Silicon Knights forlater Nintendo

SK har lagd to strålende GC-spill, og de kan lage flere selv om de også skal lage spill til PS2 og Xbox. Hvis de hadde bestemt seg for å ikke lage noen spill til Nintendo i det hele tatt, like, ever, lzm, så hadde jeg vært litt mer opprørt. :p

Peronlig har jeg, som mange ander her på forumet, alle konsollene og bekymrer meg lite hvis det skulle vise seg at Silicon Knights gir ut spill på andre konsoller enn Nintendo. Men jeg liker Nintendo så mye bedre enn de andre konsollene og syntes det er synd hvis de skulle miste en så god samarbeispartner. De har tross alt gitt to av de beste spillene på GameCube. Egentlig har jeg litt vanskelig for å tro dette ettersom det skjer så plutselig. Men skulle det vise seg å være sant, begynner jeg å lure litt på Nintendo. Hvorfor mister de "hele" tiden spilleselskaper? Hmmm ... Håper i allefall at To Human kommer ut da, og det på GameCuben.

Kilik

Lokal moderator
Vel, når det gjelder så bare "forsvant" de ikke uten Nintendos samtykke. De solgte faktisk sin 49% andel for 1,3 milliarder kroner til MS...

Forresten, mer dårlig nytt for Nintendo fanboys:

Factor 5 have announced that they will no longer be developing for the GameCube. This means no more Rogue Squadron games, definitely no Pilotwings from Factor 5 either... And also a possibility that other consoles may see new or existing Rogue Squadron games.

April 14, 2004 - In a conversation with IGNcube today, Factor 5 president Julian Eggebrecht said the company would not develop any more titles for Nintendo's GameCube console. The studio is currently creating software for other platforms.

Neste Rogue Squadron ryktes å være på vei til Xbox. Faktisk online. Ser fram til E3 nå...

Dette ser ikke lovende ut for Nintendo, huff huff, men vi får se hva som skjer nå fremover, håper ikke Gamecube blir/ender som flopp slik N64 gjorde :thumbdown:

epp

firm and correct
Betyr vel bare at de vil booste inntektene sine, ved å gi ut spillene på flere formater.
Ingen grunn til panikk..

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av cOlDsNaKe@15.04.2004, 01.10
Dette ser ikke lovende ut for Nintendo, huff huff, men vi får se hva som skjer nå fremover, håper ikke Gamecube blir/ender som flopp slik N64 gjorde :thumbdown:
eh, N64 var jo langt fra noen flopp. den solgte faktisk 30 millioner på verdensbasis. langt bedre enn hva GC kan skilte med til nå...

Mario 64 og Zelda: Ocarina of Time har solgt mange ganger bedre enn hva Mario Sunshine og Zelda: Wind Waker har gjort...

Opprinnelig skrevet av Kilik@15.04.2004, 11.10
Mario 64 og Zelda: Ocarina of Time har solgt mange ganger bedre enn hva Mario Sunshine og Zelda: Wind Waker har gjort...
Det er ikke så rart så sære som Nintendo er. Både Super Mario Sunshine og The Legend of Zelda: The Wind Waker virker mye mer barnevennlige enn Super Mario 64 og The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Nintendo er fortsatt på banen med monopol når det gjelder håndholdte maskiner, og GameCube ligger vel likt med XBox når det gjelder antall solgte maskiner. Men jeg er redd Sony vil ta over markedet for håndholdte konsoller med sin PSP, og da blir Nintendo mer for de som vil ha det lille ekstra (om de fortsetter med å lage konsoller).

Dette sier jeg ikke bare fordi de de "mistet" Silicon Knights som eksklusiv utvikler, men også det som har skjedd i det siste. Først Rare, så går Silicon Knights multi, og nå vil Factor 5 droppe GameCube også. Når det gjelder Factor 5, så har vel de i mine øyne bare sluppet ut ett skikkelig bra spill på GameCube; Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader, så at dem stikker er ikke så ille.

