Opprinnelig skrevet av Lurtz@16.04.2004, 18.34
Jeg må si at jeg bryr meg heller lite om hva silicon knights gjør. Synes de er latterlig oppskrytt. Eternal darkness må være et av de mest oppskrytte spillene på lenge, spillet har helt standard gameplay, helt standard grafikk og en helt standard story som i bunn og grunn er kjedelig og cheesy.
Metal gear solid: Twin snakes vil jeg si er en skuffelse, synes silicon knights har gjort en horribel jobb egentlig. Gameplayet er blitt lite forbedret, grafikken er below average med noen av de mest grusomme texturene jeg har sett på en god stund, modellene er heller ikke videre imponerende. De burde ha fikset på kameravinklene slik at spillet har fri kameravinkel slik at man faktisk ser noe. Jeg må virkelig si at jeg forventet at gameplayet skulle bli forbedret langt mere, gameplayet til mgs til psx er idag mindre bra sammenlignet med dagens konkurenter (MERK! Det var bra for sin tid). Jeg forventer da av en remake at de ordner på gameplayet til dagens standard. Det eneste de har lagt til omtrent er 1.person skyting og et hopp. Det er ingenting imot gameplayet til f.eks splinter cell: Pandora tomorrow. Jeg foretrekker faktisk mgs til psx framfor twin snakes, da får man den nostalgiske følelsen og da er man villig til å overse at gameplayet kanskje er litt gammelt, men jeg kan ikke overse det når det tross alt er en remake. Eneste plusset de skal ha er at de nye cutscenene er kult lagd (ikke grafikkmessig, men regiseringen).
Nei, at Silicon knights forlater Nintendo kunne egentlig ikke bry meg mindre.