det er bar og spørre hvis dere lurer på noe. :)
 
#2
NÅR kommer PAL-versjonen?!
Har ventet på dette spillet lenge!

Fortell litt om historien, kampsystem, m.m. Husk spoilermarkering.
 
#4
Pal versjonen kommer 22 oktober om jeg ikke husker helt feil.

Historien er det ikke så mye jeg kan si på enda, har bare spill 7-8 timer, men den skal visst ha en god del med SH1 og gjøre.
Spillte det en gang i tiden, men det begynner å bli en god stund siden, så jeg husker null av den storyen. Storyen i 2ern virker hvertfall meget god.

Kampsystemet kan minne om en kryssning av FFX og legend of dragoon sitt system, altså, du kan ta deg god tid til å planlegge angrepene + at det er små bilder på toppen som viser hvem sin tur det er og blir (FFX) slik jeg liker det.
Du bruker og et judgment ring system som ligner en liten radar der du skal treffe på forskjellig punkter for å få bedre attacks. Alle karaktere har hver sin unike måte og lære nye angrep på, som f.eks en ulv du kan bruke som lærer nye angrep av ulver du treffer på veien. Disse må han da slåss mot for og bli verdens sterkeste ulv, vinner du får du fotavtrykket på den ulven du vant mot på et kort som bevis på at du seiret. samt du lærer et nytt angrep.

Hovedpersonen går inn i sjelen sin (som er en kirkegård) der han bruker spirit points fra drepte fiender til å trekke ut demoner som han kan morphe seg til. Vanvittig stilig. disse kan du bruke i kamp, og alle har en elemental virkning.

Dette spillet er bedre enn SH1 på alle mulige områder, men vil du ha hele storyen, så må man presse seg gjennom det første også.

Ble sikkert veldig rotete dette, men jeg er så trøtt at jeg snart ramler av stolen. Får ikke såve om nettene.

Uansett så virker dette som om det kan være det beste RPG spillet så langt i nåværende generasjons konsoller. Knuser FFx :tommelopp:
 

Novastrum

Feminist-elitist
#7
Siden Shadow Hearts sugde verre enn ti gale homser på <insert teit fortsettelse her>, kommer jeg nok til å styre fint unna dette spillet. Dårligere spilldesign og stemning skal man lete lenger etter. Toeren ser ikke et dugg bedre ut. Judgementsystemet er noe av det mest idiotiske som finnes! Gameplay PLZ!
 
#8
D er jo d jeg sier din bamsemums, 1ern var ikke noe bra, men dette er noe så sinnsykt til de grader forbedret. Har aldri opplevd makan til stemning, men om du vil gå glipp av et spill som er langt bedre enn de siste FF spilla så gjerne for meg, livet mitt blir ikke ødelagt av den grunn. Dette er hva FFx burde ha vert :tommelopp:
 
#9
Jeg er på disk 2 nå, har spilt i ca 18 timer. Likte du ikke sh 1 er det bare å drite i sh2. Battle ring systemet er tilbake og enda mere avansert enn i sh1. Historien i sh2 er en direkte oppfølger av sh1 så man bør ha fulført nr 1 før man gir seg i kast med del 2. Det som evt er bedre på Sh2 er historien og grafikken. Liker også at historien på Sh2 (og 1) ikke finner sted i fantasi verdener lagd av vann(les: spira), men i europa, asia etc.
Det er et stort spill, 2 dvd plater så det blir ikke fullført i en fei heller.


Disturbed:

Spolier.....

























Har du fått alle fusion souls? jeg mangeler Neo Amon og Dark seraphim. Ellers er alle grade 3 med yuri, har ikke fatt noen fusion med Kurando enda.
 
#10
Jeg er på disc 1 enda jeg, er i cannes.
Men du er på disc 2 og har bare spillt i 18??? WTF?? Det var jo forferdelig liten tid da, håpte på et 60+ timers spill her :(

Uansett så synes ikke jeg du trenger like det første for å like dette, jeg var aldri noe stor fan av 1ern, men dette toppa heile driden for meg.
 
#13
Hehe, var litt morsom den ja. :D Det stemmer jo også, men det er en del av den geniale humoren i spillet, et mørk dystert spill med genial humor innimellom. fantastisk
 
#14
Opprinnelig skrevet av Disturbed@12.10.2004, 21.22
Jeg er på disc 1 enda jeg, er i cannes.
Men du er på disc 2 og har bare spillt i 18??? WTF?? Det var jo forferdelig liten tid da, håpte på et 60+ timers spill her  :(

Uansett så synes ikke jeg du trenger like det første for å like dette, jeg var aldri noe stor fan av 1ern, men dette toppa heile driden for meg.
116042​
Jeg er på siste boss nå. Grunnen til at jeg ikke har brukt lang tid er at.
1. Jeg har en pot load med Gameshark koder på
2. Jeg har tatt 0 sidequest og det er mange

Om man vil har man som du håpet 60 timer med morro.

Det er først når du kommer lengre ut i spillet du blir presentert for karakterer som hadde stor betydning i SH1. Uten å ha runna SH1 hadde jeg mistet mye av historien i SH2
 
#15
ok
Nå har jeg runna det. Tok meg ca 22timer med masse AR\gameshark\codebreaker koder på.
Tar nok det dobbelte om man ikke jukser som meg.

Noe av de beste sluttene jeg har sett på lenge
 
#17
Ooh Kan jeg si jeg gleder meg til å prøve dette spillet siden det fikk veldig bra kriktikker hos både Gamespot og Ign. Også samtidig er det flere her som digger.

Ja hva er morsomt med å jukse slik?
 
#18
Jeg syns det er faktisk øker spille gleden min ved å slenge på noen jukse koder, bruker max $$$ og evt en level up code for å slippe å "stå på stedet hvil" for å få et høyt nok level til å ta en eller annen boss.
Jeg syns ikke det er selve turn based fightingen i rpg spill som gir meg noe glede av å spille, tvert i mot. Bedre å slippe litt billig unna.
Gjør ikke meg noe at jeg ikke får muligheten til å spille det samme spillet i 60 timer, spill har man nok av likevel.
 
#20
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@16.10.2004, 10.53
Med andre ord, du er utålmodig og udugelig i slike spill...?
117701​
Hva gjelder deg ?
Det er bra du kjenner meg så godt at du kan dra den slutningen. Hva som gir meg spille glede kontra hva som gir deg spille glede trenger vel ikke resultere i pompøse utsagn om at jeg er udugelig?, men siden vi kjenner hverandre så godt vet jeg bedre enn å ta dine kommentarer alvorlig siden du er et snevert menneskebarn med firkantede meninger. :doh:

Jeg forstår at de fleste her inne ikke vil jukse i spill for det tar bort spille gleden, men man må jo kunne respektere andre meninger om saken.