Nintendo bør kanskje bruke noen av pengene de fikk da de solgte Rare på en ny utvikler. En utvikler som da kan lage litt mer voksne spill (slik som Silicon Knights og Rare gjorde).

Opprinnelig skrevet av Sheffield+15.04.2004, 13.59-->
Ikke nok med at Silicon Knights forlater Nintendo. I dag bestemte Factor 5 seg for å stikke av.

les her[/b]
Har GameSpot redigert inn nytt innhald på sida? For det står da ikkje at Factor 5 forlet Nintendo, berre at dei har slutta å lage spel til GameCube. Og grunnen til det er at dei har starta å lage spel for neste generasjons konsoller.

<!--QuoteBegin-Kilik
@14.04.2004, 23.22
Neste Rogue Squadron ryktes å være på vei til Xbox. Faktisk online. Ser fram til E3 nå...
Er vel lite sannsynleg sidan Julian Eggebrecht seier at Factor 5 har slutta med utvikling til alle noverande konsoller.

Husker Eternal Darknes til GC som Silicon Knights laget. Det var konge.

Men det ser ut som GC er påvei til å dø sakte men sikkert. Ivertfall om en sammenligner med di andre konsollene.

Det er jo ikke noen vetuge spill til maskinen. Men det er en annen diskusjon...

hum, trode ninty hadde lært leksa si med N64, ingen 2 og 3 parts utviklere=bad idea

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg må si at jeg bryr meg heller lite om hva silicon knights gjør. Synes de er latterlig oppskrytt. Eternal darkness må være et av de mest oppskrytte spillene på lenge, spillet har helt standard gameplay, helt standard grafikk og en helt standard story som i bunn og grunn er kjedelig og cheesy.
Metal gear solid: Twin snakes vil jeg si er en skuffelse, synes silicon knights har gjort en horribel jobb egentlig. Gameplayet er blitt lite forbedret, grafikken er below average med noen av de mest grusomme texturene jeg har sett på en god stund, modellene er heller ikke videre imponerende. De burde ha fikset på kameravinklene slik at spillet har fri kameravinkel slik at man faktisk ser noe. Jeg må virkelig si at jeg forventet at gameplayet skulle bli forbedret langt mere, gameplayet til mgs til psx er idag mindre bra sammenlignet med dagens konkurenter (MERK! Det var bra for sin tid). Jeg forventer da av en remake at de ordner på gameplayet til dagens standard. Det eneste de har lagt til omtrent er 1.person skyting og et hopp. Det er ingenting imot gameplayet til f.eks splinter cell: Pandora tomorrow. Jeg foretrekker faktisk mgs til psx framfor twin snakes, da får man den nostalgiske følelsen og da er man villig til å overse at gameplayet kanskje er litt gammelt, men jeg kan ikke overse det når det tross alt er en remake. Eneste plusset de skal ha er at de nye cutscenene er kult lagd (ikke grafikkmessig, men regiseringen).
Nei, at Silicon knights forlater Nintendo kunne egentlig ikke bry meg mindre.

Jeg kan ikke si at jeg likte de nye cutscenene i det hele tatt. Syntes de ble for Matrix-cowboy. Legger inn unødvendige ting som da Snake hopper 134 meter opp i lufta med baklengs salto, deretter at han tråkker på raketten. Heller ikke noe bedre da Snake kaster en granat inne i kanonen på M1'en. Men etter kampen med Grey Fox, da kommer det en bra... Jada cutscenene er bra korigrafert og alt det der, men jeg mener det ikke passer inn..

