Siste spill du runda

Rundet faktisk Counter Strike : Condtion Zero Deleted Scenes nettop.

Underholdene spill, et CS basert evertyr spill som tar deg med fra Kina til Russland på mange speendene oppdragg og mange SYKE bosser.

Morosomt spill som du får med når du kjøper Condtion Zero.

Det koster vell ikke mer en 100 lappen og siden 1.6 også er med er det et godt kjøp ;)
 
Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Det tredje spillet i Hideo Kojimas mesterlige trilogi om den amerikanske agenten Solid Snake. Vi befinner oss på 60 tallet, og vår mann blir sendt inn i den russiske jungelen for å finne en russisk vitenskapsmann som har dessertert til Amerika. Grunnen til at russerne hadde bortført vitenskapsmannen var for å tvinge han til å designe et revolusjonerende våpen kalt Shagohod, og da dette våpenet kan skyte missiler fra Russland til Amerika, er det ikke så rart at den amerikanske regjeringen vil ha en stopper på russernes planer. Og det går på skinner for amerikanerne, helt til den russiske generalen Volgin og Snakes tidligere mentor, The Boss, dukker opp. De tar med seg vitenskapsmannen, og bruker også anledningen til å fyre av en missil på en forskningsbase i Russland. Dette får selvsagt amerikanerne skylden for, ettersom det hadde blitt observert et amerikansk fly i russisk luftrom like før hendelsen, og Russlands president truer med å erklære krig. Den eneste måten krig kan bli unngått på er å ødelegge Shagohod, finne vitenskapsmannen og bringe han tilbake og drepe The Boss. Du gjettet riktig, alt dette må vi gjøre.

Mesteparten av spillet foregår i jungelen, og gameplayet har også blitt kraftig tilpasset til å passe til områdene hvor handlingen utspiller seg. Når man har lite HP må man jakte på diverse dyr, og spise de for å få mer HP, derav navnet Snake Eater. Man har også rikelig med kamuflasjedrakter å velge mellom, og disse er alle veldig nyttige når man skal gjemme seg for de nifse russiske soldatene. En annen nyhet i spillet er en meny hvor man kan helbrede sine egne skader, som for eksempel et brukket bein, knivstikk eller brannskader. I likhet med de andre nye funksjonene fungerer dette veldig godt, og hjelper til å bygge opp en troverdighet og realisme i spillet.

Omgivelsene er designet slik at man alltid kan snike seg forbi vaktene uten å la de oppdage deg og slå alarm, og det er snikingen som er selve essensen av Metal Gear Solid serien. I tillegg til at spillet blir ufattelig mye morsommere når man velger å kjøre den lydløse stilen, blir man også belønnet med diverse premier hvis man kommer seg igjennom hele spillet uten å ha blitt oppdaget én eneste gang. Men for den skyteglade er det også rikelig med muligheter, for man får mange forskjellige våpen i løpet av spillet; alt fra gafler til bazookaer.

En kontrast til gameplayet når man sniker seg rundt i jungelen og i de kompliserte militærbasene, er bossfightene i spillet. Her møter man etter tur en rekke merkelige personligheter som alle tilhører "The Cobra Unit", Snakes veteran Ocelot, og selvsagt The Boss. Dette fører til mange inntressante kamper hvor man må bruke alle hjelpemidlene man er tildelt for å i det hele tatt ha en sjanse til å slå motstanderen. Mine favoritter er den eldgamle sniperveteranen The End, den reptil aktige psykopaten The Fear og selvsagt sluttkampen.

Både grafikkmessig og lydmessig er dette spillet så nærme perfeksjon som noe spill kan være, og i tillegg til å prestere teknisk viser Kojima også en rekke kunsteriske scener, som en mindre spillskaper aldri kunne ha kommet på å skape.

Hideo Kojima har en stor intresse for film, og det er veldig tydelig hvis man spiller produktene hans. Her finner vi mange fantastiske kuttscener av høy kvalitet, som på godt vis bærer den fascinerende historien videre. Kojima blander pur fakta og rent oppspinn på en så overbevisende måte at man som spiller ikke er sikker på hva av det som nettopp har blitt sagt på skjermen er feil eller sant.

