Silent Hill 4...

#1
Har tenkt å skaffe meg SH4, men er usikker siden kritikken har vært så varierende. Noen som kan gi sine egne meninger om spillet?
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Har drivi å spilt det i noen dager nå og er rimelig fornøyd. Slik jeg forstår det er hovedproblemet folk har med det at det er mye backtracking (Halveis gjennom må du spille om alle banene bare at de er enda vanskeligere) og at det finnes noen sinnsykt plagsomme fiender.
Må si meg enig at dette er irriterende, men ikke nok til at jeg missliker spillet. Det er fortsatt skitskummelt (nok en gang pådratt meg et snev av magesår) og det nye inventory og kampsystemet samt rommet gjør spillet ganske fresht.
Hvis du er fan av de foregående spilla tviler jeg på at du vil misslike dette.
 
#3
Opprinnelig skrevet av Lodin@04.10.2004, 16.52
Hvis du er fan av de foregående spilla tviler jeg på at du vil misslike dette.
112034​
Hm, vet ikke helt det.... Jeg er stor fan, men etter et par kvelder endte dette på hylla. Kanskje tidlig å uttale seg (SH3 endte også kjapt på hylla en stund, men tok noe voldsomt av etterhvert da jeg plukka det opp igjen).

Så langt skuffa og litt frustrert. Kanskje det endrer seg.
 
#5
For mye kamp i SH3? Man kunne ihvertfall stikke av der. I SH4 kan man jo oftest ikke det en gang. Flere kan man ikke en gang ta knekken på (som bla de forbanna irriterende svevenissene).
Forbidden Siren slår alt, det har du rett i. Men herregud så vanskelig det blir etterhvert.
 
#6
Jeg synes det ble litt for mye hack'n slash i det spillet her... Og jeg har testa både Xbox og Pc versjonen og synes det så absolut er best på Xbox. Grafikken er like bra, du har dolby og du har MYE bedre kontroll på typa di med kontrolleren.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Treeren var kanskje hakket skumlere. Var leit at lommelykta forsvant i fireren. Men jeg klarte ikke legge fra meg fireren heller. Var et utrolig bra spill. Det er sant, jeg ser litt surt tilbake på spøkelsene og det teite systemet med Resident Evil-boksen, men det er absolutt verdt kjøpet synes nå jeg.

Jo, og en ting til... Det skal nevnes at hovedpersonen, Henry, har en ekkel pedofil stemme som gir meg frysninger. Det er noe av det skumleste med hele spillet.
 
#9
SH4 ligger fremdeles på hylla her. Frister ikke.
Har runda RE1 og starta på RE0 i mellomtiden.... Og jeg som foretrakk Silent Hill i gamle dager....
 
#10
Selvsagt, Resident Evil ER jo skumlere enn Silent Hill. Skumleste kontrollen jeg kjenner til hvertfall.
 
#12
jeg har tenkt å kjøpe det, men har ikke serlig peiling på Silent Hill. Har holdt meg til RE, men er det noen som har peiling på om det er no bra?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#13
Resident Evil er ganske nøyaktig ingenting i forhold til Silent Hill. Silent Hill har bedre kontroller, bedre grafikk (selv om remake og Zero var skrekkelig pene. 2D bakgrunner, riktignok), bedre story (begynn å krangle her og jeg kommer hjem til deg med balltre), bedre voice acting, dypere karakterer, bedre gåter (med unntak av fireren), bedre lyd og ikke minst musikk (har alle soundtrackene) og best av alt, psykologisk skrekk. Blod og hjerne er ikke skummelt. Eksplosjoner er ikke passende i skrekkspill. Laboratorier er ikke like skummelt sjuende gang du støter på et og self-destruct sequences er ikke veldig spennende.
 
#14
nå er ikke jeg akurat den som kan snakke så veldig mye om RE for jeg har bare spilt en, to og tre, men det begynner å bli noen år siden og jeg har ikke runnet noen av dem. Var ikke akurat gamle gutten når jeg spilte en og to og når jeg spilte nr.3 så var det sc en halv time, men det er ikke poenge. Noe jeg kan si er at at historien er ikke dorlig og grafikken er dorlig fra det vi kan si at den bør hvere idag, men nå var de de første som prøvde å lage et skrekk spill (stopp meg hvis jeg sier feil) og jeg synes de gjorde en bra jobb. Stevningen er også utrolig bra. Jeg har jo skrevet til Aquila før og der skrev jeg at det er stemningen som er det hele. Når du ikke vet hva som kommer runt neste sving og det synes jeg RE spillene har.

Men nå kan vi jo fortsette med snakkingen om Silent Hill.
 
#15
ifølge ei veninne av meg så er det verdt pengene, hun spiller BARE skrekkspill
 
#16
k, hvor mye kåster det?? Og er det ingen som kan snakke fornuft med å få de nye Re spillene på data. Jeg gidder faen meg ikke å bruker penger for å få GC eller no slikt.
 
#17
Mitt første Silent Hill spill var nummer tre i rekken, altså Silent Hill 3. Det spillet var, etter min mening, ikke akkurat en slager, men helt ok. Derfor var hvertfall jeg litt skeptisk til Silent Hill 4. Det var til jeg fikk det. Det begynner å bli noen måneder siden jeg rundet det, men herregud for et utrolig bra spill. Det ligner ikke på noen måte noen av de foregående spillene, og bare må prøves. Grafikken, karakterene og ikke minst historien er helt utrolig. Etter min mening årets PS2 spill ... frem til jeg fikk GTA: San Andreas, hehe.
 
#19
jeg tror jeg skal gjøre det!
 
#20
men det var jo Playstation som begynte med RE, men nå er de plutselig ikke med lenger.