Opprinnelig skrevet av Lurtz@16.04.2004, 18.34
Jeg må si at jeg bryr meg heller lite om hva silicon knights gjør. Synes de er latterlig oppskrytt. Eternal darkness må være et av de mest oppskrytte spillene på lenge, spillet har helt standard gameplay, helt standard grafikk og en helt standard story som i bunn og grunn er kjedelig og cheesy.
Metal gear solid: Twin snakes vil jeg si er en skuffelse, synes silicon knights har gjort en horribel jobb egentlig. Gameplayet er blitt lite forbedret, grafikken er below average med noen av de mest grusomme texturene jeg har sett på en god stund, modellene er heller ikke videre imponerende. De burde ha fikset på kameravinklene slik at spillet har fri kameravinkel slik at man faktisk ser noe. Jeg må virkelig si at jeg forventet at gameplayet skulle bli forbedret langt mere, gameplayet til mgs til psx er idag mindre bra sammenlignet med dagens konkurenter (MERK! Det var bra for sin tid). Jeg forventer da av en remake at de ordner på gameplayet til dagens standard. Det eneste de har lagt til omtrent er 1.person skyting og et hopp. Det er ingenting imot gameplayet til f.eks splinter cell: Pandora tomorrow. Jeg foretrekker faktisk mgs til psx framfor twin snakes, da får man den nostalgiske følelsen og da er man villig til å overse at gameplayet kanskje er litt gammelt, men jeg kan ikke overse det når det tross alt er en remake. Eneste plusset de skal ha er at de nye cutscenene er kult lagd (ikke grafikkmessig, men regiseringen).
Nei, at Silicon knights forlater Nintendo kunne egentlig ikke bry meg mindre.
Eternal Darkness: Sanity's Requiem har i mine øyne en stemning og historie som er meget bra. I hvert fall stemningen er utrolig. Sanity-effekten er noe av det stiligste jeg har sett i et spill. Spillbarheten synes jeg også er fantastisk. Kanskje litt "standard", men spillet skulle tross alt komme Nintendo 64 egentlig. Jeg synes i hvert fall ikke det er noe å klage på det spillet. Grafikken var kanskje ikke av det beste jeg har sett, men langt over middels.

Når det gjelder Metal Gear Solid: The Twin Snakes, så er jo det en fantastisk remake. Spillbarheten til Metal Gear Solid 2, og historien og handlingen til Metal Gear Solid, i tillegg til noen fantastiske filmsekvenser. Selv om spillbarheten er litt gammel, så er det fortsatt fantastisk. Grafikken vil jeg heller ikke klage på. Det eneste jeg kanskje vel nevne er at jeg merket litt slow-downs et par ganger. Ellers synes jeg grafikken er kjempeflott. Har ingenting å klage på den. Selv om det er andre spill som ser bedre ut, så synes jeg Metal Gear Solid: The Twin Snakes har noe av den mest behagelige grafikken i et spill. Og det er langt ifra grusom texture.

Og jeg spiller mye heller Metal Gear Solid: The Twin Snakes enn Splinter Cell: Pandora Tomorrow, enkelt og greit fordi det er mye, mye mer underholdene.

Men smak og behag. Jeg mener Silicon Knights har lagd to utrolig bra spill til GameCube. Men det er vel det at en del andre mener det motsatte at Nintendo bare lar dem gå.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@16.04.2004, 20.25
Grafikken vil jeg heller ikke klage på. Det eneste jeg kanskje vel nevne er at jeg merket litt slow-downs et par ganger. Ellers synes jeg grafikken er kjempeflott. Har ingenting å klage på den. Selv om det er andre spill som ser bedre ut, så synes jeg Metal Gear Solid: The Twin Snakes har noe av den mest behagelige grafikken i et spill. Og det er langt ifra grusom texture.

