Sony bæsjer nok en gang på kundene sine

Lodin

Der Waaaah
Evil Avatar meldte i går om massive demonstrasjoner på en av Star Wars Galaxies serverene pga. det mange mener er urettferdig banning av en haug med kontoer. Det som vistnok har skjedd er at noen snuskebukker har funnet en måte lage falske credits. Disse pengene har så spredt seg utover serveren i løpet av de siste 6 månedene.
Dette kan selvfølgelig ikke Sony godta, så hva gjør de? De banner selvfølgelig alle personer som har vært i kontakt med de falske creditsene.
Hvordan vet man at man har motatt falske credits? Det vet man ikke. Det går rykter om at så mange som 40.000 spillere har fått kontoen sin sletta.

Naturlig nok er det en og annen person der ute som ikke finner det helt tilfredstillende å bli banna for noe de hadde absolut null kontroll over.
Derfor endte det hele opp med at en masse folk stiller opp utafor en GM bygning for å demonstrere for sine banna medspillere. Hvordan løser Sony dette? De teleporterer alle demonstranter vekk fra området og til helt tilfeldige områder, gjerne midt uti verdensrommet eller et heftig spawnpoint.
Folk finner seg selvfølgelig ikke i dette å drar rett tilbake til demonstrasjonen, noe som fører til at Sony til slutt sier "Fuck You" og skrur av hele serveren.

Og det beste av alt? De folka som starta spredninga av de falske creditsene brukte prøvekontoer, noe som fører til at Sony ikke vet hvem de er i virkeligheten. De som starta det hele slipper dermed unna uten problemer.

Er det rart så mange folk hater Sony?

hahaha... siden jeg ikke spiller det spillet så syntes jeg det hørtes utrolig festlig ut... hohoho :ler:

C

Chaz

Gjest
Overrasker ikke at SOE klikker på den måten. Har aldri likt SOE-teamet heller, for de har ikke peiling på å balansere professions, og de elsker jediene over alt på jorden.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Urk. Plutselig ble jeg enda litt gladere for at jeg har styrt unna MMORPGs i det siste, gitt. :p

Ahahah. Jeg har ikke hørt maken.
Er glad jeg aldri har brukt et rødt øre på MMORPG-spill. Det er faktisk den eneste spillsjangeren jeg faktisk misliker.

Hysterisk morsomme saker! :D Dette bekrefter bare nok en gang at MMORPG er yngleplass for freaks! (både brukere og ansatte)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, f.eks. min tidligere nabo som har spilt DaoC hver jævla dag siden det kom ut. Han har fem kopier av spillet og lever på Grandiosa og Cola.

Opprinnelig skrevet av _LarZen_+24.08.2004, 23.01-->
<!--QuoteBegin-GombaC
@24.08.2004, 14.59
Hysterisk morsomme saker! :D Dette bekrefter bare nok en gang at MMORPG er yngleplass for freaks! (både brukere og ansatte)
92470​
En yngleplass for freaks?
:mad:
92811​
[/b]
hehe... mer eller mindre ja. Du får unnskylde meg om jeg er ute av stand til å anse folk som bruker 6 timer hver dag på sitt kunstige online liv, bare for å forsake sitt ordentlige liv for normale. Men selvfølgelig finnes det jo folk med sundt forhold til slike spill også.

Oh, and BTW:

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
RUMOR #3: Over 44,000 Star Wars: Galaxies subscribers' accounts have been canceled for dealing in illegally duplicated in-game credits.

Source: A post on the Shacknews forums.

The official story: "That account is wildly exaggerated…what kind of business would ban that number of paying subscribers?"--LucasArts spokesman.

What we heard: Early in the week, forums began to erupt with accounts of a purge that made the slaughter of the Jedi look like a tickling contest. Most reports went like this: A small group of Galaxies players began using bogus accounts to launder duplicate credits, which they then gave to other players via the game's tipping system. Those people further passed the currency along, until duped credits were in the accounts of a large group of innocent players--whose accounts were all suspended by Sony Online Entertainment. Unsurprisingly, it seems the scale of the suspensions was far overblown. According to SOE's official summary of the incident, only about 200 players were permanently banned, and anyone still temporarily suspended is welcome to appeal his or her case by e-mailing swgsupport@soe.sony.com. If anything, though, the scale of the duping was underreported, as SOE claims to have seized "approximately 550,000,000,000 credits."

Bogus or not bogus?: Bogus.
Kilde: Gamespot

Hmph.... Så dette var altså ikke sant.

Lodin

Der Waaaah
Selvfølgelig klarer de ikke det, ingenting fyrer opp meg som en god konspirasjons teori. Skulle ikke forundre meg om Iluminati og Jødene også er involvert.

D

Deleted member 365

Gjest
vel.. det var noen som ble bannet. det er sant. Men det var ikke mer enn 300 stk ca.

tro hva du vil men det er humbug at flere tusen ble bannet

Lodin

Der Waaaah
Påsto heller aldri at det var tusenvis, kun at det gikk rykter om det.
Desuten så vet jeg at Majestic 12 og den Katolske kirke også er involvert i dette på et aller annet vis. Frimurerne derimot går fri denne gangen.

P

Petruccitøs

Gjest
Jeg påstår at Lodin har spilt for LITE DeusEx. Naturligvis er Muslimene involvert også! det står i koranen, seksjon "ødelegg for alle hardt-arbeidende SWG-spillere.

jeg haddde tenkt å begynne å spille dette spillet...er ikke sikker nå o_Ò