Sjakk på mobben

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#61
Bare å fyre av et game det, jeg visste ikke at du var gira.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#63
Lyst til å sjakke litt igjen.

Med andre ord er det "Free Rating Boost!!! Add me!!!" om jeg starter igjen
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#65
Noen kule partier på gang nå.

Mot @Agradula hadde jeg initiativet, men tok en elendig avgjørelse som åpnet for at han kunne knerte halve offisersrekka mi. Nå har jeg bare kongen og en løper igjen.
agra.jpg


@Terje har nok banna en del, men skarp match så alle trekk må overveies nøye. Trodde en stund jeg hadde driti litt på draget, men løste det greit og fikk en offiser i bonus likevel.
terje.jpg


Mot @SirkusMartin har jeg hele veien bare vært en bonde over, men har fått mer spillerom med brikkene mine og har styrt mye. Tidlig få brikker igjen da Martin benytter ALLE anledninger til å bytte brikker.
martin.jpg
EDIT: Martin så ikke min potensielle mate-in-one. :D

Matchen mot @Tutankoopa har vært ultraspennende! Lite manøvreringsrom pga defensivt spill fra begge sider, men i det siste har jeg sakte men sikkert greid å presse meg fremover.

tutan.jpg
 
Sist redigert:

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#66
Er jeg matt nå? Hæ? Fankern også, da. Jeg bytter forøvrig hvis jeg føler det gir meg ei litt bedre åpning.
 

Terje

mostly harmless
#67
Det har blitt banna litt ja. Mer for å ha mista kontrollen de siste trekka på grunn av en dum og lite veloverveid avgjørelse enn for å ha mista den offiseren. Kjenner det glepper, men slaget er ikke over.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#70
Har vært litt overveldende å plutselig kjøre 8 partier simultant, men det har vært skikkelig morro :D Har brukt mye tid denne uka på å tenke over neste trekk, fordi konkurranseinstinktet tar jo veldig overhånd. Fikk en hyggelig start med en frekk matt mot Agradula, men har hatt større vanskeligheter etter det... føler ikke helt det går veien i noen av partiene nå, men jeg prøver nå mitt beste på å trikse og mikse. Tror jeg må prøve å tenke litt mer kortsiktig på bytter og ikke fortape meg i matt-orienterte hva-hvis. Dere ser det jo alltid komme :(

Kul kamp ja Sviddlauk, men faen som jeg har ergret meg over posisjoneringen min på brettet! Og jeg som følte det startet så bra. Men du gjennomskuer meg alltid :(
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#71
Jeg anbefaler alle å bruke analysere-verktøyet for det det er verdt, da kan man ihvertfall rulle gjennom en del scenarier og være litt mer forberedt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#72
Blargh...

shinra85 rir sjakkbrettet igjen
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#74
Bah. Enda ikke fått rutine på å sjekke sjakken
 

Terje

mostly harmless
#76
Sorry, av og til blir det litt intenst med jobb og jeg blir for sliten i huet til å konse på sjakkbrettet. Da går det gjerne en dag eller to mellom trekka. Det er ikke alltid sånn.
 

Terje

mostly harmless
#77
sjakkteit.jpg


Det der er sjakktrekket jeg gjorde i morges. Buggz flytta hesten dit i trekket hans. Det som gjør dette ekstra bra er at jeg hadde tidenes forsinket reaksjon etterpå. La dette være en demonstrasjon på hvordan jeg fungerer om morgenen. Jeg så jo problemet i går kveld, at om han setter hesten der så må jeg flytte bonden for å ha et sted å gjøre av kongen. Men ikke den bonden, selv om den første innskytelsen er å true den hesten så er ikke det en glup idé. Så, i morges. Jeg setter meg ned med morrakaffen (uten koffein, kanskje en del av problemet) og ser at han satte hesten der ja. Alt hjernen min får henta fram er noe med "bonde" og ett eller annet om "true hest", så jeg gjør det sjakktrekket og tenker ikke mer over det. Jeg gjør meg ferdig med kaffen, jeg pusser tenner og drar på meg arbeidstøyet, jeg heller over kaffen fra trakter til termos og pakker nista i sekken, jeg setter meg i bilen og kjører mot jobben, telefonen står på dashen og strømmer Whitesnake til bilstereoen og mens jeg nikker til Good To Be Bad så klikker endelig det siste tannhjulet på plass og jeg rynker panna. Vent nå litt. Tafser opp sjakk-appen på telefonen og skjønner hva jeg har gjort. Over en halvtime senere.

Og derfor runget det et HELVETEEEE ut over Gjerpensdalen sånn rundt fem på sju i morges.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
#78
Har falt av igjen.


Nestegang jeg sier "legg meg til", så ikke gjør det. Ingen vits
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#80
Har blitt mye spontane utbrudd av helvete på offentlige plasser i det siste. Jeg må bli flinkere til å gjøre trekkene fort, for jeg glemmer alltid hva som nå egentlig var planen min. Har tapt neste alle spill (men vant et mot min far, som har gått ukentlig på sjakklubb det siste året. Det veide opp for all lidelsen :D )