Ta å gå inntil en vegg i twin snakes, det blir en eneste stor grøtete masse. Det er absolutt null detaljer i texturene. Du må gjerne like spillet (Jeg er streng mot det siden det er en remake), men ikke si at texturene er bra, for de er alt bortsett fra det. Silent hill 2&3, der har du textures i kongeklassen.
Men ellers så skal jeg ikke si imot deg, for som du sier, så er det smak og behag :)

Texturene i MGS: TS er ikke så bra. Spillet er kult nok men jeg har faktisk flere ganger sittet og tenkt at grafikken og texturene er noe dårlig og ikke helt gull. Grafikken er helt grei, men ikke noe å skrive hjem om.

Venter på MGS 3 jeg :)

Greit nok, texturen er kanskje ikke så bra, men det er ikke noe som plager meg at den er som den er. Og så lenge det ikke går utover spillgleden, så bryr det meg lite hvordan texturen er. Det er kun to ting jeg vil nevne som er dumt med MGS: TTS, og det er at det er et par slow-downs her og der, og at kontroll-spaken ikke er slik at man beveger seg litt og litt raskere ettersom hvor mye du beveger spaken (nå er det slik at du enten går veldig sakte, eller så løper du). Men det er faktisk det eneste negative (og det er egentlig bare bageteller). At spillet ikke revolusjonerer når det gjelder spillbarhet bryr meg lite. Spillet er generelt sett utrolig godt gjennført.

Du Lurtz! Du sier en del riktig, både når det gjelder Twin Snakes og Eternal Darkness, men å si at: "Synes de er latterlig oppskrytt. Eternal darkness må være et av de mest oppskrytte spillene på lenge, spillet har helt standard gameplay, helt standard grafikk og en helt standard story som i bunn og grunn er kjedelig og cheesy. ... er det dummeste jeg har hørt. Du har mest sannsynlig aldri fullført spillet når du sier noe sånt. Eternal Darkness er i en klasse for seg. Spillet skiller seg spesielt ut når det gjleder det du syntes var middels. Grafikken er topp, lyd\musikk er helt konge og story`n har jeg aldri sett maken til. Man kan si at mye har med smak og behag å gjøre, men at Eternal Darkness er et kjedelig og cheesy spill, er det bare idioter som ikke har spilt spillet ordentlig som sier.

Opprinnelig skrevet av Neptun@17.04.2004, 09.06
Du Lurtz! Du sier en del riktig, både når det gjelder Twin Snakes og Eternal Darkness, men å si at: "Synes de er latterlig oppskrytt. Eternal darkness må være et av de mest oppskrytte spillene på lenge, spillet har helt standard gameplay, helt standard grafikk og en helt standard story som i bunn og grunn er kjedelig og cheesy. ... er det dummeste jeg har hørt. Du har mest sannsynlig aldri fullført spillet når du sier noe sånt. Eternal Darkness er i en klasse for seg. Spillet skiller seg spesielt ut når det gjleder det du syntes var middels. Grafikken er topp, lyd\musikk er helt konge og story`n har jeg aldri sett maken til. Man kan si at mye har med smak og behag å gjøre, men at Eternal Darkness er et kjedelig og cheesy spill, er det bare idioter som ikke har spilt spillet ordentlig som sier.
Jeg syntes også det er rart at Lurtz syntes dette spillet er veldig oppskrytt, vi har stort sett samme smak, og fokuserer på de samme kvalitetene når vi skal vurdere spill. Eternal Darkness er fantastisk, nyskapende, et ganske dypt spell system osv når mann tenker seg om. En fantastisk historie som begynner veldig rart og trekker seg sammen til en fantastisk avslutning mot slutten. Store Mansion, 12 forskjellige charachterer, Store underjordiske verdner, passe vansklighets grad osv osv.

Når det gjelder grafikken i Twin Snakes er den ganske fantastisk, og helt klart bedre enn MGS2, som jeg vil trekke frem som et av de peneste spillene fortsatt denne generasjon. Texturene er ikke dårlig i, mann oppholder seg tross alt på en nedslitt militerbase langt ute i Alaske, det skal være ned slitt osv, så får frem det inntrykket ganske bra med texturene og det er det viktigste.