Sony gjør det igjen ...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, du MÅ bruke Memory Stick. Dette sto i iPodlounge-artikkelen.
Opprinnelig skrevet av Berre Knut kan døma meg+-->QUOTE(Berre Knut kan døma meg)
Og hva mener du med det.........?? Herr Yetipants ikke si noe om nicket mitt...!![/b]
Jeg forbeholder meg retten til å gjøre narr av nicket ditt hvis jeg synes det er teit. Hvis du ikke er enig i dette, skaff deg et mindre teit nick. :D
<!--QuoteBegin-Hvis du har planer om å dømme meg kan du bare drite i det - for det kan nemlig bare Gud! Så det så!

Kaller du det opplysninger jeg vil heller si Tanker og Rykter...!!
Hold hestene her nå, Knut. Jeg kaller det opplysninger, fordi artikkelforfatteren har hentet informasjonen fra et sted (og altså ikke bare diktet opp alt sammen). Jeg sjekket litt selv, og fant kjapt flere artikler som underbygde det som står der - riktignok ser jeg at enkelte sider hevder at PSP kommer til å støtte MP3, men kritikken mot UMD-formatet står fortsatt. Batterilevetiden rapporteres til å være mellom to og ti timer. Disse to tingene alene er nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe PSP før jeg har sett situasjonen an en god stund.
Og sånn apropos... hvorfor kaller du det bare tanker og rykter? "Slutt å skofte engelsktimene" var forøvrig en referanse til at du tydeligvis trodde at "Concluding thoughts" betød at hele artikkelen var tankespinn.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@26.05.2004, 20.27
Selv er jeg takknemlig for slikt som dette - linker til den utmerkede artikkelen på iPodlounge (takk til Lakitu) og Shadar som kommer med supplerende opplysninger.
Jeg sier meg enig med deg her. Det kan jo faktisk redde folk fra å ukritisk begå et bomkjøp, og PSP-en er for dyr til at det lønner seg å angre. Som nevnt tidligere, har jeg etterhvert blitt mer og mer skeptisk til PSP-en. De eneste spillene jeg har sett har jo stort sett kun vært porter fra Sonys tidligere konsoller, og logisk nok ønsker jeg helst orginale, og ekslusive titler når det slippes en ny konsoll. Og den relativt stive prisen Sony ser ut til å skulle ta for PSP-en synes jeg er for ekstremt, når det er snakk om en bærbar konsoll. Jeg kommer til å vente en stund før jeg skal kjøpe enten PSP eller DS, og jeg kommer nok til å se på begge konsollene med kritiske øyne, men foreløbig ser det ut til at DS-en faktisk frister mer enn PSP.

Kilik

Lokal moderator
Rart der her. Allerede godt over et halvår før både PSP og DS er på markedet, ser jeg det allerede har dukket opp fanboys for de respektive konsollene som ikke klarer å se det negative aspektene.

Det Shadar kommer med her er fakta som Sony har feid under teppet. Gledelig at folk også kommer med noen negative innlegg i mylderet av all hype både fra brukerne her på forumet og andre spillsider på nettet. Jeg vil i hvertfall ha alle fakta på bordet før jeg eventuelt går til innkjøp av PSP og/eller DS...

Forresten, de skulle satset på en slik 4 GB Toshiba-harddisk til PSP. Hadde vært fin til musikk og spillsaving den...

Men det ville selvsagt koste Sony dyrt og ikke minst tapt mye på lavere salg av Memory Sticks. PSP kan bli en veldig dyr affære med tanke på alt ekstrautstyret Sony vil ta blodpris for...

Opprinnelig skrevet av OnLy GoD CaN jUdGe Me@26.05.2004, 18.58
Hvorfor fikk vi aldri opplyst annet om batterilevetiden enn at den var "konkurransedyktig" med andre produkter på markedet? Brems litt ... hvem er det denne saken konkurrerer med? Jo, det er N-Gage. Hvor lang batterilevetid har N-Gage dersom du spiller spill på den? Like i underkant av 4 timer. Hva med PSPen? Hva slags garanti har vi for at den holder lenger? Hva med filmer? Vil du en gang rekke å se ferdig en film på denne saken? Og musikk? Hvor nyttig er en bærbar musikkspiller dersom den ikke kan holde en hel dag?
Som Alucard sa så vet alle om det untatt deg da for lenge lenge siden......!
Batterilevetida har ein vel aldri fått noko godt svar på vil bli. Dei opplysningane Kaz Hirai kom med på pressekonferansen om 10t for speling, 8t for musikk og 2,5t for DVD, var data han brukte som samanlikning med eksisterande system.

