Shinji Mikami og Suda 51 sitt samarbeidsprosjekt heter Shadow of the Damned

#1
Trailer fra Tokyo Gameshow

Vet ikke hva jeg synes. Settingen (og musikken =/) overbeviser ikke gjennom traileren og gameplayet ser litt for kjent ut. Hadde håpa på noe mer unikt og spennende fra disse kara, men de kan vel få the benefit of the doubt for nå. Noen som har funnet info om spillet? Er det noe unikt til det som ikke kommer fram i traileren vi vet om enda?
 

SHDR

Gullmedlem
#2
Det ser faktisk overraskende døllt ut. Og Garcia Hotspur? Synes min italiensk-amerikanske bilmekanikerhelt Enzo Mustang har mer schwung.

Vi får se. Ser ingenting til SUDA51s signature styyyyyyle heller, så jeg ser ikke helt den punk-estetikken Mikami snakker om ... med mindre de har snekra no GOTHPUNK som ikke skinner gjennom i traileren, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Vel, jeg syntes musikken var ganske barsk, og absinthe-automat lover jo bra. Men ja, forøvrig så det rimelig generisk ut.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Musikken er det vel Silent Hill duden som står for og den var ålreit. Sånn ellers var det generisk som faen, men ihvertfall en del hakk bedre enn nye DMC som og ble vist frem.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Det skal jo sies at man så veldig lite. Men gameplayet minnet veldig om resident evil 5 og det er jo ikke negativt. Det er kanskje ikke veldig originalt, men det kan jo være kult?
 
#6
Jeg ville bare påpeke at Edge skreiv om dette spillet for, tja, tre år sia? Gøy å se noe nytt, men litt festlig at folk later til å ha glemt hvor lenge det har vært i emning.
 

SHDR

Gullmedlem
#7
Har visst at dette var på vei leeeeeenge, men tre år? Sikter du til Grasshopper Manufacture/Goichi Suda-profilen fra 2007, hvor han pratet om Kurayami? Dette ble ikke annonsert før i 2008:

Wikipedia skrev:
In August 2008 EA announced a deal to publish an as yet untitled action horror game developed by Grasshopper in conjunction with Q Entertainment. The project will be directed by Suda and produced by Shinji Mikami for release on PlayStation 3, Xbox 360, Wii and PC.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Jeg ville bare påpeke at Edge skreiv om dette spillet for, tja, tre år sia? Gøy å se noe nytt, men litt festlig at folk later til å ha glemt hvor lenge det har vært i emning.
Hvem bryr seg? Hva har dette å si for noe som helst? Ville bare påpeke dette.
 
#9
Hei, om ikke jeg kan leke promperom på SG så kan det være det samme.

Erlend: Ja, det later vel til at Kurayami er det som er blitt til Shadows of the Damned?
 

SHDR

Gullmedlem
#10
I og med at Kurayami var basert på Franz Kafka og skulle ha en malerisk look, så ... nei, sannsynligvis ikke?

Tror ikke Kurayami kom noe lenger enn konseptstadiet, men siden jeg ikke akkurat jobber på GHM så vet jeg selvsagt ingenting. Ville være snodig om den ideen skulle bli tatt videre for å bli et tredjepersons actionspill med en italiensk-amerikansk demonjeger. I'm just not seeing it.
 
#11
Det er det som skjer når Mikami og "det å lage noe for vesten" får sagt sitt. Jeg synes den visuelle stilen ligger nært, PS3 som plattform, pluss skrekkeventyr-tilnærmingen.

Men som du sier, ingen av oss jobber der så jeg skal vel begrense min skråsikkerhet.