Sid Meier's Pirates!

Y

Yeah

Gjest
Artig med skjørøvere. dette er vel bare ett data spill er det ikke?
kjedelig at jeg ikke har data som klarer å kjøre nyere spill. :pirat:

Tror det havner på Xbox til våren eller noe. Er ikke sikker på nøyaktig release, men har hørt det skal komme til Xbox før eller senere.

Okay..det var da pokker til offensiv posting da LocoLennon?!

Det var min mening..you don't like it..well..you don't really matter :)

så neste spørsmål..hvilken vansklighets grad har du tatt den opp til..
Gikk ned fra jourmeyman og da ble danse saken noe enklere..det hjalp også å
få kjøpt ett par dance skill items. Nå har jeg dratt ned vanskelighets graden så jeg får gifta meg og sikra arve rekkefølgen.

Sverd bit har jeg ingen problemer med..selv om det til tider kan bli litt annoying. Den Quick chop eller hva den nå heter som bad guys til tider har kan være en anelse..annoying..men..med protection og bedre sverd så går bedre og bedre..

Men..angående mine "påstander" SEFF var det bedre first time around!..
sorry altså..men SVÆRT få spill gr meg samma følelsen som de første jeg spellte..husker fremdeles første gang jeg fyrte Elite på C64'n etter å ha sikla på det på BBC så lenge.

Og yetipants...Rytme er vel og bra men når dama KJAPT vifter høyre, høyre, mot meg , vekk fra meg så går det litt forbi .. rytme :) men igjen..etter at jeg gikk nedt ett hakk ble det straks morsommere.

Koser meg fortsatt med dette spillet jeg :)

Det er ikke så "dypt" som endel andre PC spill er for tida, men det fungerer bra lell. Sitter du i timesvis kan jeg skjønne at en blir fort lei, men hvis du drar det frem et par timer i ny og ne som fungerer det utmerket som en tidsdreper. Jeg merka meg også at spillet ble morsommere da jeg begynte å spille på 3. enkleste grad, da må en tenkte mer politikk og taktikk.

Jeg tror grunnen til at jeg ble lei og forbanna på spillet er fordi jeg avanserte til bedre captein hver gang jeg fikk sjangsen.. Trodde ikke dette var vanskelighetsgrad egentlig.. Trodde det var mer en måte for levling.. Kanskje jeg kan kose meg mer med spillet om jeg degraderer meg selv?

Lodin

Der Waaaah
Fikk lånt det av en kamerat i stad og han syns det bare var bæsj og altfor lite avansert. Jeg derimot venter meg et spill på linje med Pirates Gold til Megadriven og jeg gleder meg til å starte.

Det holder ikke å bare oppgradere grafikken på ett spill som er så gammelt, ikke engang om du legger til noen småting og endrer litt på noen aspekter.

-Ikke pokker!

Det var en eller annen kar som forsvarte ideen om at hele poenget med Sid Meyers Pirates var at det skulle være som orginalen. Men sorry guttaboys, det holder ikke i dag, for det finnes faktisk lignende spill som kan skilte med ett bedre resultat.

Cutthroats. Har du ikke prøvd det? Så kom igjen, ikke nøl ett sekund.
Her skjer faktisk ting mens du ser at det skjer. Kriger blir utkjempet, og du kan delta aktivt i dem. Du kan mose deler av forsvaret fra sjøen, om du har skip som kan motstå byens kanoner that is.

Cutthroats er på alle måter, bortimot, bedre enn det nye Pirates, men ettersom jeg mildt sagt er lei av Cutthroats, så ble Pirates allikevel en følelse av ett friskt vindpust. Men dette er langt ifra godt nok.

Hadde dere nøyd dere med en ren grafisk oppdatering av Super Mario Bros fra NES til Nintendo Gamecube?
Ikke?

Ikke jeg heller.

Det blir som å si at Half Life 2's lineære gameplay er bra nok... Eller, dere syns vel det var helt ok også sikkert?

Huff...