Eksakt sitat av kva han sa:

Opprinnelig skrevet av Kaz Hirai@11.05.2004
"So, what is the battery life going to be on PlayStation Portable? It will be on par with traditional handheld systems, or approximately 10 hours. It is comparable to an ATC [ATRAC] portable music player, or approximately 8 hours. Or, it will be comparable to portable DVD players, which, in many cases, is about 2 and a half hours.
No har ikkje eg sett denne pressekonferansen, men det kan vere interessant å merke seg ein IGN kommentar til siste delen av sitatet:

Also, you should know that, in the last few words of his speech, Kaz trailed off in a way that, if just for a second, sounded as if he was about to say in the middle of his well-rehearsed speech, "...which, in many cases, is about 2 and a half hours ... Wait, hold the phone, what am I saying?" (<a href=\'http://psp.ign.com/articles/513/513734p1.html\' target=\'_blank\'>psp.ign.com/articles/513/513734p1</a>)

Batteritida til PSP vil komme til å variere for spel til spel. Dei 10 timane som Hirai brukte som levetid for spel, vil vere den maksimale levetida ein vil kunne få. Kanskje vil ein oppnå den ved Bust A Move. For andre spel som Gran Turismo må ein rekne med batteritida blir eit godt stykke lavare. At enkelte spel kan få ei batteritid på 3-5 timar er ikkje urimeleg å tenkje seg. Ein anna ting er insider opplysningar IGN hadde fått i vinter, om tidlege PSP hardware testar som varte i mindre enn 1 time.

SHDR

Gullmedlem
Concluding Thoughts
Tanker rundt konklusjon, God-boy.

Angående fanboyisme, kan jeg godt skrive en liknende sak om DS. Alle negative sider ved den skal fram. Skulle egentlig bare mangle, men siden jeg ikke har angrepet noe mer enn de FORBRUKERMESSIGE sidene av PSP, så kommer det til å bli vanskelig å komme med mye om DS. Men man liker utfordringer.

Forresten ...

Jeg må bare slenge meg på her: Er det bekreftet eller avkreftet at PSP vil ha media som kan spilles over? Kan jeg få inn musikk på UMD-discene? Video? Eller *må* jeg bruke Memory Stick? Dette har sikkert blitt spurt før, men jeg håper fortsatt på et svar ettersom jeg ikke er helt sikker på hvordan det fungerer. 
UMD er ikke redigerbart. Dealen med formatet er at det skal være komplett kopisikkert. Helt til noen finner en måte å streame data fra PSP til PC via Bluetooth ... Memory Cards er noe av en lost cause for Sony. Tro meg, de vil ha det som standard.

ATC vs. MP3

Sony slipper i disse dager ATC-spillere i nord, øst og vest. Hvorfor skulle de ønske å undergrave sitt eget format ved å la FLAGGSKIPET deres støtte et konkurrerende format? Jeg er klar over at artikkelen sier Sonys mange divisjoner er uenige i mangt, og lager produkter som konkurrerer omtrent med seg selv, men jeg har likevel god tro på at PSP kan finne på å kjøre ATC. Dersom du lar flaggskipet bruke konkurrentenes teknikk, innrømmer du på mange måter at din egen er udugelig. Og *DET* er ikke Sonys stil.

Har noen lest at Sony har VEDGÅTT at det er snakk om MP3er? Hva om de bare har sagt "enables playback of popular digital audio formats" eller noe liknende? Jeg har ikke sett official word fra Sony. Men jeg anser ATC/MP3-konflikten som avsluttet sekundet noen fra Sony sier høyt og tydelig at PSP støtter MP3.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det eneste jeg så ang. MP3-støtte på PSP var at en side ramset opp at PSP ville ha støtte for ATRAC, noe jeg ikke husker og MP3. Så det er langt fra sikkert.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Shadar@26.05.2004, 17.46
Hvorfor har ingen sagt at Sonys såkalte "Walkman of the Future" ikke støtter MP3er men bare ATRAC-formatet Sony allerede har høstet massiv kritikk for, og som det er dårlige fasiliteter tilgjengelige for?
Æsj. Jeg kommer ihvertfall ikke til å bruke PSPen som mp3 spiller. Har allerede en gammal Sony "network-walkman" som bruker dette formatet og den suger hest.