Silicon Knights forlater Nintendo

#1
Jepp, ifølge en artikkel på ign.com så har nå Silicon Knights (Eternal Darkness, Metal Gear Solid: The Twin Snakes) nå gått fra å være et eksklusivt 2. party utvikler hos Nintendo til å bli et uavhengig 3. party utvikler og kan nå utvikle spill for hvilke(n) konsoll(er) de måtte ønske.

Hva syns dere? Er det et stort tap? Er det like ille som da Nintendo "mistet" Rare? Er dette et forvarsel om Nintendo's fremtid? Eller betyr det ikke så altfor mye?
 
#2
Hva faen er det Nintendo driver med nå da? Silicon Knights har tross alt laget to av de beste spillene som er å finne på GameCube (Eternal Darkness: Sanity's Requiem og Metal Gear Solid: The Twin Snakes). Altså, først Rare, og nå Silicon Knights? Snart stikker vel Retro Std. også? Greit nok, jeg har både PS2, XBox og GC, så jeg går nok ikke glipp av fremtidige spill. Men jeg mener nå Nintendo bør holde på de utviklerne de har. Både Rare og Silicon Knights lagde spill med mer vold i, noe som kunne trekke til seg eldre spillere også. Men nå sitter ikke Nintendo med mye igjen. De kan ikke bare leve av Mario, Zelda og Pokémon.

Faen! <_<
 
#3
Jeg har hverken kjøpt ED eller MGS:TT, så egentlig så bryr jeg meg heller lite.
Dessuten har både ED og MGS:TT solgt heller dårlig..

Angående Too Human så har det tross alt vært i utvikling siden 1998, tviler sterkt på att de skifter platform på det igjen, kommer jo til å ta de enda flere år.
Det vil nok komme til GC i første omgang iallefall.

Nintendo er som politikk.. ALLE skal ha en mening om de..

Tror ikke det betyr så mye .. tror heller det blir sånn att 'fanboyene' gjør det til en større sak en det er..
De kjøper seg nok noen erstattere rimelig fort..
 
D

Doctor Downs

Gjest
#4
Eternal Darkness er småtteri. Tenk om vi skulle slutte å få servert godbiter som Super Smash Bros. Melee?

Først Rare, nå Silicon Knights? Hva er det de tenker?
 
#5
dette kan bety MGS TS for ps2, eller ikke





:p :D :)
 
#6
Opprinnelig skrevet av Excelsion@13.04.2004, 20.31
Dessuten har både ED og MGS:TT solgt heller dårlig..
What?

Jeg mener å huske at Eternal Darkness holdt seg ganske så lenge på topplistene, i hvertfall i vesten, og Metal Gear Solid selger da som som hakka møkk for tiden?
 
#7
Eternal Darkness solgt mye mindre enn de hadde estimert på forhånd!

Når det gjelder SK er det ikke sikkert dette har så mye å si for fremtideige spill.
Man kan jo f.eks sammenlikne det med oss mennesker. Når vi blir voksene bryter vi med foreldrene våre, altså Nintendo i dette tilfellet, men det betyr ikke at vi slutter å besøke de eller at vi er noe mindre glad i dem. Dette er en naturlig prosess for å kunne utvikle seg videre og bli enda bedre.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Aquila@13.04.2004, 22.31
Eternal Darkness er småtteri. Tenk om vi skulle slutte å få servert godbiter som Super Smash Bros. Melee?

Først Rare, nå Silicon Knights? Hva er det de tenker?
Nå var det ikke Silicon Knights som lagde Super Smash Bros Melee hvis det var det du mente. Det ble laget av Hal's Laboratory som er veldig kjent for Kirby spillene.

Men tilbake til topic.
At SC forlater Nintendo mener jeg er en aldri så liten krise. Nintendo må bli flinkere til å holde på slike avtaler. Jeg så på SC som nye Rare og gikk altså de multiplatform. Jeg håper virkelig at Excelsion har rett i at det bare er oss "fan boys" som overdriver.
 
#9
Jeg elsker Silicon Knights. Synes de er fantastiske utviklere. Jeg bare elsker Eternal Darkness og Metal Gear. Om de går, så begynner jeg virkelig å tvile på Nintendo. Tross alt eier Nintendo en del av SK (kjøpte seg inn når GC kom), akkurat som de eide en del av Rare. Dette er dog bare rykter, så det er jo fortsatt en stor mulighet at dette bare er oppspinn. Det har jo sett ut som om de to selskapene har kommet godt overens.

Jeg tror ikke på disse ryktene, og håper inderlig at de ikke er sanne. Men jeg trodde også at Rare ryktene bare var oppspinn, og vi vt jo alle åssen det gikk. Me jeg tror dog at det er mer tvilsomt at SK går enn at Rare gikk.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Excelsion@13.04.2004, 21.31
Angående Too Human så har det tross alt vært i utvikling siden 1998, tviler sterkt på att de skifter platform på det igjen, kommer jo til å ta de enda flere år.
Det vil nok komme til GC i første omgang iallefall.
Her har du svaret på det:

As for Silicon Knights' next project, Dyack would not say whether it would be for the GameCube, PlayStation 2, or Xbox--or a combination of the three. "It's not clear what direction we're going in," he said. There was also no comment as to whether or not Silicon Knights would resurrect Too Human, the PlayStation title it abandoned in late 1999. Dyack has previously made public his hopes of resurrecting the ambitious sci-fi RPG, which was far along in development, for a current-generation console.
 
