Sony i Europa gir seg ikke.

Lodin

Der Waaaah
Nylig fikk jeg se den siste Playstation 3 kampanjen som går i statene i disse dager. Det er fancy CG, masse klipp fra eksklusive spill og catchy musikk. Alt i alt slo det meg at de endelig har greid å lage en reklame som viser maskina i et positivt lys. Man får lyst til å prøve Ratchet & Clank og det jeg regner med er siste Gran Turismo etter å se denne.

Det slo meg at de endelig har skjønt hva som selger. Da er de ihvertfall et stykke på veien til å få en ny hit. Så dukket derimot denne greia her opp. Den er ment på oss Europeere og da duger det ikke med noe så mundant som klipp fra spill. Vi må ha kunst! Vi må ha kultur! Vi må ha pudler i tørketromler!

This is living! XD

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, jeg vil heller ha ei stygg bikkje enn noen fete spill. Bare for moro scanna jeg PS3-hylla på Elkjøp i dag, og telte antall eksklusive PS3-spill. Kom til sju, og av dem var det to jeg hadde lyst til å spille; Ridge Racer 7 og Ninja Gaiden Sigma. Ridge Racer 7 er mye av det samme som i Ridge Racer 6, som jeg allerede eier på 360 og ikke er i nærheten av å fullføre (siden det er dritsvært), og Ninja Gaiden Sigma er en remake av Ninja Gaiden, som jeg kan spille på 360-en min. Forøvrig har jeg aldri hatt sansen for Clatchet & Rank, men det er sikkert bare jeg som er sær.

Faen ta sofistikerte puddel-vankere.

Det eneste som interesserer meg på PS3 for øyeblikket, er muligheten for å se Blu-ray filmer (og sånn sett var det greit at de fikk med Spider-Man 3 på reklamefilmen for statene).

Deretter venter Metal Gear Solid 4 et stykke ut i 2008 ...

Lodin

Der Waaaah
Dakars Sony. De kommer aldri til å ha noe så genialt som igjen. Der har man perfekte eksempler på sær dritt som ikke har noe som helst med produktet å gjøre, men alikevel markedsfører det glimrende. -_-

Skjønner heller ikke en dritt av de europeiske PS3 reklamene... Husker første gang jeg så den med de som får pengene sprengt, i det huset/hotellet. Mulig det bare er meg men jeg forstår ikke hvordan jeg skal få lyst til å spille ps3 av det......

Ang spill så gjør det ikke noe at lineup'en er tynn. Har nok av spill å spille... Dessuten kommer det endel fete spill, om ikke konsoll eksklusive. Men det bryr jeg meg pent lite om.. Tror ikke jeg hadde kjøpt en ps3 om jeg hadde 360, og vet jeg aldri kommer til å kjøpe en 360 da jeg allerede har en ps3.

Men jeg skulle gjerne likt å visst bakgrunnen for de "litt" merkelige reklamene. Enten har jeg blitt for gammel og skjønner ikke fancy reklamer eller så har noen bomma.....

SHDR

Gullmedlem
Sony har bomma helt siden november 2005, og det er ganske tydelig at noen der har mista grepet fullstendig. Siste runde med markedsfoering og priskutt er et skritt i riktig retning, men billboard-reklamene her i London er iallfall helt haaploese. Det er stort sett store bilder av et lite barn i kontakt med en naturkraft, som da tydeligvis skal symbolisere kundens moete med PS3.

Jeg foeler meg ikke overveldet av PS3-ens makt og majestet. Jeg foeler meg litt underveldet av toppspillene deres. De har klart aa gjoere marketing messagen sin til en double negative ...

On a slightly brighter note; Scadente observerte ti businesskarer som stod og ventet paa en shipment Wii-er paa Game i Bank.