Alt i alt er Metal Gear Solid 3: Snake Eater et helt fantastisk spill, og jeg mener at det fortjener full pott. 10/10
 
Sist spill jeg fullførte er Tomb Raider: Legend til Xbox. Spillet er som jeg har nevnt før bra, men det er kort. Selv er jeg en som tar meg god tid, og rulleteksten kom bare 9 timer etter at jeg startet på spillet. Og da har jeg også brukt et par timer bare i Laras mansion. Det skal også sies at jeg "bare" er 97% ferdig, så har litt å gjøre om jeg skal klare det 100%, noe jeg ikke vet om jeg orker å bryne meg på nå i første omgang.

Alt i alt får det terningkast 5 hos meg. Alle som liker Tomb Raider spillene, bør absolutt sjekke det ut.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hvordan fungerer prosentsystemet, Mongis? Er det slik at Laras mansion fungerer som en slags hub, med tilgang til alle brettene i spillet, eller kan du spille de om igjen fra en meny? Og hva må til for å få 100%? Skal du fullføre bonus-objectives på hvert oppdrag, eller hva?
 
Hvordan fungerer prosentsystemet, Mongis? Er det slik at Laras mansion fungerer som en slags hub, med tilgang til alle brettene i spillet, eller kan du spille de om igjen fra en meny? Og hva må til for å få 100%? Skal du fullføre bonus-objectives på hvert oppdrag, eller hva?
[/b]
Laras mansion er ikke en hub nei, det er bare et valg på hovedmenyen. Men det ligger mange medaljer og gåter gjemt i de forskjellige rommene der(bibliotek, gym, svømmebaseng, osv.). Medaljer ligger det også på hver eneste bane i spillet. Bronsemedaljer finnes det mange av i hver level, noen sølv, og en gull. Alle disse må være samlet inn for å klare 100% mener jeg.

Edit: og du blir belønnet med flere kostymer til Lara. Klarer man 100% får man også en bikini om jeg husker rett. Skifte klær kan du gjøre i Laras mansion, og det du velger der har du også på deg i selve spillet. I tillegg kan du få oppgraderinger til pistolene hennes.
 
Ico:

Dette kritikerroste eventyret starter med at en gruppe maskerte menn fører en liten gutt med horn, kalt Ico, langt opp i fjellheimen, til et enormt og mystisk slott. Med ordene "It´s for the best of the village" blir Ico lagt i en steinbeholder, og like etter at mennene har forlatt slottet faller steinbeholderen ned og knuser mot marmorgulvet. Dette setter Ico fri, og det er her eventyret starter for spilleren.

Herfra tar det ikke lang tid før Ico oppdager en vakker jente, fanget i et bur, og etterhvert får man vite at denne jenten ikke er noe mindre enn én prinsesse. Ico og prinsessen snakker to komplett forskjellige språk og de kjenner hverandre heller ikke, men Ico er bestemt på sin sak og det er ditt oppdrag å føre både deg selv og prinsessen ut av den store borgen. Men prinsessens mor, den onde dronningen, og hennes arme av skyggevesener vil ikke ha noe av dette, og de gjør alt hva de makter for å stoppe Ico og prinsessen på deres ferd mot frihet.

Dette høres kanskje ut som noe du har spillt mange ganger før, men gir du spillet en sjanse vil du oppdage at det er unikt spill med mange kvaliteter. Det er lagt stor vekt på å løse forskjellige gåter for å gjøre veien mulig for prinsessen og komme seg over, og man må stadig vekk hjelpe henne i form av å dra henne opp små avsatser, ta henne i mot når hun hopper over avgrunner og man må også selvsagt beskytte henne fra de onde skyggevesnene som gjør alt de kan for å ta henne med ned i de svarte portalene de oppretter.
Gameplayet har ikke lagt stor vekt på fightingsystemet, og du finner heller ikke mange forskjellige fiendetyper. Men ingen av disse delene er det som står sentralt i Ico, og jeg synes at den enkle stilen trekker opp.

Grafikken er helt fantastisk, leveldesignet er også sjelden godt og alle gåtene er veldig gode og gjennomtenkte. Dette fortjener utviklerne spesiellt mye ros for, jeg har nemlig aldri sett maken til kunsterisk talent i denne bransjen. Det hendte faktisk noen ganger at jeg la fra meg kontrollen og betraktet omgivelsene i et par minutter før jeg fortsatte, og det sier en hel del om jobben utviklerne har gjort.

Jeg tør mene at Ico er en av de titlene til PS2 som man burde ha i samlingen sin, og den ufattelig triste slutten trekker ikke akuratt ned den heller. 8,5/10
 
La meg gjette, den bleke jenta dør? Jeg har spillet jeg og, men gikk lei etter noen timers spilling. Leveldesignet er sånn passe stilig, dog tidvis begrenset og åpenbart. Problemet med spillet er det simple narrativet. Alt som skal motivere oss til å fortsette er å redde den jævla jenta, som vi ikke får vite noenting om. Spillutviklerne har prøvt å gjøre henne sympatisk ved å gjøre henne likbleik, stum og la henne ytre "små, søte" lyder så ofte som overhodet mulig. Sammen med at ansiktet hennes er nesten helt blankt, er det selve definisjonen på søthet. Kan nesten sammenlignes med det simple designet på Kirby, som også er kjent som supersøt og sympatisk. Det slår meg som en enkel utvei.
 
Er Kirby sympatisk? Han spiser jo levende bildekk til frokost. :ler:

Men uansett, såvidt jeg husker var ikke slutten så trist:
<div class="spoilertop" onClick="openClose('f85dafa1d6622a7b5b5fdb2195a6bbe2')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="f85dafa1d6622a7b5b5fdb2195a6bbe2" style="display:none">Ico våkner på ei strand, løper man bortover stranden finner man jenta. Begge kom seg ut av slottet.
 
Det er jo etter rulleteksten da, og man kan jo faenmeg skaffe seg lightsaber etter rulleteksten også, samt unlocke en multiplayer modus. Jeg snakket selvsagt om det som skjer før rulleteksten.

SPOILER:

Når hun blir gjort om til et shadow creature, og bærer Ico ut i båten og lar han drive ut på sjøen, mens hun står i borgen som raser.

SPOILER:
 
Rundet Kingdom Hearts II tidligere i dag etter intens spilling de siste fire dagene. Det var punkter i historien som jeg ikke var helt fornøyd med, og storyen kunne ha vært en smule lengre, men ellers så er KHII ett veldig bra spill. Likte dem nye tingene i kampsystemet og flere FF karakterer var jeg fornøyd med. Om det blir en treer så håper jeg dem blir flere og enda mer aktive i storyen.
 
Det er jo etter rulleteksten da, og man kan jo faenmeg skaffe seg lightsaber etter rulleteksten også, samt unlocke en multiplayer modus. Jeg snakket selvsagt om det som skjer før rulleteksten.

SPOILER:

Når hun blir gjort om til et shadow creature, og bærer Ico ut i båten og lar han drive ut på sjøen, mens hun står i borgen som raser.

SPOILER:
[/b]
Så ... ting som skjer etter rulleteksten ... gjelder ikke? :ehm...:
 
Bah, det er ikke det jeg sier. Der og da, før jeg visste om at det i det hele tatt skjedde noe etter rulleteksten, var slutten nokså trist.
 
Fullførte Castlevania Dawn of Sorrow for en stund siden nå, og tenkte jeg kunne skrive litt om det. Har enda ikke fullført spillet 100% though.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Historien i Castlevania: Dawn of Sorrow(DoS) utspiller seg et år etter hendelsen i Aria of Sorrow(Aos). Hovedpersonen er Soma Cruz, som så vidt greide å unngå å bli den neste Dracula i Aria of Sorrow. Soma har evnen til å fange sjelene til monstre han dreper og bruke kreftene deres. Et år etter Soma stakk av fra Dracula’s slott, dukker den mystiske kvinnen Celia opp og angriper Soma. Celia er lederen av en ny kult som skal prøve å gjenopplive Dracula etter det som skjedde i Aria of Sorrow. Siden Soma før har bevist at han klarer å stoppe gjenopplivingen av Dracula, skal kulten drepe han før han får ødelagt planene deres.

I Castlevania: Dawn of Sorrow har man en egenskap som lar deg fange sjelen til fiendene dine. Ettersom det er over hundre fiender i spillet, er det over hundre sjeler å fange. Hver fiende har en skala fra en til tre som viser hvor stor sjanse det er for å fange sjelen dens. Alle sjelene har en spesiell egenskap, som lar deg gjøre alt fra å mutere til en robot eller stoppe opp tiden. Dette er et stort pluss. Disse egenskapene har en forbindelse med å komme seg forbi noen steder i spillet. Det er som regel sjelene man får av bosser man bruker til å komme seg til nye områder. Etter man har fullført spillet for første gang har man neppe fanget alle sjelene, så dette øker altså også holdbarheten i spillet.

Spillet benytter seg ikke mye av stylusen. Ikke at dette er en negativ ting, men touch screen effektene som er i spillet er noe utviklerne kunne ha spart seg for. For hver boss man dreper må man tegne inn et såkalt "magic seal" med stylusen. Dette er et mønster man må tegne inn for å fange bossens sjel. Å ta fram stylusen for hver gang man skal gjøre dette er heller irriterende enn morsomt. Dette er noe spillet kunne greid seg uten, men på en annen side er det heller ikke noe å henge seg så fælt opp i. Det er også en effekt der man skal knuse krystallblokker med stylusen. Denne effekten er faktisk ganske avhengighets-skapende og artig, men krystallblokkene dukker bare opp i noen få rom i spillet. Det finnes rimelig mange våpen, armor og diverse items i spillet. Av våpentyper finnes det alt fra sverd til pistoler. Alle våpentypene har også sin egen angrepsteknikk. Noen stikker man med og andre svinger man. Fiendene i spillet har også sin egen angrepsteknikk som gjør det morsomt og utfordrende å slåss mot dem. Bossene i Dawn of Sorrow er langt dårligere laget enn jeg hadde forventet. Det som er greia med dem, er at man alltid finner en enkel måte å drepe dem på. Når du har prøvd bossene et par ganger finner du fram til en teknikk som gjør det griseenkelt å slakte dem.

Spillet har en fin og gjennomført 2D-grafikk, som man får inntrykk av med en gang. Bakgrunnene er utrolig detaljerte og er satt opp veldig fint i forskjellige "layers"(lag). Både bakgrunnene og monstrene i spillet flyter godt sammen med animasjonene. Man kan lett se at grafikken i Dawn of Sorrow har krevd mye arbeid, ettersom det er utallige bakgrunner og over hundre monstre med hvert sitt spesielle utseende og animasjon. En del av monstrene i Dawn of Sorrow er hentet fra gamle Castlevania spill, men også de har fått en ny, opp-pusset grafikk for å se mer realistiske ut. Spillet inneholder noen flotte 3D effekter i bakgrunnene og på enkelte figurer, men disse effektene er det vanskelig å legge merke til uten om man prøver.
Spillet har beholdt den gode, gamle stilen og sjarmen i grafikken fra tidligere Castlevania spill. Den originale 2D grafikken er litt forbedret, og det er slettes ikke en negativ ting at utviklerne ikke har beveget seg over til mer 3D grafikk.

Ingen av lydeffektene i spillet er irriterende eller plagsomme, noe som har mye å si uten at du egentlig legger merke til dem. Noen av lydeffektene er de samme som alltid har vært i serien, og man ville kanskje ha ønsket noen nye. Musikken i spillet er denne gang også laget av seriens faste komponist: Michiru Yamane. Kvaliten på lyden, og spesielt musikken har forbedret seg veldig fra GBA og høres mye bedre ut på DSen. Musikken passer veldig godt inn i omgivelsene og gir en god stemning. All musikken fenger, og det skal mye til for at en blir lei av å høre på den. Holdbarhetsfaktoren på musikken er altså veldig høy. Det har også noe med at musikken er variert og at hvert område i spillet har sitt eget musikktema.

Den store utfordringen i Castlevania: Dawn of Sorrow er å fange alle sjelene i spillet og utforske slottet i alle kriker og kroker. Det å holde seg i live er en langt mindre utfordring. Man kan fullføre Dawn of Sorrow på under fem timer om man går inn for det, men da går man glipp av en hel del. Etter man har fullført spillet for første gang som Soma Cruz kan man Fullføre spillet i "Julius Belmont Mode". Fullfører du spillet som Julius Belmont åpnes det et nytt valg på menyen: " Boss Rush Mode". "Boss Rush Mode" fungerer slik at du sloss mot alle bossene etter hverandre og ser hvor langt du kommer uten å dø.
Spillet benytter seg igjen av level systemet, som det også gjorde på GBA. Det er tvilsomt at en kommer i level 100 før man fullfører spillet i gjennomsnitts tempo. Man får uansett ikke en stor glede av å levle seg opp etter man har fullført spillet. Det gir bare for lite mening å gjøre seg sterkere når man har utforsket alt.

Castlevania: Dawn of Sorrow gjør ikke mye for å skille seg ut fra de andre spillene på GBA. Noen synes kanskje det er skuffende, og andre ikke, ettersom det er det første Castlevania spillet på DSen. Det som skiller spillet mest fra andre Castlevania spill er, oppgradert grafikk, ny musikk og noen nye effekter i kamp, men uansett er det disse tingene som skal til for å drive Castlevania videre i serien.
Castlevania: Dawn of Sorrow er et spill det er lett å like, uansett om du er kjent med serien eller ikke. Er du kjent med serien og liker de gamle spillene er Dawn of Sorrow et must til DSen din. Så langt er det et av de beste spillene i serien.

Karakter: 8/10

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Hvis noen lurer på hvorfor det stod "(som vist over)", er det fordi jeg egentlig skulle ha med bilder, men gadd ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var på nippet til å være tl;dr, det der. Men så gløttet jeg på siste avsnitt:
Det som skiller spillet mest fra andre Castlevania spill er, oppgradert grafikk, ny musikk og noen nye effekter i kamp, men uansett er det disse tingene som skal til for å drive Castlevania videre i serien.[/b]
Si meg, er du helt borte? Så grafikken og musikken er liksom det eneste som kan forbedres? :ehm...:
Hva da med Soul Fusion, for svarte? Det alene gjorde jo at spillet ble mye mer interessant enn Aria, siden du faktisk måtte gå på skattejakt for å få tak i de feteste våpnene.
 
Beklager det der, men jeg har desverre ikke spilt AoS. :flau:

Får nok kjøpe det og snart. Det er bare mangelen på penger som stopper meg. ^_^
 
Det var på nippet til å være tl;dr, det der. Men så gløttet jeg på siste avsnitt:
Det som skiller spillet mest fra andre Castlevania spill er, oppgradert grafikk, ny musikk og noen nye effekter i kamp, men uansett er det disse tingene som skal til for å drive Castlevania videre i serien.[/b]
Si meg, er du helt borte? Så grafikken og musikken er liksom det eneste som kan forbedres? :ehm...:
Hva da med Soul Fusion, for svarte? Det alene gjorde jo at spillet ble mye mer interessant enn Aria, siden du faktisk måtte gå på skattejakt for å få tak i de feteste våpnene.
[/b]
Er det så veldig forskjellig fra Circle Of The Moon da, hvor man måtte lete etter de derre korta? Har ikke spilt Dawn of Sorrow, så jeg lurer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja. Du samler sjeler og våpen, og så kan du oppgradere våpnene ved å gi begge deler til Yoko. Dette er den eneste måten å få flere av de beste våpnene på, og det er flere muligheter for å oppgradere noen av våpnene slik at du ender opp med forskjellig utstyr. Avhengig av hvilken sjel du bruker for å oppgradere et våpen, kan du som regel velge mellom økt skade og ingen magiske effekter, eller mindre skade og en eller flere magiske effekter, for eksempel.
 
Nei, du har ikke klart det da. Den har ingenting å si. Slutten klarer du først når du har klart "supershow", eller hva det var. Husker ikke helt.

Uansett, klarte Mario & Luigi: Partners in Time i dag! Topp spill... Selv om jeg ikke har spillt eneren. Mistenker jeg gikk glipp av noe med tanke på Toadberts tegning da...