Silent Hill 4...

#21
Sier bare... Resident Evil: Outbreak

Ikke at det skal være noe bra.

Noe av det første jeg betrakter som survival horror er vel Forbidden Forest på Commodore 64. DET var et intenst spill det. Løp rundt i skogen og skyt kjempeedderkopper og andre grufulle skapninger med pil og bue. Utrolig genialt spill.

Senere ble jeg kjent med Elvira - Mistress of the Dark. Jeg synes også det kan kalles et survival horror. Meget MEGET skummelt spill for sin tid.

Alone in the Dark er vel (desverre) det som regnes for sjangerens opphav. Ikke at de er dårlige spill (egentlig har jeg aldri prøvd noen av de bortsett fra det absolutt nyeste - Alone in the Dark 4), men de to over ser jeg på som samme sjanger.

Silent Hill spillene startet sinnsykt bra med det første til PS1. 2'eren er også genial. Men så kom 3'eren, som jeg likte godt, men jeg sleit litt med å rettferdiggjøre flere oppfølgere nå. Silent Hill 4 har jeg ennå ikke fått spillt, har egentlig mistet litt troen på serien, det er bare det samme gamle om igjen.
 
#22
Ble veldig skuffet jeg. etter 2'ern som er helt rå, og en utrolig lovende tittel, ble jeg etter hvert veldig lei av "the room" og det stygge lange hullet du må krype gjennom. spar spenna til noe bedre
 
#23
Ikke hør på noe loppelittletom sier. Han er en idiot i førsteklasses klasse. Hold anbefalt avstand, ellers vil du bli tatt med i dragsuget når skadedyrskontrollen kommer for å ta misfosteret. Dere er advart!
 
#24
Silent hill er drit skummelt og JÆVLIG frustrerende...har ikke spilt det så mye, men syns det er betraktelig bedre enn 3ern....Men jeg vil heller anbefale Obscure hvis du har en venn som vil samarbeide;)
 

SHDR

Gullmedlem
#27
Det sier du bare fordi du ikke har spilt jævla Forbidden Siren. Det er ikke noe for alle, men Jesus Fistus ... det er så skummelt at det er vanskelig å spille. Ta alt som er skrekkelig med japansk horror og zombie-tradisjon, destiller det, sett deg selv i til dels indirekte kontroll, la kameraet være uoversiktlig, la deg bruke udetaljerte kart og vips! Du har helvete. Jeg har bare spilt det litt, men jeg skal kjøpe det så fort jeg ser det til semi-rimelig pris.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Shadar@14.01.2005, 11.08
Det sier du bare fordi du ikke har spilt jævla Forbidden Siren. Det er ikke noe for alle, men Jesus Fistus ... det er så skummelt at det er vanskelig å spille. Ta alt som er skrekkelig med japansk horror og zombie-tradisjon, destiller det, sett deg selv i til dels indirekte kontroll, la kameraet være uoversiktlig, la deg bruke udetaljerte kart og vips! Du har helvete. Jeg har bare spilt det litt, men jeg skal kjøpe det så fort jeg ser det til semi-rimelig pris.
163321​
Hvilket format er det på? Har bare Xbox skjønner du. Har lyst å teste det, men per dags dato er Fatal Frame 2 det skumleste spillet jeg har spilt. Har hatt spillet i 3-4 måneder, og har enda ikke fullført det. Klarer bare å spille i maksimum 15 minutter :flau:
Sitte ofte å spiller på en kamerat av meg sitt hjemmekinoanlegg. Surround er virkelig en avgjørende faktor på å gjøre et skummelt spill, enda skumlere. :tommelopp:
 

SHDR

Gullmedlem
#29
Det er PS2, "dessverre". Det er veldig sær visuell stil på det. Litt japansk arthaus med streaming videoer som ansikter, om jeg har forstått riktig. Synd det er dubbet, for jeg vil gjerne høre den originale japanske voice actingen på det. Jeg lurer faktisk på om ikke det er in-house Sony, for selv så lite som jeg liker markedsgruppen til Sony, er den ingen tvil om at selve Sony gjør en gigantisk jobb for å utvide vår oppfatning av gaming. Bare synd forsøkene deres ikke selger i det hele tatt. *gråter sårt*

Se der ja: Eurogamer har en omtale, og de treffer som vanlig spikeren på hodet.
 
#30
Leste noe skikkelig gay om at stemmeskuespillet ødelegger spillet. Dine tanker, plz, gayragiddy (shadar).
 

SHDR

Gullmedlem
#31
Stemmeskuespillet er maksimalt pervohomo. Det høres ut som de har fått sjimpanser til å prate. Det høres ut som en haug pratende bæsj.

Men det funker. Såvidt. Det høres bare ut som om folk er hysterisk overdramatiske, det høres bare ut som om de ikke bryr seg når de burde. Til tider legger den følelsesløse voice-overen faktisk til litt, og gjør situasjoner enda mer absurde enn de allerede er.
 
#32
Stemmene er da ikke så gale de (har hørt mye verre enn disse, på adskillig større og mer velkjente spill). Problemet er at oxforddialekta virker helt mongo med de japanske karakterene.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Olve@14.01.2005, 21.58
Problemet er at oxforddialekta virker helt mongo med de japanske karakterene.
163611​
Bingo. Der har du det som fullstendig ødela spillet for meg, og sendte meg sporenstreks tilbake til Project Zero 2. Som sammen med forgjengeren er det ypperste sjangren har produsert post Silent Hill 2.
 
#34
Men uansett; dette spillet er fantastisk.
Det er jo normalt bare i cutscenene de prater. Og som sagt er ikke selve dialogen særlig dårlig; den kan man venne seg til ganske kjapt - tross at det virker rimelig fjernt.
Det er jo spillet i seg selv som er avgjørende; som storyen i en film.
Selv er jeg blitt vant med dialogen og har tatt den til meg som en del av spillet.
Akkurat som skitstemmene i RE eller SH - som etter min mening er mere anonyme og ukarismatiske enn de i FS.

(Fremdeles ikke runda det; er sykt vanskelig. Ikke spilt det siden i sommer faktisk; på tide å prøve igjen.)
 
#35
Hmm, jeg fikk plustelig lyst til å spille Forbidden Siren nå, etter at jeg gav opp på RE remaken til GC fordi jeg ble så redd ^_^

Men er det ikke Silent Hill 2 som er de skumleste?
*Pyramid Head* :holdkjeft:
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Spiderman selger for tida Project Zero 2 for bare 300 kroner. Kan ikke si jeg var særlig imponert av orginalen, men mulig jeg plukker opp dette alikevel.
Noen som har noen tanker om nummer 2 er bedre enn 1?