Sonys store PS3 overaskelse til GDC er ute av posen.

Lodin

Der Waaaah
De siste dagene har det på diverse nyhetsblogger versert rykter om en stor nyhet Phil Harrison skal avsløre under keynoten sin på GDC. Kotaku meldte så tidligere i dag at det kan dreier seg om er Sonys versjon av MS sitt achievement system mikset med Nintendo sine Miier. Dette skal gå under navnet Home. Ikke så veldig orginalt kanskje, men det høres ganske kult ut. SITAT
Basically, you get to make an avatar for your console (like a Mii) and this avatar has a room. As you play games and accomplish certain tasks, you will receive items with which to adorn the room that are specific to the game (achievements). The kicker is that this is going to be a new requirement for every PS3 game...[/b]
Før de posta denne historia kontaktet de Sony for å se om det var mulig å få bekreftet ryktene. Det de fikk tilbake da var at hvis de postet historien ville de bli svartelistet fra alle Sony events og andre presserelaterte saker samt at de kunne levere in debug PS3en sin. Dette valgte Kotaku å se på som en bekreftelse så de postet det fortest mulig. Det har ikke helt uventet ført til at Sony har sluppet løs sin vrede over dem. Det har igjen ført til at alle andre spillblogger nå driver å raporterer om denne saken.

Hva har vi så lært av dette?
A. Playstation 3 vil få achievements av noe slag.
B. Sony tror de kan bestemme hva media skal raportere.
C. <strike>Jeg er en Nintendo fanboy.</strike> Nei! <_<

Ryktet
Svartelistinga

sheriffen

humre humre
Nå var jo PS2 den konsollen som alle de som ikke var hardcoregamere kjøpte da, så er det er ikke uforståelig at de forsøker å opprettholde det samtidig som de lanserer et konkurrende produkt mot Live/Wii-greia.

Kilik

Lokal moderator
Kotaku fikk noen plusspoeng på credskalaen min nå. Er ikke mer enn en uke siden 1up.com trakk Super Paper Mario-previewen sin etter å ha fått en liten, streng mail fra Nintendo...

Her er et annet rykte:

SITAT
Details from Phil Harrison- Sony Computer Worldwide Studios
Keynote at GDC March 7th 2007:
Sony Connect Store for music and movies added to the PS Store. Hundreds of trailers/full films/song videos and mp3's available for download.
Playstation Card option in PS Store enabled.
Playstation Lifestyle- Similar to my space/youtube. User generated content and experiences are the key.
+ more.

Removal of Emotion Engine chips in PS3's in NA and Japan to follow in April. Reason for this is to reduce costs and focus on enhanced opportunities via software. Benefits include the ability to upscale selected PSone/PS2 games to 1080i/720p.

Lots of development talk.
Release dates for key games. Warhawk in June/July 2007. Heavenly Sword delayed. Killzone and MGS4 in late 2007.

New content on PS Store available on the 8th:

Warhawk demo
Virtua Fighter 5 demo
Virtua Tennis 3 demo
Mortal Kombat 2 game
Killzone trailer

Killzone demo for May.
[/b]

SITAT(sheriffen @ 02.03.07, 00.28) 54623
Nå var jo PS2 den konsollen som alle de som ikke var hardcoregamere kjøpte da, så er det er ikke uforståelig at de forsøker å opprettholde det samtidig som de lanserer et konkurrende produkt mot Live/Wii-greia.
[/b]
Jeg snakket om PS3 ikke PS2. Jeg er sikker på at Sony har sagt noe om at PS3 ikke var for den vanlige mannen i gata, fordi det er Wii sitt område. Mulig jeg husker littegrann feil, men jeg er sikker på at jeg ikke er langt ifra sannheten.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Nei, Sony er nok interessert i å selge konsoller kun til hardcore gamere, stort og lukrativt marked dette.
Selvsagt vil Sony at den vanlige mannen i gata skal kjøpe PS3.

Lodin

Der Waaaah
Jaja, mens vi lå å sov har Sony bedt om unskyldning og gjeninvitert Kotaku til GDCgreia si og alt det der. Så fikk historien en lykkelig slutt alikevel. Håper alle parter har lært noe av dette. XD
Løsningen

Kilik

Lokal moderator
Video fra Home
Hver spiller har altså sitt eget virtuelle "hjem" som andre spillere kan besøke der man blant annet kan pynte opp med trofeer man vinner i spill. Du kan dele bilder, musikk og filmer fra harddisken med andre på virtuelle skjermer i hjemmet ditt. Minner mye om Second Life og The Sims. Vil nok appellere stort til MySpace/YouTube/WoW-generasjonen. Kudos til Sony for å gjøre mer enn å bare kopiere Xbox Live. Og fortsatt er greia gratis :tommelopp:

Ellers var LittleBigPlanet [video] Sonys store spillnyhet.
SITAT
LittleBigPlanet is a new PS3 community-based game with a hugely innovative concept behind it. Players meet on a blue and green planet scattered with individual plots – and use their character’s amazing abilities to play, create and share what they build with other gamers throughout the world via PlayStation Network.
The LittleBigPlanet experience starts with players learning about their character’s powers to interact physically with the environment. There are obstacles to explore, bits and pieces to collect and puzzles to solve – requiring a combination of brains and collaborative teamwork. As players begin to explore, their creative skills will grow and they will be ready to start creating and modifying their surroundings – the first step to sharing them with the whole community.
Characters have the power to move anything in this glued and stitched-together 3D landscape; they have the power to design, shape and build both objects and entire locations for others to view and play. There’s no complicated level editor; all of these skills can be learned by simply playing the game. Creativity is part of the gameplay experience and playing is part of the creative experience. Players can make their world as open or as secretive to explore as they like. When it’s ready, they can invite anyone within the LittleBigPlanet community to come and explore their patch – or can go and explore everybody else’s.[/b]

Smart trekk rent markedsmessig. Men gjett hvor mange pedofile HOME kommer til å huse ? :tenke:

Dette virket jo ganske spennende, men jeg lurer på hvordan det kommer til å bli med tanke på copyright etc. etc. på disse filmene som kan vises, samme gjedler jo med bilder og musikk, så jo at man kunne holde såkalte fester o.l. Men ja, blir spennende å se:D

Lodin

Der Waaaah
Nedtelling til folk begynner å cybersexe som gale i det der. Særlig den dagen Sega åpner sjappe som selger Sonic kostymer. :grine:

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg synes at teknologien er ganske imponerende. Som spill/opplevelse er det kanskje litt for casual for meg, men jeg ser at Sony har skapt en verdig konkurrent til de andre, og med et særpreg. Det stemmer vel egentlig med deres generelle holdning til konsoller. "De skaper et dirtbra forum/ranking-oppsett, og de skaper noen søte små karer og intuitive kontroller. Hva skal vi gjøre? VI SKAPER EN HEL VERDEN!"

Edit: Tilogmed Evil Avatars utsendte ble imponert.

Uh, nå fikk jeg faktisk littegrann lyst på en PS3, men langt i fra nok til å faktisk ville kjøpe en. Hvordan var det med Playstation Store på en japansk maskin her i Norge, det går? For da er det vel mulig jeg kan vurdere å plukke med meg en fra Japan, hvis prisen fortsatt er lav.

Er så glad for at jeg ikke har disse SONY til tusen, vel jeg har dissa dem litt, men jeg har alltid sagt at jeg skal kjøpe meg en PS3 :p

Sony Home virket som et litt morsomt trekk spesielt hvis det blir litt a'la 2nd life med bedrifter osv.

Maskinen har fått en god del spill som virker intressante og som jeg sikkert kommer til å kjøpe uanssett hvis salgs karakterer de får. Disse er blant annet:

Motorstorm
Resistance
Heavenly Sword
Warhawk 2
Killzone 2
Metal Gear Solid 4
Final Fantasy XIII
Devil May Cry 4
Little Big people (konseptet kan minne litt om Viva Pinata)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oi oi. Second Life, bare at det koster seks tusen spenn. Gleder meg vilt. -_-