#12
Opprinnelig skrevet av Ghaz@14.04.2004, 11.52
(...)Dette er dog bare rykter, så det er jo fortsatt en stor mulighet at dette bare er oppspinn. Det har jo sett ut som om de to selskapene har kommet godt overens.

Jeg tror ikke på disse ryktene, og håper inderlig at de ikke er sanne. Men jeg trodde også at Rare ryktene bare var oppspinn, og vi vt jo alle åssen det gikk. Me jeg tror dog at det er mer tvilsomt at SK går enn at Rare gikk.
Det er ikke rykter dessverre... Les artikkelen i første posten her.


Og for å svare på emnet:
Jeg syns ikke det at Nintendo mister Silicon Knights er det verste med saken (for de har lagd for få spill til at jeg ser på de som de "nye" Rare eller en annen stor utvikler), men det er mer hele situasjonen som plager meg; At Nintendo har mistet en utvikler med potensiale. Finner det hele plagsomt at Nintendo nå har en mindre "alliert" i denne "konsollkrigen" (selv om de ikke muligens ikke er det største tapet)...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Jeg synes Dave Smith fra 1Up.com sa det best:

«Why are the affairs of a developer that produced two and a half games in a decade such a big deal?»

(Det halve spillet han refererer til er Bloom Omen, som ble co-produsert sammen med Crystal Dynamics)
 
#14
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak+14.04.2004, 10.03-->
<!--QuoteBegin-Aquila
@13.04.2004, 22.31
Eternal Darkness er småtteri. Tenk om vi skulle slutte å få servert godbiter som Super Smash Bros. Melee?

Først Rare, nå Silicon Knights? Hva er det de tenker?
Nå var det ikke Silicon Knights som lagde Super Smash Bros Melee hvis det var det du mente. [/b]
det var ikke det han mente :doh:

synd dette ja. som alle andre har sagt her:
først rare og nå silicon knights, hva er det de driver med?!
 

Kilik

Lokal moderator
#15
Vel, for å sette det enda mer på spissen så har de laget et greit survival horror-spill og gjort en OK konvertering av et 6 år gammelt PSX-spill...Ikke det selskapet med den beste trackreckorden akkurat, og ikke i nærheten så viktig som Rare var for Nintendo under N64-tiden...

Om ikke Silicon Knights er verdens undergang så følger det en negativ trend for Nintendo: Rare dro sin vei til konkurrenten, mange opprinnelig eksklusive titler har gått multiplatform, mange av de største utviklerne har droppet GC totalt og nå også en 2nd party developer til. Selv med en $99 price tag selger den dårligere enn PS2 og Xbox i vesten. Begynner å få Dreamcast flashbacks jeg nå...
 
#16
argh...dette går mot Dreamcast <_<
De har mistet Rare , og nå Silikon Knights.
Neste er nok Retro Studios , så går hele dølja.
Og så går Nintendo third party , og eneste spill til fortsetter å lage spill til er Gameboy.
Ikke bra -_-
Tror Nintendo's Gameboy kansje veiker ut etter PSP , og kansje en MP (Micro portable)
Håper N5 i det hele tatt får se dagens lys.

Faktisk så synes jeg Nintendo hadde egnet seg bedre som Third party publisher.
Se på Sega.
Tjener penger i massevis , og lager fortsatt gode spill , men noen av dem er er porter fra DC'en , og jeg vil ikke se Metroid prime på PS2/3.
Skulle ønske Sega og Nintendo går sammen.
Før var Nintendo og Sega fiender , og Sony og Nintendo venner.
Hvorfor ikke være gode venner nå , og lage en konsoll for å markere det?
Tenk deg...Dreamcube.
Sega og Nintendo legger sine fond sammen , kjøper noen hardware produsenter , lager en konsoll , og lokker tilbake gammle kjenninger med lukrative avtaler

*Håper på Dreamcube*
 
#18
Opprinnelig skrevet av Hemmelig@14.04.2004, 13.58
argh...dette går mot Dreamcast   <_<
De har mistet Rare , og nå Silikon Knights.
Neste er nok Retro Studios , så går hele dølja.
Hvorfor iallverden skulle Retro gå?
Nintendo eier 100% av de.
Dessuten så selger faktisk spillene Retro Studios gir ut, imotsetning til Silikon Knights sine.
 
#19
For å si det sånn, er glad jeg har alle konsollene, så jeg kan egentlig bare drite i hvilken konsoll spill kommer på, så lenge de er bra.

Men dette kan umulig være bra for Nintendo da..
 
#20
Objekttivt sett.. så har det ikke stort og si for Nintendo. Som kilik sier har de ikke fått ut mye. Selvom jeg personlig elsker begge spillene, og begge er noe av det bedre jeg har spilt. Men for min del spiller det ikke noe rolle.

Forandre så er dette sikkert bare Dennis sin måte og promotere ED2 forann E3, ved bruk av "sanity effects". :D

Det virker nesten mer sannsynlig enn at Silicon Knights plutselig "forlater" Nintendo. De som alltid har hatt uttyrykk om et godt forhold, og Dennis som alltid bruker masse tid på forsvare GC hardware osv!