Du har et helt valid poeng Coma2020, Pirates! har ikke akkurat oppfunnet kruttet på nytt. Men som et "pick up and play" spill fungerer det utmerket. Det er enten det eller Bejeweled 2 ;)

Opprinnelig skrevet av Coma2020@13.12.2004, 06.57
Hadde dere nøyd dere med en ren grafisk oppdatering av Super Mario Bros fra NES til Nintendo Gamecube?
148313​
Ja.

Men meninger er meninger, jeg synes nå dette er absolutt bra nok. Det var det jeg ba om, det var det de fleste ba om. Når vi får det vi ber om er det teit å syte om at det skulle vært mer eller annerledes. Hadde de faktisk lovet noe annet enn det vi fikk så hadde jeg skjønt det, men i denne situasjonen er det ikke et hypet produkt. Jeg fikk faktisk inntrykk av at det var så og si ingen som brydde seg om denne tittelen. Hvis det var så stor interesse for noe annerledes, så burde man ropt litt høyere. Det nytter ikke å komme klage etterpå.

LocoLennon:

Jeg har aldri sagt at jeg ikke er fornøyd med spillet retroperspektivt sett, for det er ett morsomt tilbakeblikk. Men det holder ikke den standarden som jeg krever av dagens spill.

Og jeg var vel kanskje den første her på forumet som lovpriste nyheten om en remake av Pirates! Og det de lovte den gang, var akkurat det samme spillet, med en del nye elementer.
De nye aspektene ved spillet holder ikke mål however, og det fortjener ikke den utrolige kritikken det har mottatt fra nyhetsmediene.

Joda, spillet er morsomt det. Men det blir som i artikkelen som Shadar skrev, du ser mulighetene, men kan ikke utnytte dem.

Lodin:

Wee! Skriver ut kartet snøggast råd (har ikke fått internett hjemme enda).

edit
------
Det var det kartet som vi finner i selve spillet jo :D

Det kartet følger med i Limited Edition pakka. Jeg ville nå foretrukket å ha fått det kartet i vanlig edition også, litt teit det der.

Når det gjelder hva som kreves av dagens spill ser jeg du skrev at det ikke holder hva DU krever. Antar da at dette var din personlige mening. Jeg synes i hvertfall at spillet er et fullverdig spill sett med dagens øyne. Jeg setter nå gameplay foran antall muligheter og gigabyte så der er vi kanskje litt forskjellige. Spillet er verdt sine 400 kroner som det koster og selv om man er drittlei etter noen dager/timer med spilling er det et spill som er ment å gå tilbake til. I motsetning til bortimot 90% av dagens spill, som har replay value lik null (i mine øyne). Vi priser spill som Jak and Daxter, Ratchet and Clank, Splinter Cell, ICO etc, men alle disse spillene har tilnærmet null i replay-value. Hva er det som skiller disse toppspillene fra Pirates!? For meg, ingenting. Vel, bortsett fra replay-value da. For dette er et spill jeg har spillt i nesten 15 år, og det har jeg tenkt å fortsette med. Et spill som ikke holder mål har ikke så lang levetid.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@15.12.2004, 12.43
Jeg setter nå gameplay foran antall muligheter og gigabyte
Huff da... Jeg har da aldri nevnt antall gigabytes, have I?

Men de mulighetene du har i ett spill, inngår så absolutt i spillets gameplay og replayvalue!

Ja, jeg sier at spillet ikke holder det jeg forventer, og det gjorde definitivt ikke de spillene du nevnte heller (med unntak fra Jack, som jeg ikke har spilt). For selv om jeg kan kose meg med ett spill, så sitter jeg så alt for ofte med en litt bakrusaktig mental tilstand etter å ha spilt det en stund. Jeg går lei, rett og slett pga av alle de mulighetene som stopper meg underveis.

Og ja... Jeg er kresen, ettersom jeg ikke har så mange timer til rådighet til å spille spill lenger, så når jeg først spiller ett spill så blir det ikke noe halvgjort makkverk som ikke fortjener pengene de koster.

Men for all del, Pirates! er morro det, helt sånn retromessig sett.