Sliter litt med et moralsk dilemma med et spill jeg anmelder. Problemet er at de er mer eller mindre uspillbart på Internett, bare i de sjeldneste tilfeller får man tak i en server. Jeg er forberedt på å trekke noen poeng for dette, men forventer en diskusjon, og vil derfor høre hva folket sier først.
Bør jeg som anmelder vurdere min egen situasjon, eller regne med at det kanskje kan virke for leseren, når jeg setter karakteren? Bør jeg regne med at en patch løser problemet om kort tid?
Vanskelig sak, egentlig.
Bør jeg som anmelder vurdere min egen situasjon, eller regne med at det kanskje kan virke for leseren, når jeg setter karakteren? Bør jeg regne med at en patch løser problemet om kort tid?
Vanskelig sak, egentlig.
Sånn ellers: Ja, selvfølgelig. Altfor mange anmeldere gidder bare teste onlinedelen et par ganger, titter litt på hva du kan leke med ("24 spillere ja, hmm, kjøretøy, mhmmm...") og gir karakter basert på det. Problemet er det at det ikke alltid er tid til å ta multiplayerdelen ut for en ordentlig kjøretur når man har en deadline å rekke, men i tilfeller hvor multiplayerdelen spiller en stor rolle (som f.eks i CoD3, eller GoW), kan jo én løsning være å anmelde enspillerdelen først, og heller komme tilbake til flerspillerdelen ved en senere anledning (slik Eurogamer gjorde nylig med GoW).