Shenmue 3

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Yakuza var gjennomsyret av middelmådighet og føltes som et rent fabrikkprodukt [...]
Vi snakker med andre ord om totalt forskjellige spillserier kalt Yakuza, forstår jeg. :psyduck:

En artig ting med Yakuza for min del var at produceren, Toshihiro Nagoshi, skrev kronikker for Edge da spillet kom ut og det var mulig å kjenne igjen noen av interessene han ga uttrykk for der i spillet. Tenkte litt på historia om da han møtte kona si da jeg dro på bar, for eksempel. ^^
 
#22
Spillet føltes bare fullstendig blottet for ambisjon. Billig, wannabe Shenmue-erstatter, men som aldri kom i nærheten. Jeg kom sent Yakuza i første omgang, men jeg har ikke akkurat løpt ut for å kjøpe verken 2 eller 3 etter å ha fullført det. Når det er sagt, så var potensialet til stede, men det var bare så lite gjennomført. Litt som om SEGA ikke turte å gå hele veien med spillet, med å gi et budsjett den fortjener. Moderne SEGA altså.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#23
Yakuza tilfredstilte på langt nær min tørst på et nytt Shenmue spill. Yakuza var gjennomsyret av middelmådighet og føltes som et rent fabrikkprodukt, men Shenmue oste av utviklerenes lidenskap til å lage spill. Spillte gjennom det første Yakuza, og har egentlig hatt planer om å fortsette å spille gjennom serien, men det kan aldri under noen omstendigheter erstatte Shenmue.
Det er ikke alle som er ute etter å lage realistiske simulatorer heller vøtt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Spillet føltes bare fullstendig blottet for ambisjon. Billig, wannabe Shenmue-erstatter, men som aldri kom i nærheten. Jeg kom sent Yakuza i første omgang, men jeg har ikke akkurat løpt ut for å kjøpe verken 2 eller 3 etter å ha fullført det. Når det er sagt, så var potensialet til stede, men det var bare så lite gjennomført. Litt som om SEGA ikke turte å gå hele veien med spillet, med å gi et budsjett den fortjener. Moderne SEGA altså.
Sega punga ut for engelsk tale til den amerikanske og den europeiske utgivelsen av det første spillet, tror ikke det var mangel på penger det gikk i.
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Lurer litt på å plukke opp 4 siden jeg har litt lyst til å spille mer av serien igjen. 3 ditcha jeg siden det i praksis var akkurat samme spillen som 1 og 2 nok en gang pluss at de kutta ut så mye av de "altfor japanske" tinga som hostess barer. Det at man spiller som fire folk kan sikkert gjøre det artig.
 
#27
Lurer litt på å plukke opp 4 siden jeg har litt lyst til å spille mer av serien igjen. 3 ditcha jeg siden det i praksis var akkurat samme spillen som 1 og 2 nok en gang pluss at de kutta ut så mye av de "altfor japanske" tinga som hostess barer. Det at man spiller som fire folk kan sikkert gjøre det artig.
Uansett så har det en ny historie, jeg ville spilt nr 3 var jeg deg! Angrer ikke et sekund at jeg brukte ca 100 timer på det, tilåmed etter å ha spilt japanske versjonen kanksje 60-70 timer før det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Tror ikke den engelske talen kostet så altfor mye.
Nei, du har nok rett, Sega bare gadd ikke gi dem mer penger for å mekke et bedre spill. Derfor de har gitt ut tre spill til i Japan, USA og Europa, fordi de ikke gidder å bruke tid og ressurser på serien.
 
#29
Noen ganger virker det ikke som at du prøver å skjønne hva folk mener en gang :/ Poenget var vel at han synes det føles som at det ligger mindre (mindre er ikke det samme som ingenting, btw) ambisjon og penger bak Yakuza-spillene enn bak Shenmue. Da har det liksom ikke så mye å si om de tok seg råd til å lokalisere det med engelsk tale eller ikke.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#30
Morbo: Bare Fetthesten som troller den vanlige trollinga si.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Les da. StjerneAugo mente det var mangelen på spenn som gjorde at spillet ikke ble noe nytt Shenmue, poenget mitt er at det kanskje, muligens, var meninga at Yakuza skulle være sånn. Siden de har laget tre oppfølgere uten store endringer, liksom.
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Jepp, veldig japansk måte å lage spill på, særlig de som er nisjer og ikke har all verdens budsjett. Gi folka mer av det samme og gjør det omtrent identisk. Samme med Way of The Samurai og Onichanbara fek.s.
 
#34
Les da. StjerneAugo mente det var mangelen på spenn som gjorde at spillet ikke ble noe nytt Shenmue, poenget mitt er at det kanskje, muligens, var meninga at Yakuza skulle være sånn. Siden de har laget tre oppfølgere uten store endringer, liksom.
Nettopp det at de har laget tre oppfølgere uten store endringer taler ikke akkurat i mot min oppfatning av serien er laget helt uten de store ambisjonene. Enten det er penger eller noe annet det er snakk om. Jeg ser, for eksempel, på Braid eller Amnesia (for å ta to spill jeg nylig har fått kloa i), som langt mer ambisiøse enn Yakuza serien. Yakuza virket ikke akkurat inspirerende, det ene spillet jeg har spillt igjennom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Ikke drit deg ut'a.