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg synes reklamene Sony presser ut av braviaen sin og peesstreen sin er over middels underholdende i forhold til resten av bransjens uutholdelige effekt-cgi-horeri. Hvor ofte får man se gameplay i spillreklamer? Hvor ofte får man se ting som faktisk forteller noe om spillet, foruten "DETTE ER JÆVLIG ADREALINPUMPENDE HAWT OG RÅTT!"?

Det er omtrent aldri skal jeg si deg. Og i sammenligning med disse prepubertale Halo-kvisepopperne er PS3 et jævlig overlegent spetakkel, spør du meg.

De gjør i alle fall fortsatt sin egen greie.

Om det funker i et markedsperspektiv derimot...

Edit: det skal nå nevnes at jeg hovedsakelig sammenligner med Microsoft-strategien.
Nintendo gjør ting på en litt bedre måte - selv om det er pinlig obvious at de bruker en dame i Metroid Prime-reklamen for å febrilsk overtydelig prøve å legitimere spillmediet ytterligere.

Edit2: Den amerikanske reklamen funker av en eller annen grunn ikke for meg. Jeg blir bare kvalm av hele utseendet. Det samme gjelder den amerikanske PSN-storen. Og amerikanske spill-cover.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Atte hæ? Så det er altså bedre å ikke engang antyde at maskinen kan brukes til å spille spill på?

Den første beskrivelsen din passa forøvrig perfekt på den amerikanske PS3-reklamen.

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Yetipants @ 06.11.07, 14.41) 88138
Den første beskrivelsen din passa forøvrig perfekt på den amerikanske PS3-reklamen.
[/b]
Jepp, og jeg hater det/den. :D

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
SITAT(Yetipants @ 06.11.07, 14.41) 88138
Atte hæ? Så det er altså bedre å ikke engang antyde at maskinen kan brukes til å spille spill på?
[/b]
Det er jo mye bedre å antyde at maskinen er en kur mot kreft enn en spillmaskin. ;)
må gjøre det massmarket vet du ;)

Bare det faktum at Sony bruker Iron Maiden i bravia-reklamene sine må da bevise en gang for alle at samtlige i PR-avdelinge dems går på crack.

Lodin

Der Waaaah
Her er nye japanske PS3 reklamer. Tror ikke det engang er noe vits å si noe om dem siden de er myntet på gærningene der borte, men de handler ihvertfall om folk som argumenterer med familien sin om at maskina nå er verdt å kjøpe siden den har gått ned i pris. De får ihvertfall fram poenget.
Forøvrig interresant å se at en av reklamene omhandler Ratchet & Clank, et vestlig spill. Enten betyr det at japsene har begynt å akseptere spilla til gajinene eller så er bare markedet ekstremt snevert. :v:

Jeg likte den amerikanske traileren... Cheesy som et helvete, men den funka, og CG'en var jævlig bra utført.
Men ingenting slår Wolfman, fy faen.

Men hva faen er det for no tull de prøver å fore oss europeere? Jaysis...

SHDR

Gullmedlem
SITAT(Lodin @ 06.11.07, 18.49) 88180
Her er nye japanske PS3 reklamer. Tror ikke det engang er noe vits å si noe om dem siden de er myntet på gærningene der borte, men de handler ihvertfall om folk som argumenterer med familien sin om at maskina nå er verdt å kjøpe siden den har gått ned i pris. De får ihvertfall fram poenget.
Forøvrig interresant å se at en av reklamene omhandler Ratchet & Clank, et vestlig spill. Enten betyr det at japsene har begynt å akseptere spilla til gajinene eller så er bare markedet ekstremt snevert. :v:
[/b]
De har likt baade Ratchet & Clank og Crash Bandicoot. God character design er rimelig universal. Synes aa huske at Crash Bandicoot-spillene har solgt rundt ti millioner til sammen i Japan.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Wolfman er kanskje den eneste reklamen fra rundt 2000 jeg ennå husker. Ganske artig at de klarer å få meg til å tenke "fy faen, så rå denne konsollen er" bare ved å bullshitte om noe helt urelatert i et drøyt minutt. :v: