Skate 2 [360, PS3]

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#1




En av fjorårets store overraskelser var definitivt Skate. Det var mye som ble gjort riktig: Først og fremst den geniale kontrollen. Utrolig enkel, og utrolig logisk. Det hele føltes bare riktig. Man gikk vekk fra den urealistiske Tony Hawk-stilen, og gjorde hele spillet til en utrolig avslappet affære. Man slappet av når man spilte Skate, rett og slett. Jeg fullførte aldri spillet, på grunn av at jeg var opptatt med å bare drive rundt i San Vanelona. Spillet hadde også et herlig soundtrack og mer enn bra nok grafikk. Alt dette gjorde Skate til et av de mest givende spillene i 2007, for min del.

Det var likevel småting som ødela totalopplevelsen. befolkningen i San Vanelona var stort sett konstant i veien, og ødela mer enn ofte for spilleren. Dette har Black Box tatt konsekvensen av, og har visst nok forbedret AI'en på desse kraftig. Et annet uromoment var at man ikke kunne gå av brettet. det var til tider vanskelig å planlegge linjer, når man måtte manøvrere rundt på brettet i alle kriker og kroker. Men, i Skate 2 så kan du ta brettet i den svette armhulen din å tusle deg en tur. En særdeles gledelig nyhet, siden dette var til tider veldig irriterende i forgjengeren.

En annen nyvinning som er meget gledelig er at du kan flytte på objekter når du ikke er på brettet. La oss f.eks si at du kunne ønske en benk var dreid litt annerledes, eller du kunne ønske den sto nærmere en kicker osv. Null problem lenger! Dette åpner for helt enorme muligheter for kreativitet innenfor spillets rammer. Blir virkelig morsomt å se hva dette vil inkarnere seg i på communitydelen deres, der man kunne laste opp filmer rett fra spillet. Når det gjelder communitydelen, så har jeg ikke snappet opp noen nyvinninger enda, men den var ikke 100% i Skate, så håper den blir gjort mer brukervennlig og stabil. Potensialet er i hvert fall stort.

Alt i alt er dette nyvinninger som gjør et allerede flott spill, enda bedre. Gleder meg stort til avlappende kvelder med dette. :)

... og som en bonus: THPS-helten Eric Koston er nå med. ^^
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#2
Jeg elska også Skate., men i likhet med deg fullførte jeg heller ikke spillet. Grunnen til dette var dog at spillet rett og slett ble for vanskelig, jeg klarte ikke å gjøre de forbanna vanskelige triksa med kontrolleren. =/
 
#3
Oisann. Dette gleder jeg meg masse til. Skate. var en herlig spillopplevelse, og det er noen ganger jeg tar det frem og skater litt rundt i gatene nå også. Ser virkelig frem til 2'ern
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#4
Jeg elska også Skate., men i likhet med deg fullførte jeg heller ikke spillet. Grunnen til dette var dog at spillet rett og slett ble for vanskelig, jeg klarte ikke å gjøre de forbanna vanskelige triksa med kontrolleren. =/
Litt av det samme her. Spillet er frenetisk vanskelig til tider, men det hadde vel kanskje ikke vært den samme føelsen av å lande et triks hvis det var alt for enkelt?:) Vanskelig balansegang det der, men hadde ikke gjort noe om det gjorde det litt enklere.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Skate var dritfett og lett et av de beste spilla ifjor sånn rent gameplaymessig, så sånne småfeil med balanseringa og litt kjipe lastetider og EAs håpløse nettkode og sånt kan lett oversees. Er derfor jævlig spent på Skate 2, for slik jeg ser det kan det gå begge veier. På plussiden har vi endelig shizz som å kunne gå av brettet, som kommer til å gjøre det ca en milliard ganger mindre frustrerende å dasse rundt ved trapper og sånt, og å flytte rundt på benker og slikt blir sikkert knæsent som faen. På den annen side var det samme regla med THUG, og vi så jo hvordan det gikk. Jeg forholder meg optimistisk her, forhåpentligvis driter de ikke for mye på draget.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#6
Slik som jeg ser det, så er det ikke snakk om store omveltinger, men heller finjustering. Tony Hawk gikk i den fella til gangs, og har vel stort sett vært søppel siden thps4. Håper det ikke sklir ut på samme måte her, men det tror jeg ikke det gjør. Dette er ikke Tony Hawk, og takk for det!

Det skal forresten komme dobbelt så mange triks i dette som i nummer 1. Satser på at de har tatt med Casper og Darkslide... ^^
 

oma

Village Drunk
#7
muligheten til sånne bakketriks, oldschool og ikke bare rodney mullen shit, hadde vært awesome, ellers er nok de nye finjusteringene (om det faktisk bare er finjusteringer) helt fantastisk geniale. Da handler det bare om å kunne lage en ny by som ser like bra ut som den i enern, selve byen i enern er noe av det fineste jeg har sett på den nye generasjonen, rent landskapsmessig, og der har de mye jobb å gjøre om de skal greie å lage denne byen like fin og givendes å traske i
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#8
Så lenge landskapet er lagt opp slik at det er mulig å dra et kvarters lange manuals, er jeg happy! ;P